Gå til innhold

Konsollvalget, et vanskelig valg. Wii, PS3 eller X360?


Bear^

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ta en titt på ekslusivene, se an hvad u liker best og vips! Der har du svaret ditt. :thumbup:

 

Eksklusiver kunne gjort valget enkelt, men så er jo prisforskjellen vanvittig. Kanskje man har kjempelyst til å spille Gran Turisimo 5, men siden konsollen du trenger koster 3-4 ganger mer så vil det kanskje veie opp nok til å velge 360 og Forza Motorsport 3 istedet? Nå vet vi enda ikke om GT5 blir bedre enn FM3, men det er en annen diskusjon.

Lenke til kommentar

Prisforskjellen er vanvittig hvis du skal ha en 360 arcade uten noe som helst tilbehør, men som noen nevnte tidligere baller det fort på seg om du skal ha en harddisk, støtte for wifi, xbox live (prisen av 1spill pr. år circus for å spille online).

 

Jeg er veldig enig i at ekslusivene bør være avgjørende når du velger en konsoll. Tredjepart spillene er nå ca. par på ps3/360 det vipper litt frem og tilbake hvem som er best etter hva som er lead platform.

 

Det hjelper lite å ha en ps3 hvis det aller viktigste for deg er å spille halo, mass effect, gears of war, fable 2, lost odyssey osv, og det hjelper lite å ha en 360 om du ikke kan unvære playstation ekslusive spill som ratchet & clank, god of war, gran turismo, metal gear solid 4, little big planet osv.

 

Har man ikke noen spesielle serier man må ha, så er det meget sannsynlig at man blir lykkelig uansett. Det er drøssevis med godspill på begge deler.

Endret av tidus2k4
Lenke til kommentar

Hadde ikke blitt lykkelig om jeg betalte 3-4 ganger mer... Skal du være pedantisk på utstyret så si dobbelt så mye da. Da får du 360 Premium med 60GB harddisk og jazz bom bø. Er man smart koster XBL Gold 20,- / mnd og det bør legges til at man får ALLE fordelene med Xbox Live (demoer, xbox live arcade spill, videoer, downloadable content, osv) helt gratis. Det eneste man ikke får er muligheten til er å spille mot andre online. Jeg bruker 360en masse, men har ikke et behov for Gold. Ikke har jeg behov for trådløst nett heller. Er det ikke flott å få valge selv hva man vil ha?

Lenke til kommentar
Ta en titt på ekslusivene, se an hvad u liker best og vips! Der har du svaret ditt. :thumbup:

 

Eksklusiver kunne gjort valget enkelt, men så er jo prisforskjellen vanvittig. Kanskje man har kjempelyst til å spille Gran Turisimo 5, men siden konsollen du trenger koster 3-4 ganger mer så vil det kanskje veie opp nok til å velge 360 og Forza Motorsport 3 istedet? Nå vet vi enda ikke om GT5 blir bedre enn FM3, men det er en annen diskusjon.

 

Det er nettop her jeg mener individets kval kommer til sin rett. Noen liker kaker, noen liker spelt (noen liker wii (omfg :O )). Men det gjør ikke på noen måte at den ene konsollen bedre en den andre... Det betyr kun at x konsoll passer x individ bedre (i mitt tilfelle, ps3).

 

Istedenfor å krangle bittert om hva som er "best", kunne dere heller trukket frem gode poeng fra alle konsollene.

Som tråden er nå er den jo fyllt med sider på sider av poengløst svada. synd da ts egentlig startet det hele i så god stil.

Lenke til kommentar
Faktisk så kjører det nye tomb raider spillet i 720P på Ps3 og i 1024x576 på xbox 360. 2XAA på begge versjonene.

Utviklerene ville da nok ikke kjøre med tiles eller ofre 2xAA på Xbox360. 1280x720 med 2xAA får ikke plass i den 10MB store eDRAM'en til xbox360 uten å måtte dele opp og rendre bilde i mindre biter (tiles).

Lenke til kommentar
Det er nettop her jeg mener individets kval kommer til sin rett. Noen liker kaker, noen liker spelt (noen liker wii (omfg :O )). Men det gjør ikke på noen måte at den ene konsollen bedre en den andre... Det betyr kun at x konsoll passer x individ bedre (i mitt tilfelle, ps3).

 

Istedenfor å krangle bittert om hva som er "best", kunne dere heller trukket frem gode poeng fra alle konsollene.

Som tråden er nå er den jo fyllt med sider på sider av poengløst svada. synd da ts egentlig startet det hele i så god stil.

 

Nå er det jo faktisk slik at det er rent tekniske forskjeller på konsollene som glatt gjør at man kan kalle en konsoll "Best". Eksempelvis tilbyr ikke Wii HD-oppløsninger engang. I tillegg er det forskjell i antall spill tilgjengelig (Wii har få, PS3 har endel, 360 har flest). Videre kan man påpeke at Xenos-GPUen i 360en er kraftigere enn RSX-GPUen i PS3. PS3 har BluRay, som begge de andre konsollene mangler, med videre. X360 og PS3 er såpass like og har så mange felles titler at det for meg blir en påfallende prisforskjell. Med mindre man føler man MÅ ha BluRay så synes jeg prisforskjellen blir vanskelig å forsvare.

 

 

Faktisk så kjører det nye tomb raider spillet i 720P på Ps3 og i 1024x576 på xbox 360. 2XAA på begge versjonene.

Utviklerene ville da nok ikke kjøre med tiles eller ofre 2xAA på Xbox360. 1280x720 med 2xAA får ikke plass i den 10MB store eDRAM'en til xbox360 uten å måtte dele opp og rendre bilde i mindre biter (tiles).

 

Finnes eksempler på det motsatte også, eksemeplvis GTA4 som kjører i lavere oppløsning på PS3 enn 360. Generellt sett er det lettere å få god yteslse ut av 360en, bla. takket være en GPU spesiallaget for bruken, 5 ganger høyere minnebåndbredde (278,4 GB/s i 360 vs 48GB/s i PS3), osv. Så spørs det hvor mye SPE-kraft i PS3 man må bruke for å kompensere.

Endret av thklinge
Lenke til kommentar
Finnes eksempler på det motsatte også, eksemeplvis GTA4 som kjører i lavere oppløsning på PS3 enn 360. Generellt sett er det lettere å få god yteslse ut av 360en, bla. takket være en GPU spesiallaget for bruken, 5 ganger høyere minnebåndbredde (278,4 GB/s i 360 vs 48GB/s i PS3), osv. Så spørs det hvor mye SPE-kraft i PS3 man må bruke for å kompensere.

Det blir litt feil å legge sammen minnebåndbredden slik. Det meste av den høye minnebåndbredden til Xbox360 er kun for eDRAM brikka og ROP operasjoner (256GB/s). Resterende er da til UMA minnet som også er delt av CPU'en. Selv om ROP operasjoner tar en masse båndbredde som UMA'en blir spart for har RSX en egen dedikert båndbredde for all grafikk data som kan økes med å samkjøre med XDR minnet, samt RSX har komprimerings algoritmer for ROP operasjoner som Xenos ikke har (da den ikke trenger det). Men Xbox360 har sine fordeler med sin GPU og veldig høy eDRAM båndbredde ja.

Lenke til kommentar

Er det lov å si "har du råd, kjøp alle tre?". Det har nemlig jeg og samboeren gjort, slik at vi har nettopp Xbox360, PS3 og Wii.

 

Mange vil nok si "hva faen er poenget med DET?", men da sier jeg; Jeg hadde 360 fra før, hun hadde Wii fra før (...vi ble sammen). Så fant vi ut at PS3 hadde vært kjekt, både for BluRay og for noen av exclusivene til PS3. (Bl.a Little Big Planet). Vi valgte derfor å gå for en PS3 rett før jul, og jeg må si at det var et stort slag for husfreden (da vi også har to flatskjermer, en hovedskjerm på 50" og en "reserve" på 32"). Nå kan jeg kose meg med Fallout3 og Gears of War 2 o.l. på Xbox'en min mens dama herjer rundt med Sackboi i LBP.

 

Så mitt "råd" er rett og slett, og også erfaringsmessig;

Xbox360 for utvalget

PS3 for eksklusive og BluRay

Wii for useriøs moro, gjerne i samråd med barn/onkelbarn (for min del) eller alkohol (fyllegolf er elsk).

 

Og alle 3 for den som har råd :p

 

(det var kanskje ikke så mye tilføying til diskusjonen, men)

Lenke til kommentar
Faktisk så kjører det nye tomb raider spillet i 720P på Ps3 og i 1024x576 på xbox 360. 2XAA på begge versjonene.

Utviklerene ville da nok ikke kjøre med tiles eller ofre 2xAA på Xbox360. 1280x720 med 2xAA får ikke plass i den 10MB store eDRAM'en til xbox360 uten å måtte dele opp og rendre bilde i mindre biter (tiles).

 

Nixxes har gjort en helt utrolig jobb med portingen i Tomb Raider. :)

Selv var jeg veldig skeptisk når jeg viste at 360 og PC var hovedplattformene hvor Crystal Dynamics jobbet, men når vi ser det ferdige resultatet er jeg storfornøyd.

 

Begge versjonene er bra og så å si identiske i solfylte områder, men det er endel mere detaljer synlig i skyggelagte områder i PS3-versjonen. :)

Tror det er fordi dem bruker quincunx AA i PS3-versjonen, fordi detaljer har vært mere synlig i andre spill med QAA inbiller jeg meg, uten at jeg vet alt for mye om dette er grunnen. :-/

 

Uansett, så er forskjellene såpass små på multiplatform-spill nå for tiden, at det er ikke noe å bry seg om ved valg av konsoll synes jeg, ihvertfall ikke hvis du ikke har ett stereo-anlegg som støtter ukomprimetrt lyd. :)

Lenke til kommentar

Quincunx AA gjør hele bildet mer uklart, så det fremmer ikke detaljer, heller tvertimot. Fordelen er at det gir mer anti-aliasing enn 2xMSAA med så og si samme ytelse kostnaden. Grunnet bluringen så hjelper det også på all aliasing og ikke bare på polygon kanter slik ren MSAA gjør.

 

http://upsilandre.free.fr/images/Quincunx.jpg

 

Edit: Anngående ukomprimert lyd så kan ikke lydeffekter og musikk som hele tiden endres med situasjonen i spillet bare hentes fra mediet når det trengs, men må ligge i minnet. Blu-ray har dermed ikke en fordel her, men for statisk bakgrunnsmusikk og FMV sekvenser kan PS3 kjøre på med ukomprimert lyd ja.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
Faktisk så kjører det nye tomb raider spillet i 720P på Ps3 og i 1024x576 på xbox 360. 2XAA på begge versjonene.

Utviklerene ville da nok ikke kjøre med tiles eller ofre 2xAA på Xbox360. 1280x720 med 2xAA får ikke plass i den 10MB store eDRAM'en til xbox360 uten å måtte dele opp og rendre bilde i mindre biter (tiles).

 

Nixxes har gjort en helt utrolig jobb med portingen i Tomb Raider. :)

Selv var jeg veldig skeptisk når jeg viste at 360 og PC var hovedplattformene hvor Crystal Dynamics jobbet, men når vi ser det ferdige resultatet er jeg storfornøyd.

 

Begge versjonene er bra og så å si identiske i solfylte områder, men det er endel mere detaljer synlig i skyggelagte områder i PS3-versjonen. :)

Tror det er fordi dem bruker quincunx AA i PS3-versjonen, fordi detaljer har vært mere synlig i andre spill med QAA inbiller jeg meg, uten at jeg vet alt for mye om dette er grunnen. :-/

 

Uansett, så er forskjellene såpass små på multiplatform-spill nå for tiden, at det er ikke noe å bry seg om ved valg av konsoll synes jeg, ihvertfall ikke hvis du ikke har ett stereo-anlegg som støtter ukomprimetrt lyd. :)

 

Som nevnt tidligere er ikke QAA noe å sikle over, men dessuten, siden PS3en koster 2-4 ganger mer enn en 360, burde ikke multiplatform-spill være drastisk bedre på PS3 da? For å forsvare prisforskjellen mener jeg?

Lenke til kommentar
Som nevnt tidligere er ikke QAA noe å sikle over, men dessuten, siden PS3en koster 2-4 ganger mer enn en 360, burde ikke multiplatform-spill være drastisk bedre på PS3 da? For å forsvare prisforskjellen mener jeg?

 

Bare idioter vil finne på å sammenligne 360 Arcade med PS3.

 

Har ikke giddet å reagere før, men nå når du har drevet med dette og sagt at PS3 er opptil 4 ganger høyere pris, 4 ganger tidligere i tråden er det kanskje på tide å forklare litt hvordan betaling fungerer.

 

Billigeste 80GB PS3 koster 2,47 ganger mere enn billigeste XBox 360 arcade i Norge.

 

Pakken du får for (80GB PS3) til 3.690,- på elprice.no er drastisk bedre, enn 360 du får for bare 1490,- på siba.no.

 

Akkuratt nå er mesteparten av PS3-spillene i utgangspunktet _DRASTISK_ mye bedre, fordi der kan du spille online mot andre folk, som du ikke kan på 360'en til den prisen du snakker om.

 

Ja, men jeg kan jo leie muligheten til å spille mot andre folk på din 360 også, sier du kanskje? Isåfall er billigeste løsning i.flg. prisguiden på 495 pr. år.

Ja.. Du kan ha samme funksjonaliteten på selve spillene på avbetaling i ca. 4 år, før din løsning dyrere..

 

I tillegg så sitter du uten trådløse kontroller (400 kr), harddisk til å lagre evt. spill, musikk, filmer (tusenlappen), trådløs internett-tilkobling (700), som må oppgraderes dersom du vil ha dette, som du allerede har på PS3.

 

I tillegg så kan du browse på internett med PS3, som er umulig på 360.

Og du kan se Bluray-filmer som er umulig på 360, osv.

 

Hvis du elsker avbetaling så masse, som du egentlig gjør, dersom du skal ha samme funksjonalitet (online-spilling) på 360-spill, så kan du gjøre dette på PS3 også.

Der betaler du 300 kroner i 17 månder på elkjøp, og så er du ferdig.

Her kaster du over tusen kroner ut vinduet, for å betale mindre, men over lenger tid, men det er fint mulig å gjøre det.. Altså PS3 til bare 300 (!) kroner (men i 17 månder).

Problemet med 360 er at du aldri blir ferdig med avbetalingen (495 pr. år). :-/

 

Hvis 360 hadde vært gratis, så hadde den blitt dyrere i drift, enn PS3, etter 7 år, dersom du vil ha samme funksjonalitet som er på flesteparten av PS3-spillene.

 

Så.. Altså.. En konsoll som har 2,47 ganger høyere startbilett er DRASTISK mye bedre på også multiplatform-spill - i tillegg til alt det andre dilldallet PS3 kan, som ikke 360 kan.

Det er bare du som ikke klarer tenke langsiktig. :)

Lenke til kommentar
Bare idioter vil finne på å sammenligne 360 Arcade med PS3.

 

Mange i tråden sier multiplatform-spill er like på PS3 og 360, og alle spill utgitt på 360 kan spilles på en Arcade. Naturligvis er det sammenlignbart! Det er snakk om to produkter som kan spille samme spill, med samme kvalitet og opplevelse.

 

Har ikke giddet å reagere før, men nå når du har drevet med dette og sagt at PS3 er opptil 4 ganger høyere pris, 4 ganger tidligere i tråden er det kanskje på tide å forklare litt hvordan betaling fungerer.

 

Du mener vel at du vil forklare prisforskjellen? Hvordan betaling fungerer tror jeg de fleste som bor i et i-land vet.

 

Billigeste 80GB PS3 koster 2,47 ganger mere enn billigeste XBox 360 arcade i Norge.

 

Pakken du får for (80GB PS3) til 3.690,- på elprice.no er drastisk bedre, enn 360 du får for bare 1490,- på siba.no.

 

2,47 ganger stemmer med prisen du fant hos Siba, med prisen for under en mnd siden hos Elkjøp er PS3 3,79 ganger ganger dyrere enn 360 Arcade. Siden priser varierer fra uke til uke (med unntak av PS3 som er stabilt dyr) så skrev jeg 2 til 4 ganger dyrere. :)

 

 

Akkuratt nå er mesteparten av PS3-spillene i utgangspunktet _DRASTISK_ mye bedre, fordi der kan du spille online mot andre folk, som du ikke kan på 360'en til den prisen du snakker om.

 

Ja, men jeg kan jo leie muligheten til å spille mot andre folk på din 360 også, sier du kanskje? Isåfall er billigeste løsning i.flg. prisguiden på 495 pr. år.

Ja.. Du kan ha samme funksjonaliteten på selve spillene på avbetaling i ca. 4 år, før din løsning dyrere..

 

Du kan helt fint spille online med folk til prisen jeg snakker om, +288,- som for øyeblikket er laveste sum for 13 måneder Xbox Live Gull. Siden du finner absolutt laveste pris på PS3 så tar jeg meg den frihet å finne laveste pris på XBL Gold også. Evt kunne jeg jo sammenlignet med prisen Datakjeden tar for en 80Gb PS3, som er 4500,-

Det fine med XBL gull er at om du ikke bryr deg om Live (det eneste spillet jeg har brydd meg om å spille online er "Left 4 Dead", så inntil 2008 var jeg ikke gullmedlem) så kan du få slippe. Da koster det ingenting.

 

 

I tillegg så sitter du uten trådløse kontroller (400 kr), harddisk til å lagre evt. spill, musikk, filmer (tusenlappen), trådløs internett-tilkobling (700), som må oppgraderes dersom du vil ha dette, som du allerede har på PS3.

 

Det er ikke mulig å kjøpe en ny Xbox 360 idag uten trådløse kontrollere.

Å lagre spill på 360en er slett ikke nødvendig, slik de fleste PS3-spill må (siden BluRay-leseren er så treig). Alle 360er leveres med mulighet for å lagre savegames og slikt, enten på minnekort eller harddisk.

WLAN er også et valg du får gjøre selv. Personlig har jeg ikke noe bruk for det, og jeg kjenner ingen som har et slikt adapter heller.

 

 

I tillegg så kan du browse på internett med PS3, som er umulig på 360.

Og du kan se Bluray-filmer som er umulig på 360, osv.

 

Mye av innholdet på Xbox Live Marketplace er umulig å se på en PS3. Hvis man ønsker å se BluRay-film så kan man kjøpe en spiller til 1800,- på Elkjøp, dog er framtiden streaming/nedlasting.

 

 

Hvis du elsker avbetaling så masse, som du egentlig gjør, dersom du skal ha samme funksjonalitet (online-spilling) på 360-spill, så kan du gjøre dette på PS3 også.

Der betaler du 300 kroner i 17 månder på elkjøp, og så er du ferdig.

Her kaster du over tusen kroner ut vinduet, for å betale mindre, men over lenger tid, men det er fint mulig å gjøre det.. Altså PS3 til bare 300 (!) kroner (men i 17 månder).

Problemet med 360 er at du aldri blir ferdig med avbetalingen (495 pr. år). :-/

 

Hvis 360 hadde vært gratis, så hadde den blitt dyrere i drift, enn PS3, etter 7 år, dersom du vil ha samme funksjonalitet som er på flesteparten av PS3-spillene.

 

Så.. Altså.. En konsoll som har 2,47 ganger høyere startbilett er DRASTISK mye bedre på også multiplatform-spill - i tillegg til alt det andre dilldallet PS3 kan, som ikke 360 kan.

Det er bare du som ikke klarer tenke langsiktig. :)

 

Her er det mye usammenhengende setninger, jeg tror poenget ditt var at en 360 er på "avbetaling" fordi du må betale for Live-tjenesten? Isåfall kan jeg minne på om at Live er frivillig. En samlet gamer-presse mener dessuten at siden Live er såpass mye bedre enn PSN så forsvarer det prisen. Det jeg har testet av onlinespilling i Left 4 Dead er ihvertfall verd 21,- /mnd.

 

Bottom line er vel uansett at om du før jul ville spille et godt multiplattform-spill som f.eks Grand Theft Auto 4, så var det mulig på en konsoll til 979,-.

Tilsvarende opplevelse ville kostet hele 2816,- kroner mer om du velger en konkurrerende konsoll. Klart man kan lesse på med tilbehør som vil gjøre en 360 dyrere enn PS3, men heldigvis er det valgfritt, så dermed sitter man igjen med akkurat det man trenger, ingenting mer. Jeg f.eks har ikke bruk for hverken BluRay-spiller, trådløst nettverk, eller nettsurfing på min spillekonsoll, så hvorfor skulle jeg orke å betale for det?

 

Jeg liker å få velge selv! :)

Lenke til kommentar

Prøvde bare å si at det er idiotisk å sammenligne det du får med en Arcade, og PS3 80 GB.

 

Legger diskusjonen i spoiler, siden jeg tviler på at særlig mange er intressert i fanboy-krangelen som kommer her.

 

 

 

Prisene du operer med på 360 er halvparten av de som står hos billigeste norske forhandler i prisguiden, og jeg brukte den billigeste modellen jeg fant der, selv om de ikke hadde utstyret på lageret.

 

Så dersom du kom over ett dumpingtilbud eller tyvegods til 979,- før jul, så er ikke dette en reel pris i Norge i dag, når den billigeste konsollen koster 1490 i butikken.

 

Prisen din (288,- for 13 månder) for XBL Gold er ca. 200 billigere av hva jeg finner det fra noen norsk forhandler i prisguiden.

 

De 100 første PS3-kundene i Sony Style London fikk ett gratis 42" Sony Bravia TV, dette betyr ikke at du kan regne med å plukke med deg en Sony Bravia og PS3 for 6000. :-/

 

Left4Dead er også tilgjengelig på Steam (hvor spillet er billigere) og siden Steam ble oppgradert i sommer, så har jeg ikke sett en eneste journalist hevdet at Live kom i nærheten.

 

Mange i tråden sier multiplatform-spill er like på PS3 og 360, og alle spill utgitt på 360 kan spilles på en Arcade. Naturligvis er det sammenlignbart! Det er snakk om to produkter som kan spille samme spill, med samme kvalitet og opplevelse.

 

Det er ikke samme opplevelse, om du ikke bestemmer deg for å leie internett-spillingen, og da er det bare ett tidsppørmål før PS3 blir billigest. :)

 

Du mener vel at du vil forklare prisforskjellen? Hvordan betaling fungerer tror jeg de fleste som bor i et i-land vet.

 

Forklarte deg hvordan avbetaling virker, og hva konsollene koster.

360 har ikke online-spilling, dette er en accessory du ikke kjøper, men leier.

 

2,47 ganger stemmer med prisen du fant hos Siba, med prisen for under en mnd siden hos Elkjøp er PS3 3,79 ganger ganger dyrere enn 360 Arcade. Siden priser varierer fra uke til uke (med unntak av PS3 som er stabilt dyr) så skrev jeg 2 til 4 ganger dyrere. :)

 

Jeg brukte billigeste tilbud i norske butikker i går, på tidspunktet jeg svarte.

Unnskyld meg for at jeg ikke brukte det dyreste datakjeden-bundle som inkluderte spill som Fifa 09, mens jeg brukte halve prisen på 360, uten onlinespilling-acessory leie, slik som du gjør. Når jeg sammenligner.

 

Å lagre spill på 360en er slett ikke nødvendig, slik de fleste PS3-spill må (siden BluRay-leseren er så treig). Alle 360er leveres med mulighet for å lagre savegames og slikt, enten på minnekort eller harddisk.

WLAN er også et valg du får gjøre selv. Personlig har jeg ikke noe bruk for det, og jeg kjenner ingen som har et slikt adapter heller.

 

Det er fordi dette ikke er 'nødvendig', at dere ikke kan kjøpe større spill som 4GB store Burnout Paradise og lignende på XBox Marketplace, slik vi kan på PSN.

Eller andre større spill som Warhawk, Siren, Wiepout HD, osv.

Spill i retail-kvalitet mao.

 

Maximum filstørrelse er 350 MB.

Valve fikk bruke 695MB med Portal: Still Alive, men MS har sagt i etterkant at dette var ett engangstilfelle.

Om du sitter med en uoppgradert 979-kroners 360'en din så kan du jo alltids kjøpe det, og se om det er nødvendig eller ikke. :p

 

Mye av innholdet på Xbox Live Marketplace er umulig å se på en PS3. Hvis man ønsker å se BluRay-film så kan man kjøpe en spiller til 1800,- på Elkjøp, dog er framtiden streaming/nedlasting.

 

Eller du kan se BluRay-film gratis på PS3 idag.

Om fremtiden har andre løsninger, som streaming/nedlastning, så er det jammen fint at du kan surfe på webb'en på PS3, og laste ned filmer direkte til PS3, eller streame, idag om du vil.

 

Her er det mye usammenhengende setninger, jeg tror poenget ditt var at en 360 er på "avbetaling" fordi du må betale for Live-tjenesten?

 

Jepp.. om du vil ha spilling online så blir en gratis 360 dyrere enn PS3 etter 7 år, etter de prisene i prisguiden idag.

 

Jeg f.eks har ikke bruk for hverken BluRay-spiller, trådløst nettverk, eller nettsurfing på min spillekonsoll, så hvorfor skulle jeg orke å betale for det?

 

Jeg liker å få velge selv! :)

 

Du trenger heller ikke DVD på 360'en din, bakdelen er at da ville du ikke fått spille spill som Gears of War o.l. og måtte nøye deg med stortitler som UNO, Braid, og Geometry Wars.

 

Uten Bluray ville ikke MGS4 vært i nærheten av det samme spillet det er i dag, MGO ville sannsynligvis blitt solgt seperat tipper jeg.

Piratkopiering ville nok også vært enkelt på PS3, som de andre konsollene.

 

Dersom 360 hadde også hatt Bluray, så er jeg rimelig sikker på at flere storbudsjett-titler som f.eks GTA4 sine videoer ville vært konkuransedyktig med Heavenly Sword-cutscenes og MGS4-cutscenes, f.eks.

Men det er godt over en generasjon i forskjell på kvaliteten.

 

Jeg liker at min konsoll har state-of-the-art teknologi, og jeg har fått veldig mye ut av PS3, og er storfornøyd med hva jeg har fått kontra hva jeg har betalt.

Hvis jeg ikke ville at teknologien og spillene skulle utvikle seg, så ser jeg ikke poenget med å oppgradere til nye konsoller.

 

Det er tross alt ingenting i veien for at størstedelen av dagens spill kunne vært på PS2, det ville bare vært litt dårligere grafikk. :-/

Men hvorfor skal egentlig folk ha bedre grafikk, hvis dem må betale for det?

 

En annen ting jeg lurer på er hva du betaler på XBL gold som du finner 'nødvendig', men ikke har på gratis PSN?

 

 

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar

Ville bare si at 290 kr for xbox live er "fast". Bare til å overføre penger til .feks [email protected].. Du ror og du ror, men gjør det vanskelig for deg selv..

 

googlet uten resultat...

(http://www.google.no/search?hl=no&[email protected])

Uansett så forandrer det ingenting, det tar bare lenger tid før du har betalt mere.

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar

Google i vei, funker som faen uansett, og det er flere som tilbyr samme tjeneste.. Alt koker uansett ned til, at dersom du ønsker å spille de nyeste feteste spillene,så kan du gjøre det med xbox arcade for ca 1000 kr. At du får en bedre spillkonsoll ved å pimpe den opp ved å betale for nyttig tilleggsutstyr, forandrer ikke på det.

 

En Opel Corsa funker like greit til å komme seg fra a-b, som Mercedes. er ikke alle som trenger ryggmassasje mens man kjører, ørevarmere, vaffeljern og gps i bilen..

 

men det poenget vil aldri noen her inne forstå..

Endret av husgutt
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...