k-ryeng Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Anywho... Hva ble konklusjonene av alt dette? dSLR eller ?? https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=11169703 Lenke til kommentar
iMacKenna Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Da ble det en Nikon D40? Gratulerer Lenke til kommentar
larsmk Skrevet 17. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2008 Stemmer det, D40 ble kjøpt i går. Har til nå ikke angret et sekund, plutselig var foto fantastisk artig! Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 (endret) Kan slenge meg på denne jeg. Har mye av de samme utgangspunktene som trådstarter selv her. Og er villig til å bruke 3-4 tusen kroner på et speilrefleks kamera. Jeg lurer bare på om jeg skal gå for D40, eller om jeg skal legge på en tusenlapp og kjøpe f.eks Canon EOS 350D. Hva tror folket jeg bør gjøre? Endret 17. mai 2008 av Thewiz Lenke til kommentar
iMacKenna Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Du har Olympus E-510 til 4K. Jeg likte grepet på denne mye bedre enn Canon's. Den har også bildestabilisator og støvfjerning som virker. Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Jeg har egentlig ingen rett til å uttale meg om på dette området, da jeg ikke vet mye om speilreflekskameraer, men jeg hadde foretrukket Canon eller Nikon. Og det virker som Canon EOS 350D er et svært godt nybegynner kamera. Når jeg først skal kjøpe meg kamera, kan jeg kjøpe et ordentlig ett. Slik at jeg slipper å kjøpe meg et nytt kamera med det første. Hva tror folket? Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Hva tror folket?At du er lettpåvirkelig. Canon og Nikon er ikke noe bedre enn Pentax/Samsung og Olympus (og jeg vil påstå Canon havner tett opp til Sony når det gjelder forretningspraksis, uten at det er positivt ment). Du får "ordentlige" kameraer fra alle produsenter, og stort sett alle kamerahus du får kjøpt i dag holder lenge og har en bildekvalitet som er mer enn god nok for de flestes bruk. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Jeg har egentlig ingen rett til å uttale meg om på dette området, da jeg ikke vet mye om speilreflekskameraer, men jeg hadde foretrukket Canon eller Nikon. Og det virker som Canon EOS 350D er et svært godt nybegynner kamera. Når jeg først skal kjøpe meg kamera, kan jeg kjøpe et ordentlig ett. Slik at jeg slipper å kjøpe meg et nytt kamera med det første. Hva tror folket?Olympus er ordentlige kameraer det også. Canon og Nikon har størst markedsandel, men lager ikke nødvendigvis de beste kameraene. E-510 er et fantastisk godt nybegynnerkamera, og du vil få til akkurat det samme med det kameraet som noe annet DSLR på markedet... Kjenn på kameraene i butikken og ta det som passer deg best er enkelt og greit den beste løsningen. Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Jeg sier ikke at andre produsenter enn Canon og Nikon er dårlige. Jeg bare hadde foretrukket et kamera av Nikon eller Canon, fordi jeg har kun sett disse og deres resultater. Sier ikke at Olympus er noe dårlig kamera. Skal stikke innom en butikk for å teste hva som ligger best hånden. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Jeg bare hadde foretrukket et kamera av Nikon eller Canon, fordi jeg har kun sett disse og deres resultater.Les litt om Olympus, Pentax og Sony også, så finner du ut at de gir deg vel så gode kameraer som CaNikon... CaNikon er størst, og derfor har nødvendigvis flest hørt om/sett dette... Lenke til kommentar
OscarMike1 Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Dersom du vil kjøpe brukte objektiver er markedet størst for canon. Lenke til kommentar
iMacKenna Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 (endret) Jeg vil heller ha kjøpt nytt objektiv i utlandet(ebay, BHphoto etc.) enn brukt. Thewiz, planen min var å bruke 3-4000kr. på ett dSLR kamera, en måned etter... rundet 15K med alt utstyr Vet ikke hvor mye over Ønsker du å bli ivrig hobby fotograf er det greit å ha utstyr du er fornøyd med. Jeg ville ikke ha kjøpt noe under Nikon D80. Du kan være heldig å få denne til en grei pris brukt. Sjekk foto.no finn.no qxl.no tinde.no etc. Det beste kan være å kun kjøpe huset, da bestemmer du selv hva slags objektiv du vil ha. F.eks. ett billig og bra fastobjektiv på 30 eller 35mm til begynne med. Fast objektiv er bedre enn zoom objektiv i lav prisklasse og ofte mye mer lyssterk. Du kan bruke føttern til å zoome evt. croppe bildene. Lykke til med valget. Det er ikke lett. Sjekk vinglepetter Edit: Fant envinglepetter2 tråd. Herregud hvor mye fram og tilbake Endret 18. mai 2008 av iMacKenna Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå