TanTheMan Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Det er overdrevet fordi noen lister opp det som en av de beste grunnene for å skaffe seg 360 i diskusjoner. Noen bryr seg sikkert mer om grafikk enn meg, men så lenge frameraten til PS3-versjonene av spill er ok, bryr jeg meg nesten ikke om det du sier der. Kan du linke til de sammenligningene, forresten? Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 5. november 2008 Forfatter Del Skrevet 5. november 2008 Det er riktig, mange spill er bedre på X360. Dette er egentlig veldig missvisende svar for det påståes av kilder at det er store forskjeller mellom X360 og PS3 spill mens realiteten er at begge versjoenene har sine negative og positive sider og i bunn og grunn ebber det ut på at spillene er tilnærmet så identiske at forskjellen blir flisespikkeri kjørt opp som en 2 siders avisfremside. Njaa. Fra Metacritic: "1. Xbox 360: Fallout 3 (2008) 93 Bethesda Softworks 3. Playstation 3: Fallout 3 (2008) 91" "1. Xbox 360: Orange Box, The (2007) 96 Electronic Arts / Valve Software 2. Playstation 3: Orange Box, The (2007) 89 Electronic Arts / Valve Software" Også er det noen spill som Oblivion og Bioshock som gjerne har en prosent høyere på 360. Det er for det meste marginale forskjeller, men hvis det står helt jevnt mellom 360 og PS3 for deg (noe det sannsynligvis ikke gjør uansett) og du vil kjøpe The Orange Box, kan det være noe å tenke på. Men det at multiplattformspill er bedre på 360 er for det meste overdrevet. Det er riktig, mange spill er bedre på X360. Dette er egentlig veldig missvisende svar for det påståes av kilder at det er store forskjeller mellom X360 og PS3 spill mens realiteten er at begge versjoenene har sine negative og positive sider og i bunn og grunn ebber det ut på at spillene er tilnærmet så identiske at forskjellen blir flisespikkeri kjørt opp som en 2 siders avisfremside. Men det at multiplattformspill er bedre på 360 er for det meste overdrevet. Hvorfor er det overdrevet? Eurogamer har hatt 16 runder med sammenligninger, rundt 70-80 spill og 360 versjonene har vunnet så godt som alle. Oftest er oppløsningen høyere, frameraten bedre og grafikken mer detaljert. Og ikke sjelden alt på en gang. Det er overdrevet fordi noen lister opp det som en av de beste grunnene for å skaffe seg 360 i diskusjoner. Noen bryr seg sikkert mer om grafikk enn meg, men så lenge frameraten til PS3-versjonene av spill er ok, bryr jeg meg nesten ikke om det du sier der. Kan du linke til de sammenligningene, forresten? Dette er ikke en sammenligningstråd så la det ligge, det har veldig lite relevanse for konsollvalget ettersom disse testene er så subjektive som det lar seg gjøre. Det finnes ingen objektiv sammenligninge og da er det best å se videoene selv og gjøre seg opp sin egen mening. Lenke til kommentar
MagnarP Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Det er overdrevet fordi noen lister opp det som en av de beste grunnene for å skaffe seg 360 i diskusjoner. Noen bryr seg sikkert mer om grafikk enn meg, men så lenge frameraten til PS3-versjonene av spill er ok, bryr jeg meg nesten ikke om det du sier der. Kan du linke til de sammenligningene, forresten? Her har du lesestoff for resten av kvelden. http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=282241 Lenke til kommentar
MagnarP Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Det er riktig, mange spill er bedre på X360. Dette er egentlig veldig missvisende svar for det påståes av kilder at det er store forskjeller mellom X360 og PS3 spill mens realiteten er at begge versjoenene har sine negative og positive sider og i bunn og grunn ebber det ut på at spillene er tilnærmet så identiske at forskjellen blir flisespikkeri kjørt opp som en 2 siders avisfremside. Njaa. Fra Metacritic: "1. Xbox 360: Fallout 3 (2008) 93 Bethesda Softworks 3. Playstation 3: Fallout 3 (2008) 91" "1. Xbox 360: Orange Box, The (2007) 96 Electronic Arts / Valve Software 2. Playstation 3: Orange Box, The (2007) 89 Electronic Arts / Valve Software" Også er det noen spill som Oblivion og Bioshock som gjerne har en prosent høyere på 360. Det er for det meste marginale forskjeller, men hvis det står helt jevnt mellom 360 og PS3 for deg (noe det sannsynligvis ikke gjør uansett) og du vil kjøpe The Orange Box, kan det være noe å tenke på. Men det at multiplattformspill er bedre på 360 er for det meste overdrevet. Det er riktig, mange spill er bedre på X360. Dette er egentlig veldig missvisende svar for det påståes av kilder at det er store forskjeller mellom X360 og PS3 spill mens realiteten er at begge versjoenene har sine negative og positive sider og i bunn og grunn ebber det ut på at spillene er tilnærmet så identiske at forskjellen blir flisespikkeri kjørt opp som en 2 siders avisfremside. Men det at multiplattformspill er bedre på 360 er for det meste overdrevet. Hvorfor er det overdrevet? Eurogamer har hatt 16 runder med sammenligninger, rundt 70-80 spill og 360 versjonene har vunnet så godt som alle. Oftest er oppløsningen høyere, frameraten bedre og grafikken mer detaljert. Og ikke sjelden alt på en gang. Det er overdrevet fordi noen lister opp det som en av de beste grunnene for å skaffe seg 360 i diskusjoner. Noen bryr seg sikkert mer om grafikk enn meg, men så lenge frameraten til PS3-versjonene av spill er ok, bryr jeg meg nesten ikke om det du sier der. Kan du linke til de sammenligningene, forresten? Dette er ikke en sammenligningstråd så la det ligge, det har veldig lite relevanse for konsollvalget ettersom disse testene er så subjektive som det lar seg gjøre. Det finnes ingen objektiv sammenligninge og da er det best å se videoene selv og gjøre seg opp sin egen mening. Hva mener du her? De testene er jo så objektive som det går an. De sjekker oppløsninger, framerate og grafiske detaljer mellom versjonene. Man skal heller se på internett videoer, som ofte er elendig kvalitet og sjelden mer enn 20-30fps isteden? Henger ikke helt på greip. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 5. november 2008 Forfatter Del Skrevet 5. november 2008 De sjekker grafikk, grafikk er en subjektiv mening, enkelte sier f.eks at Twilight Princess er et grynete stygt spill men jeg synes det ser bedre ut enn f.eks Oblivion. Men det er min mening. Ergo, grafikk er subjektiv og vil være det i en stund til. Forøvrig er dette heller ikke en sammenligningstråd, det har man nok av og man har sett hvordan disse har gått. Hvilken versjon som er best til hvilken enhet får man gjøre seg opp en mening til selv, der finnes nok ingame videore i god kvalitet til å gjøre seg opp en mening, gametrailers og IGN har blant annet veldig mange HD videoer fra spillene. Lenke til kommentar
MagnarP Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 De sjekker grafikk, grafikk er en subjektiv mening, enkelte sier f.eks at Twilight Princess er et grynete stygt spill men jeg synes det ser bedre ut enn f.eks Oblivion. Men det er min mening. Ergo, grafikk er subjektiv og vil være det i en stund til. Forøvrig er dette heller ikke en sammenligningstråd, det har man nok av og man har sett hvordan disse har gått. Hvilken versjon som er best til hvilken enhet får man gjøre seg opp en mening til selv, der finnes nok ingame videore i god kvalitet til å gjøre seg opp en mening, gametrailers og IGN har blant annet veldig mange HD videoer fra spillene. Du må ha misforstått? De sammenligner jo de samme spillene selvsagt. Blir ikke mye subjektivt da. Hvem vil synes at dårligere teksturer, framerater og lavere oppløsning er bedre? Ikke skjønner jeg hvorfor dette ikke passer inn i denne tråden heller, den handler jo om de forskjellige konsollene. Også merkelig hvordan du kan si at folk får finne ut av dette selv ved å sjekke videoer. Tror du man finner ut av slikt bare ved å titte på noen internett videoer? Greit at man kanskje ikke synes det er særlig viktig men det betyr ikke at ingen andre gjør det. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 5. november 2008 Forfatter Del Skrevet 5. november 2008 Ganske enkelt, erfaring MagnarP. Samtlige tråder som har omhandlet sammenligning har endt i usakeligheter og kriging, det lar seg ikke gjøre å diskutere dette temaet fordi vær har sin subjektive erfaring av hva som er best ut og derfor begynner de å sammenligne hardware og flisespikkeri. Derfor er det best at vedkommende som lurer på dette heller sjekker ut videoer selv og gjør seg opp sin egen mening fremfor at man tar en slik diskusjon, igjen, på dette forumet. Det har veldig lite for seg og det hjelper forferdelig lite i et konsollvalg når man skal velge en enhet, det er bedre tinger å bruke tiden på å tenke på fremfor hvem som pøser ut flest pixler i løpet av et sekund. Lenke til kommentar
Uvisst Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Hallo folkens, splitter ny på forumet jeg. Jeg kjører Mac som data og er forholdsvis knallfornøyd. Vil nok aldri byttes ut med Windows el lignende. Jeg har hatt PS2 siden den kom ut, og den er jeg fornøyd med. Nå har jeg litt penger til overs og ønsker å kjøpe en ny konsoll. Det står mellom 360en og PS3. Hvilken skal jeg kjøpe? Jeg er en uerfaren spiller, og det kommer til å gå mye i Fifa og GTA. I tillegg vil jeg gjerne få spilt litt random sportsspill, men gjerne også ordentlige skytespill (ala Gears). Onlinespilling vil være et meget viktig poeng for meg. Jeg har tenkt og tenkt, men kommer ikke til en løsning på hvilken jeg bør kjøpe. Jeg er en gamer uten åpenbare behov, men god onlinegaming er viktig, og gjerne litt spill som ligner på Splinter Cell. Hvordan drar PS3 online forresten? Hvordan setter man opp slike ting? Jeg setter pris på alle tips, råd og ellers ting dere har å anbefale. Og jeg er ute etter en ting som skal vare. Takk folkens, - Uvisst Lenke til kommentar
husgutt Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 er jo tusen tråder om dette.. Men det virker som du kommer til å kjøpe flest multikonsollspill. Dersom du ikke har veldig lyst på bluray, burde du kjøpe xbox 360.. Alle multispill kommer på den, og ser som regel best ut. Konsollen er mye billigere enn ps3, har best/størst utvalg og best internettjeneste. OG gears og war kommer ikke til playstation. Lenke til kommentar
Essem Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Kanskje Xbox 360 siden den er billigst og du ikke har noen spesielle krav? Det koster 500,- i året for å spille online da. Lenke til kommentar
Uvisst Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Hvordan er det med bråkingen på Xbox Elite ? Lenke til kommentar
husgutt Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Dvddrevet bråker endel, men det er bare å koble til surroundanlegget. hehe. Uansett, kan du fra 19 november lagre spillene på harddisk og spille derfra. Da vil mesteparten av bråket forsvinnet.. Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Hallo folkens, splitter ny på forumet jeg. Jeg kjører Mac som data og er forholdsvis knallfornøyd. Vil nok aldri byttes ut med Windows el lignende. Jeg har hatt PS2 siden den kom ut, og den er jeg fornøyd med. Nå har jeg litt penger til overs og ønsker å kjøpe en ny konsoll. Det står mellom 360en og PS3. Hvilken skal jeg kjøpe? Jeg er en uerfaren spiller, og det kommer til å gå mye i Fifa og GTA. I tillegg vil jeg gjerne få spilt litt random sportsspill, men gjerne også ordentlige skytespill (ala Gears). Onlinespilling vil være et meget viktig poeng for meg. Jeg har tenkt og tenkt, men kommer ikke til en løsning på hvilken jeg bør kjøpe. Jeg er en gamer uten åpenbare behov, men god onlinegaming er viktig, og gjerne litt spill som ligner på Splinter Cell. Hvordan drar PS3 online forresten? Hvordan setter man opp slike ting? Jeg setter pris på alle tips, råd og ellers ting dere har å anbefale. Og jeg er ute etter en ting som skal vare. Takk folkens, - Uvisst Hvis sportspill er det viktigste, så er nok det beste valget PS3, siden Sony også lager egne sportspill, mens dette er ikke noe MS bruker penger på. Hot Shots Golf 5, MLB: The Show, og så en egen basket-franchise. :-) Splinter Cell er ikke like godt som Metal Gear Solid synes jeg. PS3 har også gratis online, mens på 360 så må du betale hver måned, men flere snakker på 360, siden headsettet er inkludert der. Lenke til kommentar
Uvisst Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Tusen takk! Noen gode butikker å kjøpe Xboxen fra da ? Med tanke på support, garanti osv? Lenke til kommentar
MagnarP Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 360 koster 979 kr hos elkjøp/expert. PS3 koster 4400kr. 360 har flest og best anmeldte spill. Kan vel ikke være så veldig vanskelig dette. Bestill fra nettsiden til elkjøp eller expert. Koster undet tusenlappen hos begge to. Lenke til kommentar
Sir Zu Zwat Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Hvordan kan du sammenligne XBox Arcade (ingen HD) med PS3 (160GB HD)? Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Hvordan kan du sammenligne XBox Arcade (ingen HD) med PS3 (160GB HD)? You really can't. Jeg har Xbox Arcade, og jeg har PS3 (ikke akkurat den pakka, men har 320gb HDD og tre av de fire spillene som kommer med 160gb) Begge pakkene er verdt pengene, i mine øyne, dersom du liker spill. Konsollkrigen er meningsløs. Lenke til kommentar
MagnarP Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Hvordan kan du sammenligne XBox Arcade (ingen HD) med PS3 (160GB HD)? Hvis jeg vil spille 360 spill kan jeg kjøpe en maskin til under tusenlappen. Hvis jeg spille PS3 spill må kjøpe en maskin til rundt 4000kr. Derfor. For mange så betyr faktisk ikke harddisk og annet tull noen ting. Uansett hvordan man vrir og vender på det så er inngangsbilletten 3000kr i forskjell mellom dem. Lenke til kommentar
Kris Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Men nå er det ingen som selger den for 1000 lenger, så nå koster arcade over 1500. Og PS3 koster 3750, så da er forskjellen nærmere 2000kr enn 3000kr. Lenke til kommentar
MagnarP Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Men nå er det ingen som selger den for 1000 lenger, så nå koster arcade over 1500. Og PS3 koster 3750, så da er forskjellen nærmere 2000kr enn 3000kr. Den koster fremdeles 979 hos elkjøp og Lefdal. Bare fordi den er utsolgt nå betyr ikke at den ikke koster det lenger. Billigste PS3 er forresten 3900kr hos elkjøp og 4000 hos expert. Og dette er den gamle 80gb modellen så det spørs vel hvor mye lenger den er på markedet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg