Gå til innhold

Max filstørrelse på upload? I php.ini?

Anbefalte innlegg

Hepp,

jeg har fikset et uploadscript som glatt takler filer under 2 mb, kommer filstørrelsen over det får jeg ikke flytta fila til det området jeg vil. Det jeg mistenker da er at det er satt en begresning på hvor stor filene kan være. Kan dette være tilfelle? Settes dette f.eks i php.ini?

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar!

Mitt problem nå er at jeg ikke har tilgang til php.ini hos min webhost. Jeg har fått foreslått en løsning som sier følgende:

"The standard limit is 2 Meg. You can set whatever limit you want by making a .htaccess file with the following code in it, and uploading it to the directory with the php script.

php_value upload_max_filesize 8M

eg. max file size is 8 Megabytes."

Hvordan fungerer dette? Lager jeg da f.eks upload.htaccess og inkluder denne i uploadscriptet mitt?

Lenke til kommentar

Nei.

Slik jeg forstår det lager du bare en fil som heter '.htaccess'. Ikke noe fornavn, kun .htaccess. I fila skriver du kun den ene linja som du blir bedt om. Fila legger du i upload-katalogen. Trenger ikke gjøre mer enn det tror jeg. Resten går av seg selv. Ingen inkludering.

Lenke til kommentar

Jepp, jeg kom frem til deg jeg også. Jeg får dog problemer etter at jeg har uploadet .htaccess fila. Prøver jeg å editere, rename eller slette fila får jeg bare beskjed om at fila ikke eksisterer. Jeg får heller ikke uploadet større filer enn 2 mb nå heller så det virker som om filnavnet ikke aksepteres?

Lenke til kommentar

Kan du koble deg til serveren med ssh?

I så fall må du antakeligvis kjøre kommandoen:

chmod 755 .htaccess

Dette er også mulig i de fleste ftp-klienter.

Velg filrettigheter til 755 = -rwxr-xr-x.

Hvis rettighetene på fila var 744 = -rwxr--r--, så er i hvertfall det en del av problemet.

edit: Dersom du bruker en klient som f.eks wsftp, kan det hende at den ikke takler filnavn uten "fornavn". Prøv å bruk CuteFTP..

Lenke til kommentar

hmm... Prøver du å laste opp fila i rot-katalogen eller i en undermappe?

Du kan jo prøve å slenge fila i en undermappe. Spør webhosten din om fila blir slettet automatisk eller ikke. Det er godt mulig at fila blir slettet automatisk slik som det ble nevt i forrige innlegg her..

Lenke til kommentar

Fila kommer jo opp i ftpklienten.. jeg får bare ikke gjøre noe med den.. hehe. Det var webhost'en min som sa at jeg burde bruke .htaccess.

Menmen, jeg finner vel ut av det. Poenget er jo at .htaccess fila som inneholder php variabler skal uploades til samme katalog som phpscripta ikke sant? Det er slik jeg får overridet settings i php.ini.

Lenke til kommentar
Poenget er jo at .htaccess fila som inneholder php variabler skal uploades til samme katalog som phpscripta ikke sant? Det er slik jeg får overridet settings i php.ini.

Ja, en skulle tro det. Utrolig at du ikke for gjort noe med fila. Får du ikke sett rettigheter eller hvem som eier den eller noen ting? Faktisk aldri vært borti det problemet før. Som en liten "hack-løsning" kan du jo prøve å generere fila vha en php-side. Som da oppretter filen med innhold og setter rettigheter på den. Skulle ikke være nødvendig, men hvis det funker så hadde det jo vært veldig artig. Jaja, du får prøve å knote videre, eventuelt søke litt på google sine grupper og se om noen andre har opplevd det samme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...