Gå til innhold

Nok en ADVARSEL mot NGT


Anbefalte innlegg

Har endelig fått fiber fra LOS og sa derfor opp mitt NGT abonnement.

Det kostet meg ca. 2000,-

Må betale tre mnd. oppsigelse OG koste tilbakesendelse av router modemet "deres"

 

Derfor er min advarsel til dere, planlegg en oppsigelse av NGT I DAG! Det fins seriøse aktører der ute!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

routeren er jo noe du låner av dem, så klart de skal ha det tilbake...

forresten, så var det med en retur-lapp som du klistrer på boksen når du fikk den, så du slipper å betale for å sende den tilbake, men du har kanskje rotet den bort?

det var ihvertfall med det når jeg var hos NGT.

 

forresten er det standard med 2-3mnd oppsigelse på det meste, og man må jo betale i oppsigelsesperioden, synes ikke det var noe galt med noe av det du skrev.

 

jeg hadde NGT lenge, aldri sett noe problem med noe hos dem, utenom lang ventetid hos kundeservice.

Lenke til kommentar

Sier man opp innenfor bindingstiden så koster dette deg dyrt uansett om det er nextgentel eller telenor. Tror til og med det er dyrt å si opp Donald Duck & Co innenfor bindingstiden. Routern er også NGT sin eiendom, dette informerer de klart om gjennom villkårene. I tillegg er de fleste routere merket med en lapp oppå som informerer om at routern er NGT sin

Lenke til kommentar

Denne tråden er ikke en ADVARSEL om NGT, men heller en VEKKER for at det finnes for mange kunder som IKKE leser avtalevilkårene. Litt common sense sier at ting har oppsigelsestid og evt binding.

I de samme avtalevilkårene står det også at NGT er eier av utstyr.

Det kan nevnet at enkelte ISPer ikke vil ha tilbake utstyr da rebrush koster mer enn det er verd, men i prinsippet så eier ISPen utstyret.

Lenke til kommentar

Hvis man først skal klage over noe ved NGT må det være den hårreisende dårlige kvaliteten på "kundeservicen".

 

De har kuttet ned de evig lange ventetidene, men hva hjelper det når man kommer til noen som kun klarer å bytte passord og er helt satt ut så fort det er noe med et snev av teknisk art.

 

Så kommer det kjekke, de foreslår å ringe en betalingstjeneste omtrent før du har forklart problemet, hver eneste gang.

 

Kun 26kr i MINUTTET, koster det å snakke med 2 linje support.

 

Det vil si man fort kommer opp i hundrevis av kroner for å få løpst sitt problem.

 

Ikke imponerende

 

(godt å få det ut ;)

Lenke til kommentar
Denne tråden er ikke en ADVARSEL om NGT, men heller en VEKKER for at det finnes for mange kunder som IKKE leser avtalevilkårene. Litt common sense sier at ting har oppsigelsestid og evt binding.

I de samme avtalevilkårene står det også at NGT er eier av utstyr.

Det kan nevnet at enkelte ISPer ikke vil ha tilbake utstyr da rebrush koster mer enn det er verd, men i prinsippet så eier ISPen utstyret.

Joda, enig der. Men jeg synes det var urimelig at den trådløse ruteren vi (trodde vi) kjøpte til 500kr ikke var til odel og eie. Det viste seg at det bare var en tjeneste som het trådløst nett eller noe sånt. Vi måtte sende den tilbake etterpå, og kjøpe oss en ny ruter. Sjekket med Ventelo, der får man en (gratis) ruter til odel og eie. Tok den med til 1kr eller om den var gratis og solgte den på QXl mens vi kjøpte en n-ruter til huset.

Lenke til kommentar

Ventelo selger deg en ruter for 1kr, denne er for odel og eie... Mot at du også binder deg for 12 måneder ( noe som forsåvidt er standard hos de fleste ISPer uansett ). Selve modemet er Ventelo sitt, men når du sier opp dem sitt kundeforhold så vil de ikke ha modemet tilbake pga rebrush kostnader. Men igjen, dette er jo opp til hver ISP å bestemme. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...