Gå til innhold

Hvem ville vunnet?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Grizzly bjørnen hadde nok vunnet. Så ett program engang der di snakket om det her, å der mener jeg de kom frem til Grizzly bjørnen var sterkere å mye mer brutal enn det Isbjørnen var, selv om isbjørnen var større.

Fant en kilde til noe lignende jeg legger ut her, der de også kommer frem til at Grizzly bjørnen er den råeste.

http://www.lairweb.org.nz/tiger/conflict13.html

for de om ikke gidder å lese alt, her er ett lite uttak.

"Sometimes, when the ice melts, polar bears have been known to be driven off by grizzlies, when they move south into the grizzlies feeding area"

"Grizzly bears - the ultimate carnivore"

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

nja.. no kan ikkje eg engelsk, men eg kan vel gjette kva som står.

uanset stolar eg mykje meir på onkelen som ser isbjørnar minst ein gong i månadan, framfor wikipeida som sikkart aldreg har sett ein.

eg stolar btw aldreg på wikipeida

Lenke til kommentar
nja.. no kan ikkje eg engelsk, men eg kan vel gjette kva som står.

uanset stolar eg mykje meir på onkelen som ser isbjørnar minst ein gong i månadan, framfor wikipeida som sikkart aldreg har sett ein.

eg stolar btw aldreg på wikipeida

Du hater vel det og?

Lenke til kommentar
blin182: nja, eg har ikkje greie på det greiene men eg går ut frå ganskje mykje av det er ukorrekt ja

Du har skikkelig stor tro på denne onkelen din du, når du sår tvil om wikipedias troverdighet, siden førstnevnte ble motbevist ...

Men til topic: Jeg går for isbjørn. At den blir jaget fra grizzlyland er kanskje litt misforstått? Tenk om isbjørnen bare er for snill til å banke grizzlyen, for å stjele maten dens?

Bah, rotete fremstilling. Postet egentlig mest for å få kommentere offtopicen ang. Wiki...

Lenke til kommentar

Dere har selvsagt lov til å tro hva dere vil, men i artikkelen jeg linket til står det skrevet å forklart ganske nøye hvorfor Grizzly bjørnen SANSYNLIGVIS er den råeste ut av de i en slosskamp. Nevnte fordeler er:

Kortere nakke (mindre såbar)

Større å kraftigere hode (bite hardere)

MYE sterkere skuldre å armer (står forklart hvorfor de har blitt sånn)

MYE lengre klør å slå med (Isbjørn 2" Grizzly bjørn opp til 9")

Mer brutal (brutaliteten til en Grizzly er på fult høyde med den til en Løve)

Dette er ihvertfall mer enn nok til å overbevise meg, men jeg har som sagt sett ett tv program (husker selvsagt ikke hva det heter i farten) der de kom frem til akkurat samme resultatet.

Legger ut linken en gang til også

http://www.lairweb.org.nz/tiger/conflict13.html

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
Ingen av dem kan vinne, fordi isbjørner og grizzlybjørner lever i vidt forskjellige områder - og vil dermed aldri møte hverandre!

Kanadia?

Jeg og stemmer for isbjørn dersom elementene ikke lager for store hindringer. I tyve varmegrader vil den nok derimot ikke kunne holde ut lenge.

Det kan også nevnes at isbjørn/grizzly hybrider kalles pizzly eller grolar bear alt etter hvem som var far/mor.

http://en.wikipedia.org/wiki/Pizzly

Lenke til kommentar

Så mye bullshit det er her da. Grizzlyen er jo mer muskuløs enn isbjørnen, og som oftest er de like tunge. Skjønner ikke hvorfor isbjørn blir regna for å være det største landrovdyret når den sjeldent er noe særlig tyngre enn en Grizzly, og lettere enn en Kodiak bjørn. Kanskje kodiaken ikke teller som rovdyr..?

Grizzly vinner, den har mer muskelkraft. Ferdig med det!

Så nå at JimRamse har opplyst dere om dette før. Seriøst, hvordan kan dere fremdeles tro at isbjørnen vinner etter at vi som har peiling kommer og sier noe helt annet? :p Sånt har alltid plaga meg..

Endret av AlltidRett
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...