Torjuice Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Hei, jeg spørr her fordi jeg er så oppgitt og lei at jeg snart klikker. Mamma må ha et problem med sinne, temperament osv. Hunn kan hisse seg opp like fort som en kvass totakter og holder kjeften gående på et volum som får naboene til å lure, grunnen vet jeg ikke selvsagt er problemet at det bare er for småting, som for eksempel en melkekartong som står igjen på bordet, kommer 5 min for sent hjem om kvelden (en 17-åring burde ikke ha innetid hva?) og hvis jeg forteller om planer eller lignende som hun ikke syntes noe om så bygger hun seg opp til et monster, hun har aldri slått eller lignende men jeg er bare lei av å få blodkjeft hele tia pga ting som ikke er veldig alvorlig, ser på meg selv som ganske mild og snill når det gjelder oppførsel. Det jeg lurer på er om noen har noen forslag til hvordan jeg kan få roet henne ned sånn at hun ikke kjefter til hun griner. Lenke til kommentar
Eriqo Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Minn henne på at du snart fyller 18 Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Høres ut som overgangsalderen. Lenke til kommentar
Tehjoran Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Tror nok vi to har like foreldre.. Bare min er en far.. Og det er ennda værre.. Og jeg er 14.. oO Lenke til kommentar
jeg_lyver_mye Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Du er 17 år! Har du enda ikke utvikla døvhet mot mamma-mas?! Du bør gå til lege... Lenke til kommentar
Siege Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Nå kjenner jeg ikke din mor, men min mor er litt småhissig hvis jeg er treg med å reagere når det gjelder støvsuging og sånne ting og av og til blir moren min til et vrak av en kjerring som er forbanna. Da bare sier jeg det rett ut til henne og forklarer situasjonen fra min side. Nå vet jeg heller ikke om du allerede har prøvd det, men men. Uansett hva du gjør så får du har det lykke til me mora de og håpe på at hun roer seg Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Du er 17 år! Har du enda ikke utvikla døvhet mot mamma-mas?! Du bør gå til lege... Egentlig, for å være litt seriøs, så kanskje det er mora som burde ta en tur til legen. Lenke til kommentar
Torjuice Skrevet 15. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2008 hvis jeg sier at hun skal gå til legen så kan det hende jeg utvikler døvhet dvs. på den ordentlige måten. Lenke til kommentar
Torjuice Skrevet 15. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2008 Høres ut som overgangsalderen. Hun har vært sånn i alle år Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 (endret) Noen mennesker er bare sykt kontrollerende og må syte for alt. Min mor er heldigvis ikke slik, men tanten min ... åååårh. For å si det slik, på absolutt alle former for slekts-sammenkomster (jul, bursdag osv) siden jeg var liten har hun aktivt vært "ei bitch", for å si det rett ut. Sitter alltid med hodet vridd i retning av barna, og brøler (ja, brøler!) ut med en gang det er noe ("noe" er i 99% av tilfellene bagateller, ofte ikke engang bagateller, bare normal oppførsel (altså, barn er barn, og når man er sammen med folk man ikke treffer så ofte blir det som regel litt mer bråk enn til vanlig)). En gang hadde jeg lekt med en lighter (jeg var vel 10 eller noe), og da kom tanta mi bort til oss (vi var praktisk talt naboer), gikk rett inn (som vanlig), og sto og trua meg med lighteren (brennende!) under hånda mi, helt til mora mi klikka i vinkel, begynte å gråte og skjelte ut tanten min. Slike folk eksisterer kun fordi det ikke er noen som sier fra ... nå er jeg såpass gammel at hun ikke våger å prøve seg på noe med meg lengre, men de to eldste sønnene hennes er ca. 21-23 år gamle, begge har flyttet hjemmefra, og hun behandler dem fortsatt som om de er 12 på nevnte slekts-sammenkomster. Neste gang mora di starter, forklar hva du mener og føler (bli skikkelig sinna om du må), fight fire with fire! Endret 16. mai 2008 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Toron Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Hunn kan hisse seg opp like fort som en kvass totakter og holder kjeften gående på et volum som får naboene til å lure, grunnen vet jeg ikke selvsagt er problemet at det bare er for småting, som for eksempel en melkekartong som står igjen på bordet, kommer 5 min for sent hjem om kvelden (en 17-åring burde ikke ha innetid hva?) og hvis jeg forteller om planer eller lignende som hun ikke syntes noe om så bygger hun seg opp til et monster, hun har aldri slått eller lignende men jeg er bare lei av å få blodkjeft hele tia pga ting som ikke er veldig alvorlig, ser på meg selv som ganske mild og snill når det gjelder oppførsel. Det jeg lurer på er om noen har noen forslag til hvordan jeg kan få roet henne ned sånn at hun ikke kjefter til hun griner. Litt kjefting er da ingenting å klage på, alle barn i oppveksten har nok opplevd det flere enn en gang. Og som du selv sier så har hun allerede god grunn til å kjefte på deg. Så lenge du bor i hennes hus så forventes det at du følger hennes regler, når dette ikke skjer må det få konsekvenser. Bare en dårlig forelder ville latt slikt slippe unna. Lenke til kommentar
PSV Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Hva da? At melkekartongen står igjen på bordet? Om det skjer gjentatte ganger skal jeg være enig, men om det er engangstilfellet er det ikke noe grunn til å kjefte huden full for. Er forskjell på en forelder som er lei av ting som skjer gjentatte ganger og en som bare ser etter enhver gyllen mulighet til å kjefte. Hvis det er en vanesak som irriterer skjønner jeg moren godt. Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 40års krisa? v Høres ut som overgangsalderen. Hun har vært sånn i alle år Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå