Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny PC vil ikke starte ordentlig.

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt meg ny pc og sliter med å få den til å starte skikkerlig.

satt alt sammen og skrudde på og alle viftene startet å gå men etter noen sekunder skrur den seg av for å så skru seg på i noen sekunder igjen.

og sånn holder det på ingenting kommer opp på skjermen.

skrudde så alt fra hverandre igjen og satte opp kun det nødvendige(skjermkort&1rambrikke)

Etter mye prøving prøvde jeg unten skjermkort og da ville viftene gå hele tiden.

Trodde kanskje skjermkortet dro for mye strøm så prøvde meg på flere koblinger på PSU'en

men fortsatt samme problem. Satte så inn et gammelt 7800gtx kort og det samme skjedde.

Mistenker at noe er galt med Hovedkortet eller Prossessor.

Har noen no gode råd?

specs:

Mist 1000w PSU

Gigabyte dq6 x48 HK

Intel E8400 CPU

4GB mushkin pc8500 Ram

XFX 9800gx2 skjermkort

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

se om du har i den 4/8 pin kontakten til hovedkort. P4 kontakten.

på mitt gigabyte ga-p35-ds4 skal jeg ha i 3 kontakter. 24pin 4pin molex og 8pin p4 kontakt.

gigabyte hovedkort gjør dette når de ikke får post. finn deg en jumper eller kortslutt pinnene jumpern skal vere på med et skrujern mens du ikke har i strømkabelen. de to pinnene er mest sansynlig veldig nært bateriet!. les i manualen hvor clear cmos er hen. du trenger ikke kortslutte pinnene mer en 1 sec. kansje mye mindre. se om det hjelper.

et heksetriks noen vil foreslå istede for å bruke jumper pinnene er å ta ut bateriet. mange har ødelagt bateriholdern på den måten, og jeg fraråder deg det.

Lenke til kommentar

Takker for forslag. dessverre virket hverken å resette bios eller å sette inn mitt gamle psu. nøyaktig det samme som skjer. viftene går i noen sekunder så skrur pcen seg av i noen sekunder så skrur den seg på igjen og sånn går det til jeg napper ut kontakten.

Endret av sPiGo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...