hlkksj Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 (endret) Dere burde begyndt på et annet studium. For mye pils og dill ? Og så kommer dere til slutt ut som halvstuderte røvere, som egentlig ikke behersker faget. Hvorfor ? Jo, for de at dere skal leve for faget, hvis ikke , finn på noe annet ! Historiker Endret 20. mai 2008 av hlkksj Lenke til kommentar
Odovacer Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 (endret) Dere burde begyndt på et annet studium. For mye pils og dill ? Og så kommer dere til slutt ut som halvstuderte røvere, som egentlig ikke behersker faget. Hvorfor ? Jo, for de at dere skal leve for faget, hvis ikke , finn på noe annet ! Historiker Det var da fælt hvor fordomsfull du skulle være da. Hva er det du tenker på når du skriver innleggene dine? At du skal være mest mulig sur på de som ikke tar historie like seriøst som det du gjorde? Eller er du sur fordi at du selv ikke føler at du fikk gjort nok morro ut av studietiden din? Det kan virke sånn på måten du fremstiller deg gjennom innleggene dine på denne tråden. Når det gjelder situasjonen min så tar jeg historie for morroskyld. Som et studium ved siden av det jeg egentlig studerer. Da leser jeg godt og kan de områdene jeg synes er mest givende å fordype meg i, mens jeg tar de andre områdene mindre seriøst. Noe som er ganske naturlig iom at interessefeltene ofte er med på å bestemme hvor mye innsats som blir lagt i de forskjellige fagene. Endret 20. mai 2008 av Odovacer Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Møtte forøvrig opp på eksamen, bra var det etter som at vi fikk en oppgave om romersk tid. Hva var oppgaven forresten? Lenke til kommentar
Kenny_NOR Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Jeg studerer egentlig ikke historie, jeg tar en bachelor i statsvitenskap. Men bruker mine friemner poeng på historie. Lenke til kommentar
Odovacer Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Hva var oppgaven forresten? Vi fikk som vanlig to oppgaver; 1: "Andre halvdel av 1100-tallet regnes gjerne som et veiskille i norsk historie. Hvorfor?" 2: "Fra senrepublikk til principat i Romerriket. Gjør rede for utviklingen." Lenke til kommentar
Agentlegiantwithafreehand Skrevet 22. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2008 (endret) Oppgavene var knall og dette tror jeg gikk bra. Lurer på hva slags oppgaver vi kan få imorgen. Tror nok en av de blir om revolusjonen. Endret 22. mai 2008 av Agentlegiantwithafreehand Lenke til kommentar
Kenny_NOR Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Jeg lurer på om det kan bli noe om å samenlikne det norske eneveldet med det franske. Lenke til kommentar
Agentlegiantwithafreehand Skrevet 22. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2008 Jeg lurer på om det kan bli noe om å samenlikne det norske eneveldet med det franske. Det har jeg også tenkt på. En fin oppgave det. Lenke til kommentar
Odovacer Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Dere får ha lykke til i morgen. Selv tar jeg som sagt ikke faget, men det er lov til å poste de forskjellige oppgavetekstene etter endt eksamen Lenke til kommentar
Kenny_NOR Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 (endret) Åh geniale oppgaver ... Ihvertfall den første, tok den jeg. Edt: Er det forresten noen her som skal ha eksamen i HIST2810 også ? Endret 23. mai 2008 av Kenny_NOR Lenke til kommentar
Kenny_NOR Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 A) Elisabeth 1. Styrte England 1550-1603 Hvilke problemer sto hun overfor hjemme og ute, og hvordan løste hun dem? B) Drøft i hvilken grad den franske revolusjonen innebar utvikling av demokrai. Lenke til kommentar
hawaii2k Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 (endret) Lurer på hvor mange som skrev oppgave b . For meg var det den som appelerte mest. Endret 24. mai 2008 av hawaii2k Lenke til kommentar
Agentlegiantwithafreehand Skrevet 25. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2008 Lurer på hvor mange som skrev oppgave b . For meg var det den som appelerte mest. Det var nok en del selv om begge oppgavene var fine. Jeg valgte oppgave b, men er redd for at drøftingen ble litt dårlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå