Gå til innhold

Konsollvalget, et vanskelig valg. Wii, PS3 eller X360?

Bear^

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg konsoll nå, får lønn imorgen.

Er meget usikker enda.

Wii er uaktuelt, med tanke på at jeg skal ha Fifa08 og PES08. Er mest gira på Xbox siden den har mediasenter. Og den nye elite ser ganske fresh ut. Er også veldig gira på Halo 3 og Gears of Wars.

Noen som kan argumentere hvorfor jeg kanskje skal kjøpe PS3, evt hvorfor xbox 360 er et godt kjøp.

Shade

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om Mediacenter-støtte er viktig ville jeg nok valgt PS3.

Den har ikke Windows Media Center støtte, men den støtter like mange filformater som xbox 360, pluss fler, og du kan innstallere Linux på den.

Utover det vil jeg bare råde deg til å kjøpe den som magen din sier du skal kjøpe. Ikke hør på noen her inne på forumet, ikke engang det jeg nettop skrev.

Sjekk hvilke eksklusive spill som kommer ut til begge, hvilken kontroller du liker best, og hvilken av de to vennene dine har.

Lenke til kommentar

Ikke at det har så mye å si for oss Nordmenn.

Å vente litt ekstra er selvfølgelig en pain in the ass, men siden video store på verken PS3 eller 360 er kommet til Norge enda, og sikkert ikke kommer på en stund er det egentlig ikke så farlig.

Lenke til kommentar

Hvis man vil ha den beste grafikken bør man gå for ps3. :yes:

Bevis, sier du? Jo da, bare se her:

http://www.gametrailers.com/player/38635.html

Screenshots gir virkelig ikke spillet rettferdighet. Dette må sees i bevegelse! Klikk på linken for å se HD video ;)

heavy-rain-gameplay_04.jpg

Her er forøvrig en veldig god artikkel om spillet:

http://itavisen.no/sak/783447/Ekte_f%C3%B8lelser/

Jeg håper virkelig mod ikke velger å fjerne denne posten slik som ble gjort tidligere. Dette er ett relevant argument, med basis på grafikk/ytelse på nevnte hardware.

Lenke til kommentar
Hvis man vil ha den beste grafikken bør man gå for ps3. :yes:

Bevis, sier du? Jo da, bare se her:

Hehe, ja Heavy Rain ser stygg pent ut.

Men syns fortsatt det blir litt feil når spillet er så "lukket" at alt du gjør er å trykke X,O,etc på bestemte steder i spillet for å foreta en handling.

Det er iallefall slik jeg har forstått spillet fungerer.

Sånn som på bilde der, om jeg vil gå til venstre å hoppe over det gjerdet, og utforske litt i hagen, trur du jeg får lov til det? Neppe..

Heavy Rain er nok ett sikkert kjøp, men ikke fordi det ser pent ut men pga utviklerne gjorde en kjempe jobb i Fahrenheit.

Lenke til kommentar

Skal kjøpe meg ny konsoll i løpet av noen uker. Men vet ikke hva jeg skal velge av PS3 eller Xbox360 :S :p

Er ikke ute etter noen spesielle spill for øyeblikket, bare noe jeg kan fordrive tiden min med. Kanskje kjøre det online ?

Noen som kan anbefale hva jeg skal gjøre ? Kanskje flere som har vært i min situasjon ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Har du lest hele tråden da? Ellers må du i det minste si hva slag spill du foretrekker, eller komme med andre kriterier. God underholdning får du med begge konsollene, så det er ikke det som det står på. Om du ikke har noen spesielle preferanser, er kanskje X360 det beste valget, siden den er billigst. Der må du vel og merke betale en liten sum penger for å spille online. 500 kroner per år ksoter det, men du kan betale for en måned om gangen, selv om det da blir noe dyrere. Ps3 har for øvrig gratis onlinespilling.

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar

har prøvd en del spill, CoD4, GTA4 osv. Men ingen spesielle spill jeg tenker på, eneste som jeg kan si sikkert trekker meg mot x360 er Halo3, men jeg tenker også på varigheten av konsollen, og i følge hva jeg har lest vil PS3 vare lengre.... Jeg er liksom en allrounder når det gjelder spill

Lenke til kommentar
Det blir veldig vanskelig å spå hvilken konsoll som vil vare lengst.

Man kan se på historien og hva Sony/MS/Nintendo har sagt. PS3 varer i 10 år + som livsløpet til alle PS konsollene har vært. Det er garantert, så sant PS3 selger som den gjør. Den vil muligens få sin etterfølger om en 4-5 år, men Sony fortsetter støtten, og det vil utvikles spill for PS3 på lik linje med det som det utvikles for PS2 i dag.

360 derimot må det litt synsing til. Vi vet at etterfølgeren var på begynt ved lanseringen av 360, og den kommer gjerne før PS4. MS har forøvrig dårlig trackrecord med sin støtte til foregående hardware når de kommer med noe nytt. Støtten til gammel Xboxen ble vel mer eller mindre droppet på dagen når 360 kom på markedet. Jeg tror vi kan forvente det samme ved neste generasjon.

WiiHD eller hva den nå vil hete er vel enda mer usikker. Det som er sikkert dog er at man vil ikke komme med noe nytt så lenge Wii selger som den gjør. Det er ikke noe behov for det. Man slutter ikke å trykke penger for å si det slik. Mulig jeg tar feil, men Nintendo har vel holdt støtten for Gamecuben etter Wiien kom på markedet, har de ikke? Det er vel kommet ut noen spill etter Wii, men jeg tror ikke det er mange. Men med så stor brukermasse som Wii nå har og ser ut til å få, tror jeg vi vil se noe av det samme som PS2 versus PS3 når den tid kommer at WiiHD kommer på markedet. Når det skjer må gudene vite.

Lenke til kommentar
MS har forøvrig dårlig trackrecord med sin støtte til foregående hardware når de kommer med noe nytt. Støtten til gammel Xboxen ble vel mer eller mindre droppet på dagen når 360 kom på markedet. Jeg tror vi kan forvente det samme ved neste generasjon.

Det tror ikke jeg. PS2 var overlegen Xbox, så Xbox måtte komme med noe nytt. Nå stiller PS3 of Xbox 360 ganske likt, derfor haster det ikke sånn for Microsoft.

PS3'n det så klart. Alle Xbox'er vil jo få rrod før eller seinere.

Javel, håper at det var en spøk, jeg.

Lenke til kommentar
MS har forøvrig dårlig trackrecord med sin støtte til foregående hardware når de kommer med noe nytt. Støtten til gammel Xboxen ble vel mer eller mindre droppet på dagen når 360 kom på markedet. Jeg tror vi kan forvente det samme ved neste generasjon.

Det tror ikke jeg. PS2 var overlegen Xbox, så Xbox måtte komme med noe nytt. Nå stiller PS3 of Xbox 360 ganske likt, derfor haster det ikke sånn for Microsoft.

Vel man kan tro hva man vil, men det endrer ikke det faktum at MS droppet utvikling av spill til de 24 mill boksene de hadde på markedet når 360 ble lansert. Ser ingen grunn til at de ikke gjør det samme når neste generasjon dukker opp.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Men det er en viss forskjell å ha 24 milloner konsoller på marked kontra 100 millioner slik som sony har hatt med begge konsollene sine. De kunne fortsatt tjene penger ved å selge spill til konsollen sin, Xbox hadde ikke samme luksusen med en mye mindre kundemasse.

Å spå levetiden til ps3 og X360 er kun spekulasjoner, du kan basere deg på hva som har hendt tidligere, men jeg tror mange vil si seg enig i at situasjonen er helt annerledes i dag enn hva det var under ps1 og ps2 sine glandsdager, og at men dermed ikke kan trekke paralleller. Da kan man jo like gjerne påstå at den av de tre som var først på markedet får lengst levetid, slik det var med ps1 og ps2(som var først ute av de konsollene som overlevde).

Og angående nintendo, så døde GC så og si på sekundet Wii kom ut, siste utgitte spill til konsollen var Zelda TP. Faktisk, i 2006 ble det utgitt langt flere spill på xbox enn GC. Kilde: Tothegame

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar

Som salgstallene står nå og sannsynligvis vil utvikle seg videre, hvem kan med hånden på hjertet si at xboxen en gang vil være ett emne i 2010?

Hvis MS fortsatt ønsker å være relevant på konsollmarkedet må de komme med en ny konsoll før 2011. Jeg tipper vi kan se x720 så tidlig som juletider neste år. Manglende satsing på nye titler forsterker også mistanken min.

Lenke til kommentar

Nå har xboxen også vært 1 år lenger på markedet. Det gjelder å se denne saken i lys av markedsuvikling over tid. Spill selger dårligere på xbox selv om konsollen har vært tilgjengelig lenger. Det er ett veldig dårlig tegn.

Ps3 har løftet seg betraktelig og trenden ser ganske positivt ut. Hvis det fortsetter sånn vil den overta xbox360 lett.

Når vi tenker på eksplosjonen både ps1 og ps2 så, kan dette like godt også hende med ps3. Jeg tror vi bare må gi det tid og se det an deretter. Men for xboxen er nok løpet kjørt for denne gang. Er jo helt klart nå at xboxen ikke vil se noe til ps1/ps2 tilstander denne generasjonen. For ps3 sin del er dette ennå helt oppe i luften.

Lenke til kommentar
Nå har xboxen også vært 1 år lenger på markedet. Det gjelder å se denne saken i lys av markedsuvikling over tid. Spill selger dårligere på xbox selv om konsollen har vært tilgjengelig lenger. Det er ett veldig dårlig tegn.

360 har størst attach rate av alle denne generasjonsens konsoller. Dvs flest spillkjøp pr konsoll. Halo 3 var fjorårets mestselgendespill (ble vel slått av CoD4 totalt, men dette spillet kom jo både på PS3 og 360). Hvor henter du denne infoen din fra?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...