Gå til innhold

Lost 4x12 There's No Place Like Home ("USA" Del 1 av 3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Episode 12 likte jeg ganske godt, og alt i alt synes jeg sesong 4 har vært fantastisk. Veldig morsomt å lese teorier til enkelte her inne osv. Og i Lost er det enkelt å glemme ting, derfor er det kjekt med forum. :)

 

Tror dere ikke Desmond og Jin dør på båten når den eksploderes? Faraday er jo dratt tilbake til øya for å hente flere personer, og når han kommer tilbake får han beskjed om å frakte personene tilbake igjen. På den tilbaketuren får Sun og Aaron akkurat plass og kommer seg trygt i land på øya. Mens Desmond og Jin blir værende igjen på båten og venter på neste tur. Båten sprenges og vips. Jeg håper ikke det blir sånn. Jeg vil jo ikke at Desmond skal dø..

Endret av RyanReynolds
Lenke til kommentar
Episode 12 likte jeg ganske godt, og alt i alt synes jeg sesong 4 har vært fantastisk. Veldig morsomt å lese teorier til enkelte her inne osv. Og i Lost er det enkelt å glemme ting, derfor er det kjekt med forum. :)

 

Tror dere ikke Desmond og Jin dør på båten når den eksploderes? Faraday er jo dratt tilbake til øya for å hente flere personer, og når han kommer tilbake får han beskjed om å frakte personene tilbake igjen. På den tilbaketuren får Sun og Aaron akkurat plass og kommer seg trygt i land på øya. Mens Desmond og Jin blir værende igjen på båten og venter på neste tur. Båten sprenges og vips. Jeg håper ikke det blir sånn. Jeg vil jo ikke at Desmond skal dø..

 

Tviler på at både Desmond og Jin dør. Med Desmond så har vi Pennelope og med Jin så så vi hvordan Sun hele tiden trodde at Jin skulle komme til sykehuset der hvor hun fødte babyen hans. Desmond har vært med i 3 sesonger av Lost nå ettersom han først kom med i Lost i sesong 2. Jin har vært med 4 sesonger. Så etter min mening så blir det for dumt å "kill off" de karakterene. Min teori OM de dør er at de våkner opp på øya igjen, altså de dør men øya healer de igjen sånn som Locke ble healed for lammelsen sin i bena, skuddet han fikk i magen av Ben. Kreften til Rose som forsvant. For å ikke snakke om Ethan, det at Jin var Steril og ikke kunne få barn når han kom til øya. Så altså ikke umulig at dør, men heller ikke umulig at de kommer tilbake dersom de skulle dø.

Lenke til kommentar

Herlig episode, føyer seg lett inn blant de beste episodene denne sesongen, og bygger forventningene voldsomt opp til finalen (som jeg tror kommer til å toppe det hele).

Elsket starten, med at vi endelig fikk se med egne øyne at Oceanic 6 kom tilbake til sivilisasjonen. Forbindelsene mellom present-time-handlingen i sesong 3-finalen og det aller første flashforwardet med Jack og Kate har blitt mer og mer tydelige utover i sesongen, og nå er de to "verdenene" kommet såpass tett og gir mening. Nåtid og framtid er i ferd med å møtes, og det er tydelig at puslespillet begynner å bli ferdig. (selv om det er mye igjen enda).

 

Så blir det da veldig spennende å se hvem som dør i sesongfinalen (ja vi vet alle at en eller flere sentrale karakterer kommer til å stryke med, sammen med en del random-folk). Begynner å bli en smule bekymret for Jin nå, må jeg innrømme. Selv om han har blitt erklært død i flashforwards, så tror jeg likevel ikke helt på at han faktisk er død, men heller at det er enda en av de mange løgnene oceanic 6 har servert verden. Men syntes likevel Sun virket skremmende oppriktig når hun snakket med faren sin om at Jin var død (i tillegg til at hun bekreftet at hun var i sjokk når de satt i flyet på vei hjem, noe som kan indikere at noe skjer med Jin like før de blir reddet).

Desmond er en annen en jeg er litt bekymret for, selv om jeg ikke tror han kommer til å dø enda. Men det må være en veldig god grunn til at han eventuelt velger å bli igjen på øya, da det var god plass til flere i flyet som reddet dem, samt at han er en av karakterene som virker mest desperat etter å komme seg vekk (han ville ikke engang bli med Sayid tilbake for å hente de andre). Men dersom han dør nå så vil jeg føle de ødelegger mye i forhold til storyen med Penny og at Ben skal drepe henne, da det ikke blir like dramatisk dersom Desmond ikke er i live.

Rose og Bernard er jeg også bekymret for, og må vel innse at de ligger i faresonen, ettersom de ikke er særlig viktige for den videre historien.

 

Og så må jeg nok en gang få si at jeg ikke skjønner hvordan mange her kan ha unngått å få med seg tidligere at Claire er Christian Shephards datter. Jeg har full forståelse for at alle ikke kan få med seg alle de små detaljene i serien, men dette har da vitterlig blitt nevnt mange nok ganger nå til at de fleste burde ha fått det med seg allerede før denne episoden. For eksempel for to episoder siden når Claire våknet om natta og så Christian, og umiddelbart kalte ham "dad".

På ingen måte ment som sutring, men jeg skjønner bare ikke hvordan så mange kan ha gått glipp av dette.

 

En annen ting jeg likte med episoden var alle de små tingene som på en måte minner oss på og bekrefter at vi fortsatt er i den samme serien og samme verden som tidligere sesonger. Foreldrene til Hurley og Sun, Nadia, og ikke minst tallrekka som endelig var tilbake (den har det vært lite vi har sett til på en stund). :)

 

Ellers så må jeg si at jeg er meget imponert over Choekaas sin grundige analyse av sesongfinalene og hva vi kan vente oss. Morsom lesing, blir spennende å se hvor mye som stemmer. ;)

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar

Angående talla, Hurley, Charlie og litt Jack.

 

I første episode i denne sesongen, så ser vi at Hurley er utenfor øya. Charlie snakker til han. "I'm here, but I'm also dead.", sa Charlie. Charlie sa også "They need you.".

 

Sesongenavsluttningen før det, så sier Jack til Kate: "We have to go back".

 

Og fram til første episoden (4. sesong), der hvor Jack og Hurley spiller basketball, så diskuterer de om det. Skal de tilbake eller ikke. (Denne er jeg ikke fullt så sikker på.)

 

Poenget/spørsmålet mitt er dette.

 

I denne episoden, så fikser faren til Hurley bilen. "Takstameteret" viser talla. 4, 8 osv. Mitt spørsmål er jo enkelt; Selv om de er redda for øya, så er de vel ikke ferdig med øya? Jeg tror ikke det.

 

Jeg tror (håpe-håpe) at alle dør ikke i sesonavsluttniga. Jeg tror Locke overlever, blandt andre stjerneskuespillerne. Derfor vil Jack tilbake. Han er ikke ferdig med å redde ut alle. Han er ikke ferdig med å fikse ting.

Lenke til kommentar

Locke er litt for sentral, mystisk og seigliva til å dø mener jeg. Har ikke gjort meg opp noen formening om hvem som eventuelt kommer til å stryke med, selv om mye av det som det har blitt teorisert om tidligere i tråden henger på greip.

 

Likte episoden, selv om Jack var litt for mye Jack. Er liksom ikke måte på hvor sta han skal være, men dette har vi jo blitt vant til nå så det kom ikke som noen bombe. Får også mer og mer respekt for Ben Linus, snakker om utspekulert karakter. Man veit liksom aldri om han snakker sant, hva han unnlater å si eller hva han har i tankene. Uforutsigbar, og det liker vi. (Strak motsetning til Jack mao)

Lenke til kommentar

Bare jeg som tror at Desmond kommer til å bli reddet av Penny? :)

 

Noe som vi vet er jo at Øya ikke blir ødelagt, slik som Keemys planer er(?).

Derfor må Locke lykkes med å flytte den, og det er derfor ikke Ben eller Widmore vet hvor øya er.

 

Det som Nevnarion nevner, med at Jack MÅ redde resten av gjengen er meget realistisk. Men hvorfor vil ikke Kate tilbake da?

Lenke til kommentar

kate er sikkert bare glad for den nye situasjonen sin. Hun vil sikkert ikke gi fra seg Aron, og er redd for, at det er nettopp det som kommer til å skje om de vender tilbake til øya. Jeg håper at vi får svar på om Claire er død eller ikke, personlig håper jeg at hun er i live....

Lenke til kommentar
kate er sikkert bare glad for den nye situasjonen sin. Hun vil sikkert ikke gi fra seg Aron, og er redd for, at det er nettopp det som kommer til å skje om de vender tilbake til øya. Jeg håper at vi får svar på om Claire er død eller ikke, personlig håper jeg at hun er i live....

Hun satt jo inne i hytta sammen med faren.

Lenke til kommentar

Locke er en karakter som går litt på tomgang. Såpass mye at de har gjort det til tema for denne sesongen med at "han ikke helt vet hva han skal gjøre". Han er blitt en bystander. Med mindre de finner noen mening til han i serien igjen så frykter jeg han kan ryke med. Michael er en annen som er i faresonen.

 

Frykter for Jin, Desmond og Sawyer. Det ville vært tåpelig å ta livet av noen av de, da de har så mye historie å bygge videre på der. Om det er en av "de store" som ryker med så tipper jeg Locke. Men tviler på at de rører ved noen i "kjernen".

Lenke til kommentar
Uff, nå har jeg lest noen spoilere om sesongavslutningen. Dumme meg. Jaja..

 

Bruker dere å se previews til de neste episodene?

 

Noen ganger gjør jeg det, andre ganger ikke. Men når jeg ser dem så ser jeg dem bare én gang, og glemmer utrolig nok ofte det meste før episoden sendes. Så føler ikke det spoiler noe særlig. Denne gangen var det to uker til ny(e) episode®, så da så jeg previewen, men syns den viste veldig lite av episoden uansett.

Spoilere holder jeg meg unna så godt jeg kan. Og hvertfall når det gjelder sesongavslutningen.

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...