Leffsa Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 (endret) Vi sitter her å lurer på om en tur med den transsibirske jernbane kan være aktuelt for en klassetur. Vi er da ca 27stk. og lurer på om destinasjonen Moskva - Beijing går bra, da tenker vi muligens å ta flyet tilbake fra Kina. Det er en fordel at det er så bilig så mulig. Det er bra om det går ann å ta den sørlige(?) banen til Peking, og få med seg så mange land som slutter på -stan som mulig på reisen Er det noen her som har erfaring med denne turen, eller kan gi mer info e.l.? Endret 18. mai 2008 av Leffsa Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Tror du er ute etter den transmongolske jernbane. Den transsibirske har endestasjon i vladivostok. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Det blir nok en uvanlig opplevelse med hendelser dere aldri før har vært borti på andre jernbanestrekninger. Har resist 16 timer langs denne jernbanestrekningen. Bare husk på at den går innenlands og hovedsaklig gjennom den russiske landsbygda så utsikten kan etter mange dager bli vel monoton. Den transsibirske jernbane går for øvrig fra St. Petersburg til Vladivostok om dere skal ha hele strekningen med dere. Og husk på det er hele tiden folk som er ute etter å lure utlendinger i dette landet, helt fra tollen på flyplassen når dere ankommer og til innsjekkinga på vei ut igjen. Flyplassene ved Cheremitziva har spesialisert seg på tyning av utlendinger så jeg ville holdt meg langt unna Moskva (Mocba). Moskva skjenerelt er spesialisert på dette faktisk ettersom de har mye utlendinger der, og hvor det er utlendinger er det penger å svindle til seg. Lenke til kommentar
Leffsa Skrevet 18. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2008 Takk vor svar! Jeg kan si det slik at jeg ikke er helt sikker på hva den heter, men det blir vel den trans mongolske jernbane da, bare det er den som endre i Beijing. Det jeg egentlig i hovedsak tenkte på (beklager dårlig henvisning) var vel kanskje Silkeruten. http://www.seat61.com/images/Silkroute-map.jpg Jeg syns dette virker som en spennende reise, kanskje det er noen her som har erfaringer herfra? og perpyro; læreren vå har reist i Russland mange ganger, og kan selv flytende russisk, så det hjelper kanskje litt. Men er fullt klar over at det fins svindlere der, ja. Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Lurer på denne turen selv. Noen som vet sånn ca hvor mye selve turen koster? Lenke til kommentar
knutby Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Bare for all del husk og ta med toalett papir. ikke at jeg har reist linjen da... men alt jeg har lest om det tillsier at det er det viktigste. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Tror ikke Moskva eller andre byer i Russland er noe spesielt verre en mange andre steder i verden når det gjelder å suge penger fra turister. Det gjelder bare å holde seg unna turistfellene Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Det er jo trist da at flyplassen i Moskva er en slik turistfelle. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Det er jo trist da at flyplassen i Moskva er en slik turistfelle. Prøv noen timer på New Delhi flyplassen så ser du nok ting annerledes.. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 21. september 2013 Del Skrevet 21. september 2013 Hvor lang tid har dere på turen? Galskap å dra uten å ha noen dagers stopp her og der. Dopapir var aldri noen mangel da vi reiste, men maten på de russiske togene frister ikke til gjentagelse, tok også en stund før jeg hadde særlig lyst på nudler igjen. Har bare tatt den vanlige transmongolske, silkevarianten frister på en fremtidig tur, men om det er egnet for en klassetur er jeg mer usikker på. Utover at noen strekk fordrer litt tålmodighet kan jeg ikke skjønne annet enn at 2. klasse-billetter på transmongolsk rute burde være en kurant klassetur om dere har nok tid. Lenke til kommentar
wailer Skrevet 21. september 2013 Del Skrevet 21. september 2013 (endret) jeg tok transmongoliske i fjor, med flere stopp på veien i russland, for og besøke kjent folk tok 3,klasse plazkart hele veien, det var så findt så, ble kjent med mange lokale, hadde det moro med russiske kortspill og drikke leker. (alkohol er nå forbudt på toga i russland) virker ikke som så mange backpackere tar 3.klasse, alle andre jeg møtte på veien tok 2klasse, kan ikke skjønne hvorfor syns ikke maten var så ille i grunn, men var godt og kjøpe noe mat på platformen på veien drar tilbake til Russland nå straks, skal reise russland, ned til kazhakstan og uzbekistan, kommer til og ta 3.klasse da også morro og se hvor mye div, reiseselvskap skal ha for billetene, st.petersburg - moskva - kazan - ekaterinburg - irktusk - ulan ude, buss til ulan batar, tog til grensa til kina, buss fra grensa til beijing kom på rundt 2500kr eller noe sånt når fiksa det selv Endret 21. september 2013 av wailer Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 21. september 2013 Del Skrevet 21. september 2013 Grunnen til at jeg nevnte 2. klassebilletter som en mulighet var at dette var en klassetur, der det kan være greit å holde komforten på et nivå samtlige deltagere føler seg vel med. Er ellers helt enig i at 3. klasse har mange fordeler, har tatt mye slike tog også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå