unwill Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Nedenfor har jeg en url til en txt dokument... vil gjerne regune ut gjennomsnittscoren på prøven... Besvarelsene Tenkte å lage en filleser som leser linje for linje i en while-løkke... der jeg har definer hvor mange linjer som skal leses... Men det er så mange tall på en linje... hvordan kan jeg spesifisere meg at det er tallet på den siste kolonnen jeg vil ha og ikke studennummeret eller skjemanummeret? Lenke til kommentar
w3edr5t Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Det kjappeste(men ikke så robust) er å lete etter første punktum på hver linje. Deretter leter du etter forrige TAB eller whitespace, og tilslutt neste TAB eller whitespace eller endofline. Parse denne substringen til et tall, summere og tilsutt dele på antall linjer. Lenke til kommentar
oyvind_b Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Bruk heller java.util.StringTokenizer slik og kjør finnPoeng(...) for hver linje du leser: public String finnPoeng(String linje) { StringTokenizer st = new StringTokenizer(linje); String studNr = st.nextToken(); String skjema = st.nextToken(); String poeng = st.nextToken(); return poeng; } voila! (Husk å importere java.util.StringTokenizer) .Ø. Lenke til kommentar
w3edr5t Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Øyvind har såklart rett. Jeg trodde ikke StringTokenizer taklet de forskjellige delimiterne som var i tekstfila, men default er (" tnrf") så det går fint. Terje Lenke til kommentar
unwill Skrevet 7. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2003 Det funket kjempebra! Takk... Snittet var på 9,4 og jeg fikk 15 Litt trøst iallefall... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå