Gå til innhold

Hvilken prosessor bør jeg kjøpe?


Anbefalte innlegg

Hei, skal kjøpe ny prosessor og lurer på om de nye Quad Core prosessorene er bra? Har hørt rykter om at de ikke er så bra? Har dere noen anbefalinger innen for Quad Core AMD eller Intel. Eller om jeg bare bør kjøpe meg Dual Core?

 

Takk for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser ikke noen poeng i å kjøpe Quad da. Greiere å bare kjøpe en ny prosessor om behovet skulle melde seg om et år eller noe.

Quad koster jo det samme som Dual Core! Er det best å kjøpe Quad hvis man får den til samme prisen for en Dual Core.

Lenke til kommentar

Det er noe uenighet angående dette blant folk.

 

Du bør lese noen tester og deretter bestemme selv. Det eneste jeg kan si er at for min del så er det skjermkortet som er flaskehalsen for mer FPS i Crysis. Kjører alt på very high opp til 1440x900 som er høyeste oppløsning på 19 widescreen.

Jeg har Q6600, 8800 GTS 512 (G92) og 4GB ram (heller ingen merkbar forskjell fra 2GB ram, men har ikke målt dette i FPS)

 

Har man et system med med 9800 GX2 og en skjerm på 24 tommer så er det mulig man ser forskjell med bedre prosessor og mer ram. En test med Q6600, Q9450 og Q9770 viste at forskjellene kom ved lave oppløsninger imens de presterte likt på høyere. Dette indikerer at skjermkortet er flaskehalsen.

 

Hvis du ønsker deg en Quad så hold deg vekk fra Q9300, ellers så er alle Intel prosessorer over 1200 kroner et godt kjøp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...