Gå til innhold

Transsibirske jernbane/ silkeruten - Erfaringer?


Anbefalte innlegg

Vi sitter her å lurer på om en tur med den transsibirske jernbane kan være aktuelt for en klassetur. Vi er da ca 27stk. og lurer på om destinasjonen Moskva - Beijing går bra, da tenker vi muligens å ta flyet tilbake fra Kina. Det er en fordel at det er så bilig så mulig.

 

Det er bra om det går ann å ta den sørlige(?) banen til Peking, og få med seg så mange land som slutter på -stan som mulig på reisen :)

 

Er det noen her som har erfaring med denne turen, eller kan gi mer info e.l.?

Endret av Leffsa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det blir nok en uvanlig opplevelse med hendelser dere aldri før har vært borti på andre jernbanestrekninger.

Har resist 16 timer langs denne jernbanestrekningen.

Bare husk på at den går innenlands og hovedsaklig gjennom den russiske landsbygda så utsikten kan etter mange dager bli vel monoton.

Den transsibirske jernbane går for øvrig fra St. Petersburg til Vladivostok om dere skal ha hele strekningen med dere.

Og husk på det er hele tiden folk som er ute etter å lure utlendinger i dette landet, helt fra tollen på flyplassen når dere ankommer og til innsjekkinga på vei ut igjen.

Flyplassene ved Cheremitziva har spesialisert seg på tyning av utlendinger så jeg ville holdt meg langt unna Moskva (Mocba).

Moskva skjenerelt er spesialisert på dette faktisk ettersom de har mye utlendinger der, og hvor det er utlendinger er det penger å svindle til seg.

Lenke til kommentar

Takk vor svar! Jeg kan si det slik at jeg ikke er helt sikker på hva den heter, men det blir vel den trans mongolske jernbane da, bare det er den som endre i Beijing.

 

Det jeg egentlig i hovedsak tenkte på (beklager dårlig henvisning) var vel kanskje Silkeruten. http://www.seat61.com/images/Silkroute-map.jpg

Jeg syns dette virker som en spennende reise, kanskje det er noen her som har erfaringer herfra?

 

og perpyro; læreren vå har reist i Russland mange ganger, og kan selv flytende russisk, så det hjelper kanskje litt. Men er fullt klar over at det fins svindlere der, ja.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 5 år senere...

Hvor lang tid har dere på turen? Galskap å dra uten å ha noen dagers stopp her og der.

 

Dopapir var aldri noen mangel da vi reiste, men maten på de russiske togene frister ikke til gjentagelse, tok også en stund før jeg hadde særlig lyst på nudler igjen.

 

Har bare tatt den vanlige transmongolske, silkevarianten frister på en fremtidig tur, men om det er egnet for en klassetur er jeg mer usikker på. Utover at noen strekk fordrer litt tålmodighet kan jeg ikke skjønne annet enn at 2. klasse-billetter på transmongolsk rute burde være en kurant klassetur om dere har nok tid.

Lenke til kommentar

jeg tok transmongoliske i fjor, med flere stopp på veien i russland, for og besøke kjent folk

 

tok 3,klasse plazkart hele veien, det var så findt så, ble kjent med mange lokale, hadde det moro med russiske kortspill og drikke leker. (alkohol er nå forbudt på toga i russland)

 

virker ikke som så mange backpackere tar 3.klasse, alle andre jeg møtte på veien tok 2klasse, kan ikke skjønne hvorfor

 

syns ikke maten var så ille i grunn, men var godt og kjøpe noe mat på platformen på veien

 

drar tilbake til Russland nå straks, skal reise russland, ned til kazhakstan og uzbekistan, kommer til og ta 3.klasse da også

 

 

 

morro og se hvor mye div, reiseselvskap skal ha for billetene,

 

st.petersburg - moskva - kazan - ekaterinburg - irktusk - ulan ude, buss til ulan batar, tog til grensa til kina, buss fra grensa til beijing kom på rundt 2500kr eller noe sånt når fiksa det selv

Endret av wailer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...