Gå til innhold

Problemer med å få til lyd på super nintendo

vargaz

Anbefalte innlegg

Fikk akkurat min super nintendo i posten. Jeg plugget den i TV'en og "scannet" opp freqvensen der det var bilde. Mitt problem nå er at jeg ikke får noen lyd. Er det noe jeg må gjøre for å få lyd? Noen som husker dette fra back in the days?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Super Nintendo :woot:

Driver og spiller Secret of Mana på det selv, genialt!

Men skal ikke være noe mer enn og bare søke det inn. Eventuelt søke litt mer og se etter bedre treff på annen frekvens.

edit: du har selvfølgelig sjekket at alle kabelen sitter som den skal..

Endret av Jyztrik
Lenke til kommentar
Kan du linke til korrekt type kabel? Nei, jeg har ikke fått noe lyd ennå.

Det er tre mulige valg av kabler til Super Nintendo (originalt):

1. RF kabel (se bilde)

2. RF kabel, som også brukes på Nintendo 8-bit (se bilde)

3. AV kabel, som gir det mest optimale bildet. (se bilde)

1 og 2 er de mest vanlige og en av de medfølger en SNES/NES. Den 3 kabelen er samme kabel som brukes på Nintendo 64 og GameCube (så har du det liggende, kan du bruke denne på SNES, anbefales), da trenger du heller ikke å "søke" inn SNES maskinen... men velger AV1, AV2 osv...

På baksiden av SNES maskinen er det også en knapp mellom to kanaler, du burde prøve å endre denne og søke inn SNESen på nytt, kan hende dette fungerer angående lydproblemet.

Lenke til kommentar

Et veldig bra alternativ til de som ikke vil kjøpe Super Nintendo, eller ikke får den til å funke, er Wii!

For på Wii har man noe som heter "Virtual Console" - som gjør at du kan kjøpe (billig) alle gamle Nintendo-spill og spille dem på Wii-en. Det går helt tilbake til SNES.

Har benyttet meg av dette en del ganger og det er GENIALT! :new_woot:

Endret av Proffesoren
Lenke til kommentar
Et veldig bra alternativ til de som ikke vil kjøpe Super Nintendo, eller ikke får den til å funke, er Wii!

For på Wii har man noe som heter "Virtual Console" - som gjør at du kan kjøpe (billig) alle gamle Nintendo-spill og spille dem på Wii-en. Det går helt tilbake til SNES.

Har benyttet meg av dette en del ganger og det er GENIALT! :new_woot:

Feil. De går lengre tilbake enn SNES og man kan bare laste ned noen få. Stort sett er de fleste mest populære og kjente der men langt i fra alle!

Lenke til kommentar

Hehe, nintendo wii er jo ikke retro.. jeg har NES, men har alltid ønsket meg snes, så derfor kommer jeg til å kjøpe den. Mye fordi jeg vil ha den fysiske maskinen og spakene. ahhh.. the feeling.

Vet ikke hvilken konsoll jeg vil ha neste gang, men kanskje en sega? :p Tror det er feil på maskinen min, så tror jeg kjøper en ny. Får refundert 150kr, ikke mye.. men fikk tross alt 30 spill og 2 kontrollere..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...