Gå til innhold

LAN-party, DHCP

Anbefalte innlegg

Vi er en gjeng som skal ha et LAN-party. Har tenkt å ha en linux-box som dhcp server.

Har klart å sette opp dette.

Alle maskinene som kobles til serveren kjører en eller annen windows variant (98-2000-XP)

Det jeg lurer på er om jeg trenger å sette opp en samba-server med tanke på fildeling gjennom arbeidsgruppa i nettverket, eller om maskinene finner hverandre uten samba? Har hørt at for å bedre stabiliteten så bør man opprette en host-fil. Kan dette gjøres med en nameserver? Viss ikke, hva er det man trenger da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vi er en gjeng som skal ha et LAN-party. Har tenkt å ha en linux-box som dhcp server.

Har klart å sette opp dette.

Alle maskinene som kobles til serveren kjører en eller annen windows variant (98-2000-XP)

Det jeg lurer på er om jeg trenger å sette opp en samba-server med tanke på fildeling gjennom arbeidsgruppa i nettverket, eller om maskinene finner hverandre uten samba? Har hørt at for å bedre stabiliteten så bør man opprette en host-fil. Kan dette gjøres med en nameserver? Viss ikke, hva er det man trenger da?

Samba er helt unødvendig

Lenke til kommentar

Samba trengs kun for deling mellom Linux-Windows

Hvis dette er et lite LAN trenger du egentlig ikke mer enn en DHCP, jeg er med å driver ett LAN, der har vi kun en DHCP (som også kjører CS server og stats da men...) og det er i gjennomsnitt 40 maskiner der

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...