Gå til innhold

Ny 50"+ plasma, 1080p

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

panasonics plasmaserie er svært bra i alle størrelser. en 50" panasonic plasma tror jeg vil gjøre deg svært fornøyd. skal du ha bedre tv enn panasonic må du opp til pioneer. koster mer, men du får samtidlig litt bedre bilde.

ta en titt på denne: http://avforum.no/forum/powerbuy-felleskjo...-th-42pz85.html

Pioneer 508XA er mye for pengene, svært bra

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar

Takker for forslagene så langt!

Budsjettet vil ligge på rundt 20000 kroner, så det går bra. Sitter nå med en 32" bilderørsskjerm og er mildt sagt gira på ny tv, og da vil jeg kjøpe kvalitet!

Så på Samsungs PS-50P96FD som ligger på 15000 og har fått veldig gode resultater når det gjelder tester. Pluss at da blir det evt 5000 til overs når jeg skal kjøpe surroundanlegg :)

Blir ikke kjøpt heeelt enda, men det blir!

Lenke til kommentar

Etter et veldig rask søk ser det ut som om det er en god kanditat. http://www.trustedreviews.com/tvs/review/2...in-Plasma-TV/p1

Om du er interessert kan du også ta en titt på Samsung F86, denne har en kontrast på 25000:1, og sortnivå og farger er langt bedre enn det M87/M86 har. Bakgrunnsbelysningen er nok også helt sikkert fikset opp i. Dette er da LCD om du godtar det.

Hvis ikke har Sony W4000 også fått god kritikk.

Hva slags signalkilde sitter du på?

Lenke til kommentar
Etter et veldig rask søk ser det ut som om det er en god kanditat. http://www.trustedreviews.com/tvs/review/2...in-Plasma-TV/p1

Om du er interessert kan du også ta en titt på Samsung F86, denne har en kontrast på 25000:1, og sortnivå og farger er langt bedre enn det M87/M86 har. Bakgrunnsbelysningen er nok også helt sikkert fikset opp i. Dette er da LCD om du godtar det.

Hvis ikke har Sony W4000 også fått god kritikk.

Hva slags signalkilde sitter du på?

DigitalTV. Må vel det i disse dager!

Lenke til kommentar

Må og må. Jeg har ikke kanaler på min TV, så jeg bruker den igrunn bare til film/spill.

Noen TV'er er gode på SD, andre bedre på HD. Så du må prøve å finne den beste TV'en for deg om du kun har tenkt til å bruke den til SD. Etterhvert håper jeg du også finner gleden ved HD-signalkilder, men alle TV'er er uansett gode på dette, men andre vil være bedre enn andre igjen...

Lenke til kommentar
Må og må. Jeg har ikke kanaler på min TV, så jeg bruker den igrunn bare til film/spill.

Noen TV'er er gode på SD, andre bedre på HD. Så du må prøve å finne den beste TV'en for deg om du kun har tenkt til å bruke den til SD. Etterhvert håper jeg du også finner gleden ved HD-signalkilder, men alle TV'er er uansett gode på dette, men andre vil være bedre enn andre igjen...

Ja, du har et poeng der. Kommer vel hovedsaklig til å spille samt se DVD på denne, ser per i dag ikke TV i det hele tatt, om det er pga den kolossen av en 32" og det elendige bildet vites ei. Kommer vel også til å koble datamaskinen på TVn, men da er vel LCD å foretrekke?

Uansett om jeg lander på Samsung, Pioneer, LG, o.l. så er det vel strengt tatt en god TV uansett, vil bare høre om noen har noen anbefalinger før jeg invisterer.

Lenke til kommentar

Så lenge TV'en søtter pixelmapping 1:1 så er det jo forsåvidt greit. Men fortsatt en del plasmaskjermer som sliter med innbrenning :( Og når den da skal f.eks brukes til desctopbruk, kan en fort brenne inn et vindu eller en toolbar..

Lenke til kommentar
Så lenge TV'en søtter pixelmapping 1:1 så er det jo forsåvidt greit. Men fortsatt en del plasmaskjermer som sliter med innbrenning :( Og når den da skal f.eks brukes til desctopbruk, kan en fort brenne inn et vindu eller en toolbar..

Akkurat det jeg mente, så lenge du ikke har tenkt å bruke den til desktop bruk, at tven står på desktop over veldig lang tid og blir brukt slik du bruker en pcskjerm, er ikke plasma noe dårligere valg. Vil påstå at plasma kanskje er et bedre valg også hvis du bare skal se film og tv fra pcen...

Lenke til kommentar

Jeg har bare lyst til å skyte inn at det kan være en ide å holde seg til å få tak i best mulig TV aparat og ta lyd/surround i neste investeringsrunde. Lyd og bilde går hånd i hånd og 20 lapper holder ikke til begge deler. I tillegg er fordelingen helt skeiv om bare 5000 tilfaller lydanlegg. Med en så stor TV antar jeg at rommet den vil stå i er relativt stort også. Skal du gjennomføre kvalitet fra TV på lydanlegg holder 5000 til en subwoofer.

Lenke til kommentar

Har stor frykt for innbrenning, ja, så skal aldri gå fra TVn over lengre tid. Og når det gjelder lyd så ja, samlet så er det vel ca 35000 for lyd og bilde. Så en samsung Blu-Ray pakke her som jeg vurderer sterkt. Jeg er helt "fresh" på disse områdene så har en del å lære enda.

Det eneste jeg har å sammenligne med er min bror som har en LG skjerm, LCD sådan. Bildet hans er veldig bra, men så har min far nylig invistert i en Pioneer 50" plasma, og den overgår LCD skjermen med flere mil, det er vel derfor jeg har mest lyst på plasma. Skal see på den nevnte 52" Sony skjermen, et par tusen ekstra er helt greit når det gjelder å overgå "the old man".

Lenke til kommentar
Om han har den nyeste 508 som er nevnt litt lenger oppe i tråden, så ja. Den er FET! I fjor var vel det den beste skjermen som ble laget :D (tenker spesielt på FullHD utgaven)

Hehe, jepp, stemmer det! Den står i stua, gnager meg bittelitt da det hardeste den har å bryne seg på er "Med hjartat på rette staden".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...