Gå til innhold

Lost 4x12 There's No Place Like Home ("USA" Del 1 av 3)


Anbefalte innlegg

Choekaas; Tenk på at båten er stappfull av C4. Ellers er det vel mest sannsynlig at det kommer til å skje noe som ingen vil fortelle om - kanskje fordi det ikke er absolutt. Det trenger jo ikke være slik som de sier at alle dør i mine øyne.

 

Det blir uansett en interessant natt 29. mai.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, jeg tror ikke alle dør, jeg tror noen må eller vil bli igjen på øya. I episoden ser vi gjengen ble reddet fra en gummibåt, kan det hende skipet sprenges og de kommer seg i land via Sayids gummibåt. Dette kan på et vis forklare at de er seks personer, siden gummibåten ikke kan ta flere.

Lenke til kommentar

Hadde ikke det noe å si at Jack fikk vite at søsteren var Claire?

 

Det løste faktisk en viktig del, nemlig:

-Jack sa han ikke ville ha noe med babyen å gjøre i 4x4: Eggtown

-Husker ikke når det var, men Hurley sier: "Jeg trodde du ikke ville ha noe med babyen og gjøre?" "Jeg ombestemte meg".

 

Altså, vi fikk svar på hvorfor Jack opprinnelig ikke ville han noe med Aaron og gjøre, fordi det var sønnen til en kvinne han forlot på øya, som atpåtil var søsteren hans.

-

The Orchid! : D

Ble overraska når vi fikk at det var et drivhus, men heldigvis aviste Ben det. Hvem kommuniserte han med? Det logiske ville være Richard, det geniale ville være Jacob. Jeg er sannelig ikke sikker.

Hva vil The Others? Hvorfor har de forlatt The Temple, og hva vil de med Sayid og Kate? Og det jeg lurer mest på, hvorfor har de ikke brydd seg mer om Keamy, The Freigther og de andre? Stoler de nok på Ben?

 

En annen intressant ting var jo Sun som tok over Peik Indoustries. Hvorfor? For å hevne ektemannen. Men jeg tror at serieforfatterene gjorde det av en annen grunn, som vil ha mye å bety. Kanskje Sun blir involvert med Widmore, Hanso ogsåvidere?

 

Denne episoden oppklarte nesten alle Flashforwardsene. Det var godt. Håper de begynner å "flytte" historien i fremtiden fram. Nå vet vi at Kate er fri med babyen, Jack er nervevrak, Sayid er leiemorder, Hurley er på galehus, og Sun har baby og eier Peik. Kanskje det hadde vært kult med litt framgang ?

 

Keamy er genial. Jeg er dessverre sikker på at han dør neste gang. Dessverre. Noen andre jeg er sikker på dør er alle randoms 815, på samme måte som de drepte alle randoms 815 som ble med Locke. Jeg er også rimelig sikker på at båten sprenger. Ville vært en epic måte og drepe alle de som blir på båten av randoms, sammen med kanskje et par hovedkarakterer.

Faraday vil vekk fra øya asap. Hvorfor? Hva er det "The Orchid" gjør? Jeg har på følelsen at den flytter tida på en eller annen måte, men det er umulig å vite akkuratt hvordan. Dessuten, som Hurley sa. Hvis det lykkes i flytte øya, hvorfor ville det være farlig for Faraday? Jeg har alltid trodd at det var The Tempest som var cluet når det gjaldt å uttryde folkene, men kanskje jeg tok feil. Eller, Keamy kalte jo det for "Second Protocol"

 

En annen intressant ting er jo bomba på båten. Er det bare jeg som har på følelelsen at Keamy er helt genial, og har "broadcasta" så de ikke kan flytte seg, og vi så jo at radioen var connecta til bomben. Stopper de "broadcastingen", så sprenger bombene. En veldig klok måte å holde alle i sjakk.

 

Når vi snakker om Keamy og bomber, tenker jeg også på bomba som Keamy har på armen. Har en temelig sterk feeling på at det er en bombe som sprenger alle i kanskje 10 m omkrets hvis pulsen hans stopper. En smart "Dreper dere meg, må dere dø med"-måte.

 

En annen ting som slo meg. Hvis Sawyer og Jack går etter Hurley, hvorfor bad de ikke Frank dra til stranda, og frakte folk fra der?

De er jo ikke klar over båten til Sayid, og siden Jack er så oppsint etter å redde alle, var det egentlig bare latterlig. Eneste tingen jeg irriterte meg over denne episoden. Ellers en genial episode !

Gleder meg til om to uker : D

Endret av Noreng
Lenke til kommentar
Noen andre jeg er sikker på dør er alle randoms 815, på samme måte som de drepte alle randoms 815 som ble med Locke. Jeg er også rimelig sikker på at båten sprenger. Ville vært en epic måte og drepe alle de som blir på båten av randoms, sammen med kanskje et par hovedkarakterer.

 

 

Jin f.eks, han er jo ikke en av disse 6..... Eg tror egentlig at flere kommer til å komme seg av øya... Ikke bare disse oceanic 6... Og dette kan bli ganske farlig for disse som har løyet om historien... Noe tragisk skjer jo som de ikke kan fortelle verden om... Og Ben kommer seg jo av...

 

Veeeldig spent på fortsettelsen...

Lenke til kommentar

Synes det var en fin opphøsting på slutten på de forskjellige "storylinjene". Bygger bra opp til sesongavsluttningen.

 

Vet vi hvordan Jin dør?

 

At Claire var ste-søstera til Jack visste vi for lenge siden. Jeg bare måtte nevne det :)

 

For min del syntes jeg sesongen starta virkelig bra. Digger Charlotte og Daniel og Lapidus og selv Miles.

 

Høydepunktet så langt i sesongen var episoden med tidsreisene. Da falt det en tåre (faktisk to) i scenen med Desmond og Penny.

 

Det var en del rørende scener i denne episoden, og hadde ikke jeg tømt meg for tårer på fylla i går, så hadde jeg nok blitt mer rørt...

Lenke til kommentar
Hvorfor sier de at alle døde i vannet? De vil ikke snakke om viljen til øya, den svarte røyken, Jacob og alt det merkelige?

 

Det reagerte jeg også på. Jack sa på forhånd "Ok, everybody knows the story!", alikevel lyver de når de kommer på pressekonferansen. Hvorfor? For å skjule øya og dens egenskaper?

Lenke til kommentar

Da blir det endam er mas, og de blir fremstilt som looneys... Skjønner de godt.

 

Bare meg som la merke til at piloten på flyet hadde den harelabben (eller steinen) også var på nøkkelknipet til den nye (kule) bilen til Hurly?

 

Jeg synes også at lederen til skipet ser tøff, men hyggelig ut (utseendemessig).

Lenke til kommentar
Bare meg som la merke til at piloten på flyet hadde den harelabben (eller steinen) også var på nøkkelknipet til den nye (kule) bilen til Hurly?

 

Jeg la merke til det, men glemte det til du nevnte det nå. Kan Hurley ha gitt den til ham, eller har han mistet den og piloten funnet den?

Lenke til kommentar
Vet vi hvordan Jin dør?

 

Vet vi med sikkerhet at han faktisk dør og bare ikke må bli igjen på øya sammen med resten (forutsatt at de heller ikke dør)?

Oceanic 6 lyver trolig om at de andre er døde, så det er vel ikke utenkelig at graven til Jin også bare er bløff.

Lenke til kommentar

Ja... er en mulighet for at noen måtte bli igjen på øya, og grunnen vil være veldig vanskelig å forklare for resten av verden, derfor koker de ihop en alternativ historie basert på det flyet widmore/ben plantet i sjøen!

 

Min lille teori i den store suppen ;)

Lenke til kommentar
Jeg la merke til det, men glemte det til du nevnte det nå. Kan Hurley ha gitt den til ham, eller har han mistet den og piloten funnet den?

Tenkte også på at skotøyet til hu dama var noe upassende på det flyet, så ut til å kunne gå på trynet når som helst :!: .

Må bety noe, siden den ble nevnt og kom opp igjen senere.

Kan det være at resten av de overlevende også ble sendt hjem, men mer anonymt?

Lenke til kommentar
Vi fikk også se talla igjen i denne episoden. 48-15-16-23-36-42 eller hva de var igjen. Er det noen som har et screenshot av speedometeret til Hurley i det vi får se tallene igjen? Tror dere producerne av Seriene har en plan for hva tallene skal bety, så de endelig kan bli gitt en mening i serien?

 

Gidder ikke å ta screen, men tallene er 48 15 16 23 42 ihvertfall. Vet ikke om vi noen gang får svar på hvorfor akkurat de tallene er utvalgt men håper det :p Kanskje det er kordinatene til øya eller no

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...