Gå til innhold

Adventurespill ala Dreamfall/Fahrenheit?


Anbefalte innlegg

Jeg har lyst på et nytt advanturespill og er ute etter noen tips. Jeg elsker gameplay stilen spillene dreamfall og fahrenheit legger seg på. Fins det noen nyere gode adventure spill av samme type? (god story, ikke pek&klikk, og der man ikke trenger å samle opp en hel inventory av stæsj)

 

Kan også være på ps3 eller ps2, men pc er nok mest aktuell i denne sjangeren.

 

Cheers.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville nok ikke gått for Runaway, siden det er veldig, veldig inventorybasert (samt at det har ekstrem pixelhunting), pluss at det er ganske ulogisk noen ganger.

 

Det er dessverre(?) ikke så mange spill i samme gate som Fahrenheit og Dreamfall. "Interaktive film spill", som mange kaller dem. Kanskje du vil like Broken Sword 3: The Sleeping Dragon. Penumbra spillene har vel ingen inventory tror jeg, men de er vel litt annerledes igjen. Samme med Portal. Ellers er vel Heavy Rain i utvikling fra de samme folka som lagde Fahrenheit, og det blir vel kanskje noe i samme gate. Kun annonsert for PS3 da, dessverre. Vet ikke om Still Life har mye inventory. (Jeg må få prøvd det spillet snart... ). Ellers er jo det nye Sam & Max ikke så inventorybasert.

 

Håper du finner noe du liker. :)

Lenke til kommentar

"Interaktive film spill" er nok spot on for det jeg leter etter ja. Ellers tror jeg ikke Runaway er helt for meg. Men Still Life ser ganske interessant ut, selv om det er pek&klikk. Ser at det får litt varrierende reviews, men historien ser veldig lovende ut, minner litt om fahrenheit. Tror kanskje jeg tester det. Ser ikke ut til at det er veldig inventory basert ut fra omtalen her på gamer.no.

 

Heavy Rain gleder jeg meg til ja, tror det kan bli veldig bra selv om det er begrenset med info vi har fått om spillet.

 

Noen flere tips?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...