eivtorg Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Hai Ska ha ny pc og lurer litt på hovedkortet. http://komplett.no/k/ki.asp?action=info&p=...10&GrpID=5&s=pl Skal gå sammen med bla Xp2200+ t-bred 2x twinmos 256 pc 2700 Noen som har erfarninger med dette HKet? Noen som vet hvordan skjermkortet, nettverkskortet og lydkortet er? Lenke til kommentar
akzj0n Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Jeg ville valgt ett annet merke enn MSI, av personlige grunner. Btw, har du kjøpt cpu og slikt allerede ? Hva med abit eller asus ? Lenke til kommentar
mandela Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 kjip lyd-del, skal du ha nfoce2, bør du kjøpe med nVidia MCP-T http://www.aopen.com/products/mb/table/com...ison-Nvidia.htm og som personen over, av personlige grunner, en annen produsent enn msi. epox, asus, abit, aopen (nforce2 aopen-kortene har ikke kommet til Norge ennå) Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 HaiSka ha ny pc og lurer litt på hovedkortet. http://komplett.no/k/ki.asp?action=info&p=...10&GrpID=5&s=pl Skal gå sammen med bla Xp2200+ t-bred 2x twinmos 256 pc 2700 Noen som har erfarninger med dette HKet? Noen som vet hvordan skjermkortet, nettverkskortet og lydkortet er? Hei. Du sier ikke noe om at du MÅ ha onboard grafikk... :wink: Hvis dette ikke er et absolutt behov så ville jeg helt klart anbefalt asus a7n8x deluxe. Jeg har eid asus kort bassert på kt133, kt266, kt333 i flere variasjoner med raid og uten og det har aldri vært trøbbel (som skyldes hk) Derimot sitter jeg med et MSi kt333 u2 som jeg er en del misfornøyd med. Det er enkelt og greit bare ikke det samme som asus. Lyden spraker fra ac97 onboardkortet osv... dårlig til å overklokke... En annen ting jeg la merke til er at du har bestilt to stk pc2700 brikker. Jeg regner med du tenker dual minne, men da skal du være klar over at det er kun pc400 spesifisert minne som kjører høye hastigheter i dual. Jeg ville kanskje sett på twinmos brikkene som komplett selger. vet ikke om pc3700 er kommet inn, men det duger hvertfall med pc3200 brikker. Jeg har foresten nettopp bygget en pc til en kammerat med asus a7n8x, XP2400+, 2x256 pc3200 twinmos og et radeon9500. Virker som et dønn solid oppsett til nå hvertfall og han er skikkelig fornøyd. Bra er det også at kortet har onboard 3com nettverskkort. Lyden er kjempemye bedre enn ac97 og layouten skapte ikke noe trøbbel for det bygget hvertfall. bare noen tanker... (ps, husk det med dual minne og pc2700. tror ikke minnet vil kjøre i dualconfig med slike brikker...) DrErling (1337 kl 00:23) link til a7n8x http://komplett.no/k/ki.asp?action=info&p=...10&GrpID=5&s=pl Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 PC2700 funker helt fint i dual-config. Båndbredden blir dog redusert til ca 5gb/sec, i forhold til PC3200 som har båndbredde på ca. 6Gb/sec Lenke til kommentar
zeoman Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 har du nok penger så kjøp a7n8x deluxe. Lenke til kommentar
A_berg Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Jeg vil anbefale et asus kort. jeg har selv et Asus A7V8X, viss du kjøper et A7N8X Deluxe har du et meget bra kort! tror lydkortet skal holde til "vanlige" spill. men du må for all del huske å kjøpe hovedkort å prossesor som matcher 266mhz/333mzh! Kjøp amd athlon! det ruler Lenke til kommentar
007CD Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Hva med Gigabytes Kt400 kort? Sokrates (forum medlem på Hardware.no) har det og det funker helt greit. Ellers kan jo ABIT MAX 2 være litt bra når det gjelder framtiden med tanke på funksjoner Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 PC2700 funker helt fint i dual-config. Båndbredden blir dog redusert til ca 5gb/sec, i forhold til PC3200 som har båndbredde på ca. 6Gb/sec Hvis du sier det så... Har lett febrilsk etter plassen jeg så det motsatte, men konklusjonen inntil videre får bli at jeg har forestilt meg det inni hodet :oops: Det er jo helt klart best om man har muligheten til også å bruke "vanlig" ram i dualconfig. DrErling Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Som flere over sier styr LANGT unna MSI.. Virker som komplett har veldig gode avtaler med MSI siden de dytter disse ubrukelig hovedkortene i alle maskiner de kommer over Jeg personlig ville gått for ett Asus kort, men alt fungerer, så lenge du styrer langt unna MSI.. Lenke til kommentar
Sokrates Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Jeg har et Gigabyte kt400 kort, det funker fett, det er testet av hardware til det raskeste via kt400 kortet så langt, det er dual bios ++. Jeg skjønner ikke hvorfor alle klager over MSI, de fleste feil med MSI er rett og slett brukerfeil. Lenke til kommentar
eivtorg Skrevet 7. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2003 Takker for alt! Ja det var egentlig meningen at det skulle ha intregrert skjermkort. Skrev mindre enn det jeg tenkte. Jeg følger rådene fra flertallet og dropper MSI. Jeg dytter heller inn ett par 3200 brikker da, koster ikke mye mer heller. akzj0n: Nei har ikke kjøpt hverken cpu eller ram, det er Hket jeg stresser mest med. Så jeg trenger et hk med: intregrert skjermkort, lydkort (5.1) lan og nforce2 ET Lenke til kommentar
mandela Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 aopen har i alle fall godt utvalg på nforce2 hovedkort: http://www.aopen.com/products/mb/DDRSKA.htm Lenke til kommentar
saphiens Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Dropp onboard grafikk, kjøp asus a7n8x deluxe og Radeon 9700 pro...da har du et vanvittig bra kort og skjermkort som kan byttes ut når det begynner å bli gammelt! Lenke til kommentar
mandela Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 fordelen med onboard grafikk er at hvis agp-grafikkortet ryker har man fortsatt et grafikkort dessuten, skal man ikke spille, er radeon 9700 som å kjøre formel 1 bil til å fra jobben som er 500 meter fra der man bor Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 A7N8X (Deluxe) sier jeg, super HK! Lenke til kommentar
mandela Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 A7N8X (Deluxe) sier jeg, super HK! hadde Asus vært kule og produsert micro-atx versjon av dette kortet, hadde jeg kjøpt det med en gang, men det ser ut til at de overser small form factor markedet Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 A7N8X (Deluxe) sier jeg, super HK! hadde Asus vært kule og produsert micro-atx versjon av dette kortet, hadde jeg kjøpt det med en gang, men det ser ut til at de overser small form factor markedet Liker ikke micro-atx, like ok få PCI men må sikkert noen som trenger det. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 synes selv at atx er "ubrukelig" / feil format for vanlige pc-brukere Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 synes selv at atx er ubrukelig format for vanlige pc-brukere Hvorfor? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå