Eksempel Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Burde Norge stenges for innvandring? Mange jeg snakker med mener det er nok innvandrere her nå, og at de er veldig dyr å ha her. Hva mener dere? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Tja, ihvertfall av invandrere som bare kommer hit og gjør ingenting. Polakker og andre som innvandrer for å jobbe har jeg ikke noe imot Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 (endret) Jeg mener vi burde holde stengt mellom 22 og 06. Bensinstasjoner med nattåpent er for spesielt interesserte uansett. ... Ah, vi snakker om innvandring? Nei, Norge har ikke råd til å stenge grensene for arbeidsinnvandring. Tviler også på det er lov å stenge ute EØS-borgere. Å stenge grensen for folk som søker asyl er kynisk. Det er heller arbeidet med integrering som har slått feil. Endret 16. mai 2008 av Sovehest Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Slik skal Norge stenges Regjeringen skal bruke 710 millioner kroner på asylsøkerne som kommer i år. Deretter skal landet stenges så godt det er mulig. Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Hurra Så bør det være som i Estland, at folk som vil ha norsk statsborgerskap må ta en test på norsk med over 30 000 ord. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Så bør det være som i Estland, at folk som vil ha norsk statsborgerskap må ta en test på norsk med over 30 000 ord. Enig, både muntlig og skriftlig norsktest. Synes det er dumt å kalle seg norsk når man ikke kan kommunisere på annet enn urdu Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Jeg mener vi burde holde stengt mellom 22 og 06. Bensinstasjoner med nattåpent er for spesielt interesserte uansett. ... Ah, vi snakker om innvandring? Nei, Norge har ikke råd til å stenge grensene for arbeidsinnvandring. Tviler også på det er lov å stenge ute EØS-borgere. Å stenge grensen for folk som søker asyl er kynisk. Det er heller arbeidet med integrering som har slått feil. Norge var stengt mellom 22 og 06, faktisk mellom 17 og 09, før innvandrerne kom. Det sørget fagforeningene for. Ikke kunne du få ferskt brød på lørdag heller, med mindre bakermesteren laget dem selv. De bakeriansatte skulle ha lørdagsfri som resten av befolkningen, må vite. Men, men: Vi får se om Bjarne Håkon Hanssen mener alvor her, eller om det er symbolpolitikk. Det er dristig å komme med slike løfter og si de skal innfris i et valgår. Da er fallhøyden stor... Stenge ute EØS-innvandrere kan vi ikke så lett nei. Dette rammer primært asylsøkere. Det er en ting jeg lurer på: Det står i artikkelen i Dagsavisen: Tøffere krav til familiegjenforening. Asylsøkere må heretter tjene cirka 200.000 kroner for å få en ektefelle på familieforening (før 182.000). Hvis alle de asylsøkere som har fått innvilget familiegjenforening tjener over 182 000 kroner, betyr det at de fleste er i arbeid tross alt, eller er det stønadene som er så høye at de kommer over grensen uansett? Noen som vet? Geir Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 (endret) Ser at Norsk folkehjelp ikke anser telt som "gode" nok løsninger pga. av komforten for de asylsøkende. Til orientering vet jeg med sikkerhet at her i området har sosialklienter, unge sådanne fått penger til telt for innlosjering sommerstid. Jeg vet også at psykisk syke har "bodd" i vedlikeholdboder ute i øyene, disse boder var ca 1x1mtr i størrelse. Jeg har også erfaring fra min ungdom med eldre ute i øyene, som hadde utedo, brønn, ikke strøm og heller ikke tilsyn fra det offentlige, da helsepersonell. Dette var på slutten av 60 - tallet og frem til ca 1980. Dette var ikke uvanlig, folk bodde og levde slik fra før, de trivdes og viste ikke om noe annet, enda i dag vet jeg om og kjenner mange mennesker som bor i hus bygd på 50-tallet og tidligere, som ikke har wc, innlagt vann, og mange ganger ikke strøm innlagt. Under ett tilfelle der ett søskenpar bodde bror og søster - de var godt likt av oss unge, vi fik kaffe der, kunne røyke, fikk mekke med påhengere og luftgevær samt at vi gjorde ærender for de ved handleturer til byen, og ved dette tilfelle som sagt fikk broren hjertinnfarkt i trappa opp til loftet, der lå han død i 3 døgn før søsteren fikk hjelp fra en båt som gikk forbi i leia og varslet. Denne søster var langt over 70 år og hadde ikke mulighet for å ro til fastlandet. Da forekommer nåværende bygningskrav og foreskrifter meg noe snodige, men på en annen måte, mange av disse har levd og lever uten inntekt overhode fra det offentlige eller lønnet arbeide, selv om de skulle forlengst ha hatt uføretrygd. Når de når 67 år får de selvfølgelig alderspensjon, men da kan de ha levd 20 - 30 år uten inntekt. I den forbindelse forekommer Norsk folkehjelps "standard" meg noe snodig, men kanskje ikke så uventet, profet blir man sjeldent i eget land. Endret 16. mai 2008 av ulfjoh01 Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Årsaken til at telt eller en brakke ikke blir sett på som "god nok" er vel fordi standarden ellers i landet ligger høyere. Vi har jo folk som bor på gaten i Norge også, men det betyr ikke at vi kan ta inn asylsøkere vi plasserer rett på gata. Jeg er klar over det ikke var det du mente, men skrev dette innlegget som en provoserende motvekt. Lenke til kommentar
Marbash Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Burde vel egentlig være et form for krav om at man burde skaffe seg en jobb innen så så lang tid, og jobbe så så mange timer i halvåret eller noe, for å få lov til å bli. Lenke til kommentar
Ceburger Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 (endret) Burde vel egentlig være et form for krav om at man burde skaffe seg en jobb innen så så lang tid, og jobbe så så mange timer i halvåret eller noe, for å få lov til å bli. Jo det burde det. Vi burde ikke mure oss inne og ikke slippe inn en eneste sjel, men vi burde begrenset det til de som kom her og søkte ett vanlig arbeidsliv. Ikke lykkejegere og folk som kommer for den "norsk-sosialistiske trygde-drømmen". Folk med kriminelle rulleblad fra hjemlandet sitt ser jeg heller ikke grunn til å samle på, ettersom det er de aller fleste sitt mål å holde kriminalitet på et minimum. Endret 16. mai 2008 av Ceburger Lenke til kommentar
flammekaster Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Burde Norge stenges for innvandring? Eigentleg burde vi vel opne det heilt opp...verkar litt drastisk, men straks ein prøvar å finne gode moralske grunnar til at landet skulle vere stengt for dei som ikkje er fødd her, får ein raskt problemar... Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Burde Norge stenges for innvandring?Mange jeg snakker med mener det er nok innvandrere her nå, og at de er veldig dyr å ha her. Norge bør stenger for ikke vestlig innvandring slik FrP har foreslått! Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Burde Norge stenges for innvandring?Mange jeg snakker med mener det er nok innvandrere her nå, og at de er veldig dyr å ha her. Norge bør stenger for ikke vestlig innvandring slik FrP har foreslått! heilt enig! Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Burde Norge stenges for innvandring?Mange jeg snakker med mener det er nok innvandrere her nå, og at de er veldig dyr å ha her. Norge bør stenges for ikke vestlig innvandring slik FrP har foreslått! heilt enig! Det er den eneste muligheten vi har, slik at vi kan få tid til å ryddeopp i alle de gjeldene sosiale problemer Norge opplever, med denne gruppen innvandrere! Sånn er det bare... Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Men hvor blir det av verdigheten når det gjelder landets egne innbyggere? Fordi det var verdigheten som var Norsk folkehjelp,s problem! Ikke så nøye? Man pisker sine egne, deler ut myra, røkelse og Gull til de fremmede? Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Men hvor blir det av verdigheten når det gjelder landets egne innbyggere? Fordi det var verdigheten som var Norsk folkehjelp,s problem! Ikke så nøye? Man pisker sine egne, deler ut myra, røkelse og Gull til de fremmede? Ja, vi har råd til å bygge nye asylmotak til våre nye landsmenn, men å ruste opp sykehjem og skoler, kommer ikke på tale. Heia Norge! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå