Nautique Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Hei, som emne tittelen sier så har jeg klart å clocke min 4200+ (939) til 2.8ghz. Men det er ustabilt som f... og Vcore står på maks 1.4. Hovedkortet mitt er et ekte drittkort! AsRock DualSATA. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Det er nok CPUen som stopper, ja. 2,8GHz er faktisk ikke så aller verst med den volten. Det går an å modde til høyere volt ved å koble noe i sokkelen. Maks du da får er 1,55 afaik. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 (endret) Tipper det er spenninga som stopper deg, hvis ikke minnet også er høyt overklokket. Jeg hadde en identisk cpu som deg før, og kjørte 2,85ghz 24/7 og maksa den på 3,2ghz, med luftkjøling. Da hadde jeg litt mer spenning på cpu'en enn deg, men ikke så forferdelig mye. Endret 18. mai 2008 av Brian_N Lenke til kommentar
Nautique Skrevet 19. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2008 Takker for svar : ) Tippet det var volten som stoppet meg ja, hvordan voltmodder jeg hovedkortet da, eller er det en bit jeg kan kjøpe for å stikke ned i CPU-sokkelen? Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Pinmod-guide til socket 939: http://www.ocinside.de/go_e.html?http://oc...939_pinmod.html Maks du kan få er 1.55v Utover det som står i guiden er det lite jeg kan gjøre for å fikse mer volt. Det går sikkert an å voltmodde HK, men er vel kanskje litt i drøyeste laget for denne type ting :!: Lenke til kommentar
Nautique Skrevet 20. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2008 Hehe ja, takk for svar.. Tviler på at jeg tør å prøve det, som den kløna jeg er kan det ganske fort hende jeg kobler feil pinner :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå