Any0 Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Hei, førstepost og jeg håper at jeg vil få løst problemet mitt her på HW.no Først litt av speccs osv. Processor: AMD Athlon™ 64 Processor 3000+ Memory: 2048MB RAM Hard Drive: 250 GB Video Card: Radeon X1950 Pro Sound Card: SB Audigy 2 ZS Audio [8C00] Operating System: Windows XP Professional Kjører også 2 stk PSU som er ganske morsomt kobla sammen inne i pcen. Tingen er nå at jeg begynte å få lite plass igjen på HD og tenkte jeg skulle sette inn en fra den gamle pcen min. Jeg åpnet kabinettet for å sette den inn, men det var litt tett om plassen, så jeg måtte ha tatt fra noen deler før jeg hadde fått skvist den inn, så jeg gadd ikke mer og skrudde på kabinettet igjen. Men det er nå alt skjer. Skjermen forblir svart etter jeg skrur på maskinen T_T Jeg prøver om igjen og om igjen, men ingenting går. Jeg har testet skjermene(bruker to skjermer) på to andre maskiner og de funker helt fint, men de vil altså ikke vise meg noe bilde på denne pcen(som er hovedpcen min og den eneste som takler spill.) Jeg røsket jo litt i ledninger inne i maskina, men koblet aldri noe fra hovedkortet. Har sjekket alle kabler konstant i noen timer, men ingen resultat. Senere har jeg funnet en LED Power ledning som har røket, og den sitter FARLIG nær hovedkortet på det stedet der det har røket, men det ser ikke ut til at det kunne ha vært nær hovedkortet, og jeg vet heller ikke om det er koblet i engang, men noen gnister fra den kunne vel ha skadet hovedkortet? Jeg har sittet og prøvd å løse problemet siden klokken 15:00 i dag, og nå gir jeg meg as. Tenker jeg skal prøve skjermkortet på et annet hovedkort imorgen, og kanskje et annet skjermkort i denne pcen. Skal også få testet ut en annen PSU som erstatter de 2 jeg bruker nå. Forresten, det er ikke jeg som har bygget maskinen så jeg vet ikke hvordan PSUene er koblet til maskinen, er for sliten og trist til å prøve å finne ut av noe nå Så kommer noen spørsmål. Den LED ledningen er veldig tynn og liten. Kan en liten gnist fra den kortslutte noe som helst? Det verken smallt eller kom noe røyk fra maskinen i det hele tatt. Alle vifter og lys etc spinner og lyser som om ingenting har skjedd. Jeg får bare ikke et bilde på skjermen. Og hovedkortet... hvis den skulle ha blitt kortsluttet av LED ledningen, er det da noen sjanse for at noen komponenter som sitter på har tatt skade? Skjermkort, RAM, Prossessor osv? Og kan feilen egentlig ligge i PSUene? Det har virket helt knall i snart 1 år med denne pcen. Vel... posten ble mye lengre enn jeg hadde regnet med. Legger meg nå, har en viktig prøve foran meg i morgen. Sjekker igjen her etter skolen og sier ifra om jeg har fått løst problemet eller funnet mer info om saken. Er helt knust nå siden det er den eneste pcen jeg kan spille på, og det eneste jeg har å gjøre på fritiden, eier ingenting annet som jeg kan more meg med. Er ganske blakk også, så i verste fall så vil jeg ikke ha råd til noe nytt på en stund xD Jeg skal vel klare meg noen uker uten pc. Vel... takker for alle svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå