Gå til innhold

Deres verste kjøp innen mus og tastatur

Anbefalte innlegg

Hvilket kjøp av enten tastatur eller mus er det verste dere har gjort?

Selv angrer jeg på at jeg kjøpte G5. Den ser fin ut, men syns ikke den passa hånda mi noe særlig. Måtte strekke langefingeren skikkelig for at den skulle rulle hjulet hvis ringefingeren min lå nede på siden av musa. Derfor pleide jeg å ha ringefinger på høyreknappen, langefinger på hjulet og pekefinger på venstreknappen. Og slik var det vanskelig å styre bra i FPS-spill.

Kjøpte meg en G9 noen måneder etter bare, og den har jeg fortsatt :love:

Endret av ErlenmeyerFlask
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Værste kjøp:

Razer mus (første modellen som jeg ikke husker navnet på). Fikk rett og slett vondt i hånda av den dritten der. Solgte den til en kollega noen dager etterpå.

Saitek Eclipse tastatur. Funka greit i ca 2 mnd. Så begynte flere taster å streike. Kikk i søpla umiddelbart.

Beste:

Det må vel bli det jeg har nå; Logitech MX518 og Logitech Ultra X tastatur. Har 2 av hver, både hjemme og på jobben. Vurderer å kjøpe Roccat tastaturet, når det en gang kommer.

Pantera

Lenke til kommentar

Har aldri gjort bomkjøp på mus/tastatur-fronten. :) Har et gammelt blåtann-sett fra Logitech der MX900-musen fulgte med, og det har fungert glimrende i alle år. Kunne ikke vurdert noe annet enn det før det tar kveld. Og så har jeg en VX Revolution som reisemus. Knall den også.

Edit: Og på jobb har jeg en VX Nano og et standard IBM-tastatur. Fin fin kombinasjon det også.

Endret av OML
Lenke til kommentar

zBoard... et tastatur som har gått meg på nervene helt siden jeg kjøpte det.

For det første:

kan kjøpe "andre trekk til tastaturet". f. eks.: WoW, cs, bf2, bf2142.

Men... det virket såklart ikke.

For det andre:

setter tastene seg fast til tider.

Det er mitt værste kjøp innen tastatur/mus :thumbdown:

Lenke til kommentar

Har faktisk aldri vært virkelig misfornøyd med en mus eller et tastatur jeg har kjøpt.

MEN, jeg har vært skuffet over en trådløs mus jeg vant på et LAN en gang. Trådløs mus stinker! Det kanskje litt fancy, men den er svært upresis og 100% ubrukelig hvis du skal spille spill!

Endret av Proffesoren
Lenke til kommentar

Har faktisk aldri vært virkelig misfornøyd med en mus eller et tastatur jeg har kjøpt.

MEN, jeg har vært skuffet over en trådløs mus jeg vant på et LAN en gang. Trådløs mus stinker! Det kanskje litt fancy, men den er svært upresis og 100% ubrukelig hvis du skal spille spill!

Vinne å kjøpe er to vidt forskjellige ting.

Lenke til kommentar

Verste er Steelseries IKARI optical. Tror ikke jeg brukte den i 5 minutter en gang... Har hatt det meste som finnes eller har vært av mus, men den var bare heeelt merkelig. utrolig rar. Gikk jo ikke å løfte den!:S

Lenke til kommentar

Beste musekjøp så langt er uten tvil Razer Diamondback. Den har jeg hatt og brukt i mange mange år nå, rett og slett fordi det ikke er mye å rette på i mine øyne.

Når det gjelder mus dog så har det VELDIG mye å si om du er en finger-styrer eller hånd-styrer. G5 er en flott mus den, men den krever omtrent at du er en hånd-styrer pga. den er relativt stor og designet for at hele hånden skal ligge rolig oppå den. Derfor passet den ikke for meg, og Diamondback er den beste finger-styring musen jeg har funnet hittil :)

Tastatur bruker jeg ikke noe spesiellt av, mitt nåværende er rimelig generisk, og jeg kan ikke huske å ha vært direkte skuffet over noe mus/tast jeg har kjøpt, men så er jeg også veldig flink på å gjøre grunding pre-buy research.

-Stigma

Lenke til kommentar

Tror aldri jeg har hatt noen bomkjøp innen mus og tastatur egentlig.

Jeg og er kjempefornøyd med min Diamondback.

Eneste som er et lite minus er at musen noen ganger ikke fungerer når man skrur på pcen. Det er heldigvis lett å fikse det, det er bare å dra inn og ut usb pluggen for musa ;)

Som tastatur så bruker jeg Microsoft Media Pro Keyboard, dette tastaturet er veldig behaglig for mine fingrer.

Har selv hatt MX518 i en låne periode, og synes ikke den er såå behaglig som en del skal ha det til.

Edit: leif

Endret av Head-Hunter
Lenke til kommentar

Utseendemessig så syns jeg G15 ikke er så bra (minner meg om Volvo XC90, som er en nokså stygg bil)

Men jeg utnytter G15 såpass mye at jeg ikke angrer i det hele tatt.. Men en ting syns jeg var veldig dumt.. Engelsk layout.. Veldig upraktisk til programmering o.l (F.eks: "" finnes ikke hvis jeg har satt layouten til norsk)

MX Revolution er definitivt det beste kjøpet jeg har gjort, elsk scroll, kjempegode multifunksjon-knapper, lang rekkevidde (hvertfall til MF-knappene) og rask DPI (eller hva det heter) :)

Lenke til kommentar

beste OG verste mus-kjøp er da jeg kjøpte min første razer-mus, boomslang 1000 kulemus, for mange år siden (sikert 6-7 år siden elns) fytterakkern hvor herlig det var med en god mus, 1000 dpi, fiiin form og on-the-fly-sensitivity. Den forandret dessverre mitt syn på datamus fullstendig, og alle andre datamuser ble plutselig underlegne. idag er situasjonen bedre nå som ok optiske muser er standard, men alikevel er det stor forskjell på "best" og vanlig. BS CE-en min er så fin :D er forøvrig enig med stigma, diamondback er god til fingerstyring.

tastatur har jeg ikke gjort noen bomkjøp, men har jo blitt kresen etterhvert. (model m <3)

Lenke til kommentar

mitt dårligste kjøp var ett tastatur som jeg kjøpte på loppermarked i dannmark til 6 tress ellerno dritt.

komm hjem og fant ut at tastene hang fast viss man trykket på demm.

Musekjøp har jeg ikke gjort noen bomkjøp.

Det beste jeg har kjøpt er :

Saitek Eclipse.

Logitech Mx518.

:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...