Kris Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 PS3 koster bare 3750kr hos NetShop. Og det er den verdt! Jeg kjøpte min PS3 på realesedato og da betalte jeg 5500kr. Og jeg kjøpte en Xbox 360 for 1000kr, men jeg vil si at PS3 har gitt meg mye mer for pengene, selvom den kostet mer enn fem ganger så mye. Men jeg sier ikke at Xbox 360 ikke er verdt 1000kr, for det er den, men jeg vil ikke si at 3750kr er mye for en maskin som PS3. Lenke til kommentar
MagnarP Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 PS3 koster bare 3750kr hos NetShop. Og det er den verdt! Jeg kjøpte min PS3 på realesedato og da betalte jeg 5500kr. Og jeg kjøpte en Xbox 360 for 1000kr, men jeg vil si at PS3 har gitt meg mye mer for pengene, selvom den kostet mer enn fem ganger så mye. Men jeg sier ikke at Xbox 360 ikke er verdt 1000kr, for det er den, men jeg vil ikke si at 3750kr er mye for en maskin som PS3. Du skjønner dessverre ikke poenget. Lenke til kommentar
Kris Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Og poenget er hva? At Xbox koster mye mindre enn PS3? Lenke til kommentar
husgutt Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Poenger er jo naturligvis at du får mest for pengene ved å kjøpe 360. Hovedproduktet er jo spilling med bra spill og bra grafikk. For å gjøre det med ps3 må du ut med minimum 3500, mens xbox 360, må man kun ut med 1000. Du kan argumentere med bluray,harddisk osv osv, men når det kommer til kjerneproduktet, hovedårsaken til at folk kjøper spillmaskiner, så er 360 klart det mest fornuftige kjøpet. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 14. november 2008 Forfatter Del Skrevet 14. november 2008 Du får mest for pengene når du koser deg med valget du har gjort. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Du får mest for pengene når du koser deg med valget du har gjort. Bingo. Altså det kommer ned til hver enkelts behov og ønsker. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Jeg står ved mitt tidligere utspill. Får du arcade for under tusen spenn, så er en xbox å anse som ekstrautstyr til en PS3. Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Poenger er jo naturligvis at du får mest for pengene ved å kjøpe 360. Hovedproduktet er jo spilling med bra spill og bra grafikk. For å gjøre det med ps3 må du ut med minimum 3500, mens xbox 360, må man kun ut med 1000. Du kan argumentere med bluray,harddisk osv osv, men når det kommer til kjerneproduktet, hovedårsaken til at folk kjøper spillmaskiner, så er 360 klart det mest fornuftige kjøpet. Det er ikke nødvendigvis riktig. Spilling til 360 på 1000-kronersversjonen kan ikke sammenlignes med 3500 krones versjonen på PS3. Onlinespilling f.eks. er ekstrakostnader m/360 da det koster penger, så om du plutselig endag bestemmer deg for at idag vil du spille spillet ditt (Fifa f.eks) online, så må du først bestille deg Live Gold abonemang, og når du er ferdig å spille spillet online, så må du ringe å avbestille dersom du ønsker at Microsoft skal slutte å trekke 50 kroner i månden du ikke skal spille mot andre online. Mens på PS3 kan du bare trykke Online når du ønsker å spille online, og ikke bry deg med å avbestille- og bestille, når du føler for å spille online. Onlinespilling er ikke tilgjengelig dersom du bare kjøper deg en 360 til 1000 kroner, det koster 50 kroner hver måned du vil bruke det. Eller dersom du har kjøpt masse småspill, og ønsker å kjøpe ny harddisk, så er du nødt å kjøpe MS sine harddisker på 360. Siden du bare kan bruke MS sine harddisker, blir du flådd når du gjør dette, fordi dem koster ca 4 ganger mere, enn alle andre leverandører, selv om de andre leverandørene har like god, eller bedre kvalitet, fordi at Microsft ikke åpner opp hardwaren for konkurentene, og dermed slipper pris-konkuranse. På PS3 følger disse industri-standardene, og du kan kjøpe hvilken som helst leverandør sin HDD. I tillegg er SCEWWS er en god del større enn MGS, og de gir derfor ut mye flere spill. Og i tillegg så holder de veldig høy kvalitet. Nedlastbare spill på PS3 holder som oftest også, mye bedre kvalitet i forhold til konkurentene sine tilbud, pga. at de ikke har samme størrelses-begrensninger. PS3 har også kommet lenger med Digital Download, i.e. du kan fint laste ned ett stor-spill som siste Burnout på PS3, kl. 02.00 på natten om du vil selv om du bor langt ut på landet, uten dataspill-butikker i nærheten. Mens på 360 må du vente til butikken åpner, kanskje bruke masse penger i reisepenger til databutikken, eller bare nøye deg med å kjøpe og laste ned småspill. Så dette er ikke noe fasitsvar på, enkelt og greit. Så dersom du tror 360 alltid er det som gir mest for pengene og dette er fasitsvar selv om du bare skal spille konsoll-spill på maskinen, så tar du grundig feil. Det er helt opp til hvordan du ønsker, eller kan, bruke konsollen. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 14. november 2008 Forfatter Del Skrevet 14. november 2008 La oss gå ut fra følgende kriterier: Du skal spille online Du skal laste ned spill Du har kun trådløs tilkobling for internett Tillegg: Spillene du har lyst på er multiplatform og finnes på begge enheter. La oss ta utgangspunkt i dette. Jeg vil bruke www.prisguide.no for begge enheter for å få den billigste prisen, den kan selvfølgelig variere. Playstation 3 (80 Gb versjon): 3750 ,- Oppfyller alle overnevnte krav rett ut fra boksen. Xbox 360 premium: 1995 ,- Denne versjonen inneholder 20 Gb HDD Trådløst adapter: 699 ,- (elkjøp) Online: 495 ,- året Reell pris: 3189 Så om kriteriene dine er som jeg nevnte ovenfor sitter du med en diff på 561 kr. Det største problemet med X360 er at nye kunder kanskje ikke er klar over dette eller tar dette som en selvfølge hva den inneholder og dermed blir sittende med en mye dyrere konsoll reelt sett enn de først gikk ut etter. Det er kanskje derfor viktig å presisere dette. Men det er og da viktig at man setter opp en kravliste, hva man forventer av enheten man kjøper. Skal man f.eks spille av blu-ray filmer så sier det seg selv at X360 er det dårligste valget. Om man derimot skal spille Fable 2 så er PS3 et forferdelig valg. Konsollvalget er ikke lett og det blir ikke lettere med slike "skjulte" kostnader som MS driver med. Da godt å vite hva man vil ha og hva man forventer av sin konsoll. Lenke til kommentar
MagnarP Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Og likevel etter all vending og vriing fra dere... jeg kan spille de nyeste spillene på en maskin til 979kr. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 14. november 2008 Forfatter Del Skrevet 14. november 2008 Og det er derfor jeg la til dette med behov og kriterier. Lenke til kommentar
MagnarP Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 (endret) Og det er derfor jeg la til dette med behov og kriterier. Problemet er bare at med PS3 så kan man ikke bruke sine egne behov og kriterier. Endret 14. november 2008 av MagnarP Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Og det er derfor jeg la til dette med behov og kriterier. Problemet er bare at med PS3 så kan man ikke bruke sine egne behov og kriterier. Jo, kommer bare ann på behovene. F.eks. Behov for å spille spill Behov for trådløs nettilgang. Behov for media streamer mulighet Behov for god dvd spiller Behov for Blu-Ray spiller Behov for å ha alt dette i en enhet Behov for ha tilgang til online spill uten at det koster penger Om man har behov for 2-3-4 av disse så er jo ps3 ett godt valg. Xbox 360 kan også være ett godt valg, om behovene tilfredstiller deg. Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 (endret) Og likevel etter all vending og vriing fra dere... jeg kan spille de nyeste spillene på en maskin til 979kr. Javel. Hvis prisen er det viktigste kriteriet, så er en brukt PS2 det klart beste valget. Den er mye billigere enn 360, og mindre sannsynlig at blir ødelagt med det første, og fører fremdeles en god del av de siste spillene, i tillegg til at den har en bråte med spill som ikke 360 har, og spillene koster mye mindre. Problemet er bare at med PS3 så kan man ikke bruke sine egne behov og kriterier. Tror ikke det er så mange som har det problemet. Endret 14. november 2008 av KongRudi Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Brukerne bes holde seg til sak og ikke person. Personangrep tolereres ikke, og i grove tilfeller vil den aktuelle brukeren bli fratatt tilgangen til forumet. Hva brukere mener om hverandre er ikke tema for tråden, og det er direkte ødeleggende for diskusjonen. Innlegg med personangrep er blitt fjernet eller redigert. Brukere oppfordres til å bennytte -funksjonen om man kommer over personfokuserte innlegg av negativ art, fremfor å kommentere det i tråden. På den måten kan moderator bedømme saken og vi unngår videre personkrangel. (Dette innlegget skal ikke kommenters, da det blir ansett som off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på PM.) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Og likevel etter all vending og vriing fra dere... jeg kan spille de nyeste spillene på en maskin til 979kr. Javel. Hvis prisen er det viktigste kriteriet, så er en brukt PS2 det klart beste valget. Den er mye billigere enn 360, og mindre sannsynlig at blir ødelagt med det første, og fører fremdeles en god del av de siste spillene, i tillegg til at den har en bråte med spill som ikke 360 har, og spillene koster mye mindre. Problemet er bare at med PS3 så kan man ikke bruke sine egne behov og kriterier. Tror ikke det er så mange som har det problemet. Nå omhandler denne tråden X360, ps3 og Wii, dvs den nyeste generasjon konsoller, så la oss holde fokuset der. Dessuten svarer du til en person som ville spille de nyeste spillene, og da sier det seg selv at ps2 ikke leverer varene i forhold til current-gen-konsollene Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 (endret) Ja, men fyren driter i halve funksjonaliteten til de nye konsollene, han unnlater å si at ting koster penger. Også viktige ting, som Online-spilling. Han påstår t.o.m at PS3 har ett problem og ikke kan bruke sine egne 'behov og kriterier', noe som aldri har vært ett problem på min PS3. Med tanke på at han bare skal spille offline, og prisen er det eneste viktige kriteriet. Så blir PS2 straks helt klart det beste alternativ, med tanke på at nesten alle spillene er billigere der, og at det har den allerede har en enormt bra library, til kjempebillige priser. Det er ingen som har nektet på at han kan spille de nyeste spillene til den prisen, men han hevder at folk som opplyser om ekstrakostnadene, som kommer når du vil bruke den ekstrafunksjonaliteten, som f.eks. online spilling, at vi 'vrir og vender' på ting. :-/ Endret 15. november 2008 av KongRudi Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Bare rundt halvparten av alle X360-maskiner blir koblet opp mot LIVE. Altså har vi ganske mange millioner spillere som ikke har noe særlig mye mer behov enn hva Arcade-versjonen tilbyr. Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor du snakker om ps2 når ønsket er å spille de nyeste og hotteste spillene, ps2 kommer ikke i nærheten av å levere varene. Det er gjerne slike spill som også får folk til å anskaffe seg en konsoll, vi snakker om spill som GTA4, MGS4, HALO3, Gears of War, Killzone 2, LBP, Super Mario, SSB Brawl osv... Lenke til kommentar
Essem Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Xbox 360 premium: 1995 ,-Denne versjonen inneholder 20 Gb HDD Trådløst adapter: 699 ,- (elkjøp) Online: 495 ,- året Reell pris: 3189 Nå får man 360 pro til litt over 2000,- med 60GB HDD + Lego Indiana Jones og Kung Fu Panda. Blant annet på Spaceworld. Lenke til kommentar
husgutt Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Er mange her inne som tydeligvis ikke forstår at det finnes mange folk der ute med ANDRE behov enn dere. Live, blu-ray, stor harddisk osv, det er ting som mange ikke bryr seg om. Kan dere vær så snill og forstå det?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg