Nutjob Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 (endret) Hei! Jeg sitter med ett ganske bra hjemmekino hjemme. LG 42" HD-ready tv(rundt 39 000,-) Arcam AV350 forsterker(22 000,-) KEF model 9(tror jeg) (2x16 000,-) KEF sub av samme kaliber(15900,-) Phillips DVD spiller med HDMI UT(6 000,-) [Prisene er hva de kostet nytt, og er bare sånn sirka.] ...Så, jeg lurer da på. Jeg kjører med coax lydkabel og HDMI bildekabel på dette. Men, vil jeg hente mye på å kjøre på med en Blue Ray spiller? Evt. hvilken bør jeg gå for? Vil ikke ha en alt for dyr en selv om dvd spilleren kostet 6k. Kommer mest sannsynlig til å beholde den i tillegg, fordi det er opptaker med hdd osv. på den. Kom med forslag til Blue Ray spiller zaltmann Endret 16. mai 2008 av zaltmann Lenke til kommentar
gjeewaytee Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 har ikke noen spiller å anbefale, men Blu-ray vant konkurransen innen high definition så det blir ikke hd plater å finne i fremtiden. bare blu ray. mao kjøp deg en Blu-ray spiller Lenke til kommentar
Nutjob Skrevet 16. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2008 har ikke noen spiller å anbefale, men Blu-ray vant konkurransen innen high definition så det blir ikke hd plater å finne i fremtiden. bare blu ray. mao kjøp deg en Blu-ray spiller okei, da har jeg skifta litt i førsteposten =) Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Hvorfor ikke HD DVD-spiller? Og en LG skjerm til 40laken, hvilken modell er dette? Uansett, om du vil ha høyoppløslige bilder eller kun en god DVD-spiller, ville nok jeg ha valgt en HD DVD-spiller om du kommer til å bruke den mest til SD. Inngangsprisen til HD DVD er grisebillig (Toshiba EP30 til 1000,-), og det finnes bøttevis av gode filmtitler til den, og ikke minst BILLIGE filmer også. Skal nevnes at jeg kjøper flest HD DVD filmer om dagen, ikke BD Anyways, Samsung har sluppet en del nye modeller i det siste. Om du vil ha en BD-spiller ville jeg kikket på https://prisguiden.no/product.php?p...amp;view=prices Kvaliteten på denne spilleren, OG EP30 bæsjer nok i kapp på den gamle Philipsen din Lydsiden får seg også et løft om du kommer til å ta i bruk de nye HD-lydformatene. Men, hvorfor bruker du coax også? Ser ikke poenget når du kan kjøre HDMI inn til forsterker, og HDMI ut til TV. Lenke til kommentar
Nutjob Skrevet 17. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2008 (endret) Hvorfor ikke HD DVD-spiller?Og en LG skjerm til 40laken, hvilken modell er dette? Uansett, om du vil ha høyoppløslige bilder eller kun en god DVD-spiller, ville nok jeg ha valgt en HD DVD-spiller om du kommer til å bruke den mest til SD. Inngangsprisen til HD DVD er grisebillig (Toshiba EP30 til 1000,-), og det finnes bøttevis av gode filmtitler til den, og ikke minst BILLIGE filmer også. Skal nevnes at jeg kjøper flest HD DVD filmer om dagen, ikke BD Anyways, Samsung har sluppet en del nye modeller i det siste. Om du vil ha en BD-spiller ville jeg kikket på https://prisguiden.no/product.php?p...amp;view=prices Kvaliteten på denne spilleren, OG EP30 bæsjer nok i kapp på den gamle Philipsen din Lydsiden får seg også et løft om du kommer til å ta i bruk de nye HD-lydformatene. Men, hvorfor bruker du coax også? Ser ikke poenget når du kan kjøre HDMI inn til forsterker, og HDMI ut til TV. Okei. Ehm, BR spiller fordi HD er på veg ut, mens BR har ei framtid. Eg køyrer coax fordi eg har kun 1 HDMI kabel, foreløpig EDIT: da har eg fått idèen om Playstation 3. Er det forskjel på kvalitet osv. i ps3 i forhold til vanleg HD spiller/BD spiller? Endret 17. mai 2008 av zaltmann Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 PS3 er en god formidler når det kommer til Blu-ray, så det er ikke noe i veien for å skaffe den. Synes dog den mangler litt i bildekvalitet når det kommer til skarphet, hvis en skulle sammenligne denne f.eks med Toshiba EP10. Men, det årner seg. Kvaliteten er fortsatt svært god. Husk at det heter BD, Bluray-Disk Lenke til kommentar
Nutjob Skrevet 17. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2008 PS3 er en god formidler når det kommer til Blu-ray, så det er ikke noe i veien for å skaffe den. Synes dog den mangler litt i bildekvalitet når det kommer til skarphet, hvis en skulle sammenligne denne f.eks med Toshiba EP10. Men, det årner seg. Kvaliteten er fortsatt svært god. Husk at det heter BD, Bluray-Disk jaja, har ikkje sett meg heilt inn i det dere med forkorting på blue ray enda x) menne, trur eg går for den dere Toshiba EP10´en som folk snakka om heile tid. Er jo ikkje dyr, og skal vist vere bra bildekvalitet? Så tar eg å bestiller ein HD kabel til. (sånn at eg kan køyre kabel inn i forsterkar og videre ein inn i tv) For når eg tenke meg om, så spela eg aldri playstation(ps2´en eg har står berre og støvar ned). Så da er det vel like greitt å prioritere bilde klarheit. Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Kjøp heller en EP30, denne koster ~850,- om du søker på prisguiden;) https://prisguiden.no/product.php?p...amp;view=prices HDMI-kabel er inkl i pakken! Lenke til kommentar
Nutjob Skrevet 17. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2008 Kjøp heller en EP30, denne koster ~850,- om du søker på prisguiden;)https://prisguiden.no/product.php?p...amp;view=prices HDMI-kabel er inkl i pakken! men det er jo HD spiller? Er ikkje BD bedre da? Lenke til kommentar
Nutjob Skrevet 18. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2008 (endret) Kjøp heller en EP30, denne koster ~850,- om du søker på prisguiden;)https://prisguiden.no/product.php?p...amp;view=prices HDMI-kabel er inkl i pakken! men det er jo HD spiller? Er ikkje BD bedre da? bumb, trenger svar på den =) EDIT: nvm såg no at begge var HD spiller. Endret 18. mai 2008 av zaltmann Lenke til kommentar
.vision Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 stakkars Litt lost kanskje? Støtter i hvert fall opp i det som ble sagt om PS3. Den er ikke den beste spilleren til å formidle bilde. Dessuten er den imo lite pen og varmovn deluxe.. Ville kanskje ha vurdert samsung BD-P1500 som var vinneren av teknofil sin BD-test. Jeg ser at denne kanskje har noen begrensninger på lyd-delen, så det beste vil være å vente til de nye BD-spillerne med java 2.0 profil kommer... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå