Gå til innhold

Eksamen i Hist-1110 og Hist-1150


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei. Skal bare ha eksamen i HIST1110, har nok ikke noen spesiell formening om hva vi kommer til å få om, men jeg har en magefølelse om at det ikke blir noe senere enn 1300-tallet når det kommer til Europeisk historie. Regner med at det kommer til ¨være en oppgave om norsk historie også, og i så fall er nok Norge-Sverige-Danmark unionen vesentlig.

 

Hvor studerer dere historie?

Jeg studerer ved NTNU.

Lenke til kommentar

Etter å i hele dette semesteret latt være å lese pensum i HIST1110 vurderer jeg kraftig å droppe å møte i morgen. Kan pensummet fram til 600-700 e.Kr. ganske godt fra før, men jeg har ikke oversikt over så mye etter det. Og med tanke på at semesteroppgaven handlet om romerriket så er det litt liten sannsynlighet for at vi får noe om det på eksamen. Vet dere om det er mulig å ta opp igjen eksamen til høsten? Evt. konte for å ta den etter sommerferien? (godt mulig det bare er siv.ing og medisin som har denne muligheten).

Lenke til kommentar
Etter å i hele dette semesteret latt være å lese pensum i HIST1110 vurderer jeg kraftig å droppe å møte i morgen. Kan pensummet fram til 600-700 e.Kr. ganske godt fra før, men jeg har ikke oversikt over så mye etter det. Og med tanke på at semesteroppgaven handlet om romerriket så er det litt liten sannsynlighet for at vi får noe om det på eksamen. Vet dere om det er mulig å ta opp igjen eksamen til høsten? Evt. konte for å ta den etter sommerferien? (godt mulig det bare er siv.ing og medisin som har denne muligheten).

 

Mener det skal være mulig å ta ny eksamen i det neste semesteret ja (høsten). Bare å skrive seg opp på nytt etter når karakterene blir publisert.

Lenke til kommentar

Trodde det ikke gikk pga at HIST1110 kun har undervisning på vårsemestrene. Men etter å ha sett over notater, tidligere fag så regner jeg med at jeg møter opp i morgen og håper på det beste. Hvis du ser noen gå ca kl 1000 og oppgavene ikke handler om noe før år 1000 så er nok det meg ;)

Lenke til kommentar

Hvorfor det ? Pensumet er jo ganske så enkelt. Roms historie bør jo de fleste kunne utenatt, sammen med Europa i middelalder og opplysningstid. Norgeshistorien bør være elementær, både storhetstid og dansketid. Ignoranter sier nå jeg.

Kan dere ikke Europas histore utenatt så skal dere for pokker heller ikke ha noen eksamen.

 

Når jeg leser dette sytet deres, denne mangelen på respekt for faget som dere fremviser, ja så øker min aktelse for de autodidakte amatører betraktelig.

Det skal sitte i hodet på dere, dere skal ikke ha behov for å nilese før eksamen !

Endret av hlkksj
Lenke til kommentar

lol sier nå jeg bare. Du må virkelig være en tragisk personlighet :tease:

Eldre historie er noe av det mest tragiske jeg vet, i og med at jeg ikke klarer å identifisere meg med det jeg leser om. Men så er det jo slik at jeg bare må ha det allikevel når det er et obligatorisk fag.

Liker mye bedre moderne historie, 1900-

Endret av Kenny_NOR
Lenke til kommentar

Men joda, han har et poeng, han hlkksj.

 

Jeg har pint meg gjennom 13 år med drittfag jeg hater. Dere har tydeligvis fortsatt trenden på NTNU med 3/5 nye år! Hva tenker dere? Jeg for min del valgte ihvertfall et studie på NTNU med kun fag som så stilige ut. De ulike tema i et studie er da beslektet?

 

Poenget til hlkksj er at dere/staten faktisk betaler for å gå studiet, så da er det rimelig trist at dere fremdeles tenker som dropouts som tror dere går på obligatorisk skole ennå!

Lenke til kommentar

Hvem har sagt at vi missliker fagene. Jeg personlig synes fagene er kjempeinteressante, men har ikke lest pga at jeg har andre fag som jeg prioriterer fremfor historie.

 

Møtte forøvrig opp på eksamen, bra var det etter som at vi fikk en oppgave om romersk tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...