kringon Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Morn Folkens Har snurret litt rundt test sider på nettet, en og annen anbefaling her på forumet og lest noen artikler om dette kameraet fra Akam.no Jeg er ute etter et videokamera som tar høykvalitets video. Nå kan ikke jeg alle sjargongene lenger, men jeg er ute etter et "full HD" kamera. Jeg dumpet over Casio sitt Ex-f1 og syns det var en artig hybrid mellom et kompaktkamera og et videokamera. Vil dette kameraet tilfredstillende ta god video i 1920x1080? Hvordan er mikrofonen på dette kameraet? Jeg tror bildekvaliteten på vanlig stillbilde er grei nok sammenlignet med f.eks Canon Ixus 850 (som er mitt kompaktkamera). 60 fps burst funksjonen er jeg litt mer skeptisk til da dette sikkert går under en langt mindre oppløsning enn 6 megapixler, men den er jo meget praktisk med tanke på at du får med deg ALT det du vil ha iløpet av det sekundet den tar bildene. Siden jeg har et kompaktkamera jeg er fornøyd med så er det primært videofunksjonen jeg er ute etter. Er det noen bedre alternativer der ute? highspeed video på 300, 600 og 1200 fps er bare en artig tilleggsfunksjon slik jeg ser det, men kult å kunne brife med ovenfor Svigers! Takk for svar på forhånd. Med Venlig Hilsen KRINGON Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 (endret) Siden jeg har et kompaktkamera jeg er fornøyd med så er det primært videofunksjonen jeg er ute etter. Er det noen bedre alternativer der ute?Legg de samme kronene i f.eks. et Canon HV-20, og du får et mye bedre _videokamera_. EX-F1 er et kamera man kjøper primært for høyhastighets video, ikke generell video eller stillbilder. At man har muligheten til dette er en ren bonus... Er du ute etter et kamera eller videokamera, kjøp dét og ikke en "hybrid" som dette. Vil likevel påpeke at dette er et utmerket valg for høyhastighetskamera, og dersom det er viktig for deg, er alternativene mye dyrere... Endret 16. mai 2008 av k-ryeng Lenke til kommentar
kringon Skrevet 16. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2008 (endret) Den er roger. Skal sjekke ut det kameraet. Endret 16. mai 2008 av kringon Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 60 fps burst funksjonen er jeg litt mer skeptisk til da dette sikkert går under en langt mindre oppløsning enn 6 megapixler, men den er jo meget praktisk med tanke på at du får med deg ALT det du vil ha iløpet av det sekundet den tar bildene. 60fps i FULL 6Mpx oppløsning. Det er ingen spøk, kameraet er RASKT! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå