dimetho Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Hei. Fikk meg en ny bærbar PC i dag, bestilt ifra dell. Det er en Dell Vostro 1000. Når jeg tok den i bruk, så merket jeg en knitring / skurring i lyden som kom fra PCen. Altså windowslyder, musikk og slikt. All lyd som spilles av. Jeg tenkte at etter jeg hadde oppdatert driverene og slikt så kom det til å forsvinne, men den gang ei. Har prøvd å koble til et headset, og lyden skurrer der óg. Svak knitring til tider, ikke noe alvorlig, men nok til at man hører det og irriterer seg over det. PCen er jo helt ny, det skal ikke være sånne småfeil da. Kjører forresten Vista, hvis det skulle være til noen interesse. Har også prøvd å re-installere audio-driverne, men det hjalp ikke. Knitringen er der fortsatt. Er det noen som har en idé om hva dette kan være? Har sendt inn en mail til Dell om dette, men vil ikke få den uhyggelige beskjeden om å måtte sende PCen inn til reperasjon, da jeg vet hvor lang tid dette tar... derfor lurte jeg på om noen viste om en løsning for dette. Jeg har prøvd å deaktivere mikrofonen, det hjalp ikke. Mikrofonen er egentlig bare en mikrofonutgang, men deaktiverte den alikevel. Driverne finner jeg ikke noen nyere versjon av enn det som allerede er innstallert. Vet dere om jeg kan bruke en annen drivertype? Bruker SigmaTel High Definition Audio CODEC 6.10.0.5407 Lenke til kommentar
dimetho Skrevet 15. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2008 Glem dette problemet, det er løst. Merkelig nok var løsningen å oppdatere ATI Radeon driveren! Lenke til kommentar
naitsi Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Har samme problemet på min nye bærbare. har testet Vista og Xp. Prøvt noe driver og men samme skurringen:( Dersom noen har noen bra løsninger tase de i mot med takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå