Liquidkey Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Jeg fikk akkurat weight gaineren Muscle Juice Sjokolade i en bøtte på 4,75 kg. Hadde hørt at Big Mass'en med sjokolade fra PF smakte svært dårlig, så jeg gikk for Muscle Juice sin. Sanheten er at MJ også smaker veldig dårlig. Jeg blandet, anbefalt dosering for servering, 4 "scoop's" Med MJ, og 5dl med melk. Smaken var ikke så veldig ille med det første. Den smakte litt kunstig, men ikke begredelig. Men saken er den at jeg ble mett på smaken etter det første glasset. Det ble veldig kvalmende når jeg drakk glass nummer to. Med tanke på at jeg skal ta denne drikken tre ganger om dagen i et par uker/måneder, er det utrolig kjipt at man er lei smaken før man begynner på den. Er det noen som kan anbefale noen tilsetninger som gjør det hele litt mer smakfult? Evt yoghurt, frukt(bananer evt) etc? Kanskje skifte ut melken med vann? Takk for hjelp Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Hvis du har blender så kan du prøve å lage smoothie med den. Sjekk iform for oppskrifter. Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Bruk riktig mengde veske, helst ikke for lite og for mye tynner den ut. Prøv med både vann og melk for å prøve ut hva som smaker best. Evnt. la den stå i fryseren i 5-7 minutter for å se om det gjør den bedre. Prøv å velte den et par ganger når du tar den ut av fryseren, men ikke rist den, bare velt et par ganger forsiktig. Man må bare prøve seg frem, og hvis ingenting hjelper er det bare å bytte merke igjen Proteinfabrikken har en egen guide for hvordan blande proteinshake, vet ikke om den passer til ditt produkt, men greit å vite iallefall: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Fyll ca 2-3dl vann i shakeren fra PF, fyll så på med 1-2 målebeger protein etterbehov, ønsket konsistens og mengde. Rist shakeren i 30 sekunder, la stå i 5 minutter. Dette vil gi deg et perfekt resultat da alt smakspåvirkende innhold vil komme best frem. PS: Husk å ta ut silen som ligger rett under lokket på shakeren når den er ny. Denne gjør bare ugang og trekker luft ned i pulveret slik at det danner skum. Mengde væske har betydning for smaken du opplever av shaken. Øker du væsken i forhold til anbefalingen på produktet vil dette gi mindre smak. Minsker du mengde væske i forhold til anbefalingen på produktet vil dette gi en kraftigere smak. Hva skal jeg blande med? Vann fremmer shaken sine egenskaper som lukt, farge og smak. Melk hemmer shaken sine egenskaper som lukt, farge og smak. Personlig erfaring er at hvis du lar shaken stå i 10 minutter etter risting, så blir den bedre på smak. Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Kan ikke fatte hvorfor du skal ha i deg 1021 kalorier med gainer 3 ganger om dagen i et par måneder, men det er vel en annen sak. Lenke til kommentar
Liquidkey Skrevet 16. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2008 Kan ikke fatte hvorfor du skal ha i deg 1021 kalorier med gainer 3 ganger om dagen i et par måneder, men det er vel en annen sak. For effektivt å gå opp i vekt, i forbindelse med trening? Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Har du regnet på dette da? Hvor mye kcal-overskudd kommer du til å ligge på? Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Kan ikke fatte hvorfor du skal ha i deg 1021 kalorier med gainer 3 ganger om dagen i et par måneder, men det er vel en annen sak. For effektivt å gå opp i vekt, i forbindelse med trening? Du skal drive med noen veldig spesielle ting for å ha bruk for 3000 kalorier i tillegg til din ellers normale kost om dagen. Mest sansynlig så er dette 2500 kalorier mer enn du har bruk for å få i deg, så det går rett til fett. Så resultatet er stort sett bare at du kommer til å legge på deg et par kilo fett i uka, noe som er helt ubrukelig. Kunne like gjerne spist 3 200 grams melkesjokolader om dagen og oppnådd samme resultat, og det er vel universalt kjent som en dårlig ide. Lenke til kommentar
Liquidkey Skrevet 16. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2008 (endret) Jeg har en veldig lav fettprosent, og er veldig tynn. Jeg bruker dette pulveret for å få i meg fler kalorier for å lettere legge på meg, så trener jeg i tillegg for å få et bedre resultat. Jeg skjønner hva du mener, men denne tråden var egentlig for å få bedre smak på shaken;) Edit: Det med tre ganger om dagen var en anbefaling på boksen(1-3), jeg skal regne ut kalorimengden og gjøre dette under plan. Jeg skulle bare smake på den i går, og ble veldig overrasket, negativt. Endret 16. mai 2008 av Liquidkey Lenke til kommentar
Ingar Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 (endret) Drikk den og bli vant til smaken er mitt tips. Går fort ned, ingenting å whine over. Det er i praksis mat, skal ikke smake som sjokolademelk. Hvis du ikke engang har prøvd vann enda - prøv det. Jeg vil også anbefale deg å prøve gainer + h-melk. Jeg syntes big mass gainer smakte enda bedre med h-melk i hvert fall. Om du allikevel føler du må tilsette noe smak: bland banan og melk i en stavmikser. Hell innholdet opp i shakeren og bland med pulveret. Eventuelt kan du prøve å blande ut med fun light. Mulig det kan fungere. Du får nesten teste ut med litt forskjellige smaker. Endret 16. mai 2008 av Ingar Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Lukk igjen øynene og tenk på et gourmetmåltid. Fungerer alltid her i gården. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 hold for nesa når du drikker?, da mister du mesteparten av smakssansen Lenke til kommentar
Liquidkey Skrevet 18. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2008 En banan og to spiseskjeer iskrem gjorde susen. Lenke til kommentar
Ingar Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Hvorfor blander du ikke i litt bær i stedet for is? Coop/rema har ferdigposer med frosne skogsbær. Lenke til kommentar
Liquidkey Skrevet 18. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2008 Tenkte på det. Takk for tipset Lenke til kommentar
Sund Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Eller bland det i en frokostblanding. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå