eirik_lol Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 (endret) Hei. Jeg har en HP Pavilion dv9000 med 2 gig ram. Jeg har en følelse av att denne PC-en hadde blitt en del raskere med litt mer minne og lurer på hvordan minne som passer denne PC-en? Jeg har satt in rambrikker på stasjonere pcer før men ikke på bærbare, er det vansklig og mister jeg noe garanti? Endret 15. mai 2008 av eirik_lol Lenke til kommentar
snarius Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 (endret) Sannsynlegvis har maskina di same type RAM som mi, altså DDR2 SO-DIMM. På maskina mi (HP Compaq 6910p) var det enkelt å sette i nye brikker. Det var berre å skru ut to skruar på undersida av maskina og setje inn den nye brikka. Eg kan ikkje tenkje meg at du mistar garantien på dette, men du kan jo høyre med butikken der du kjøpe PC-en. Endret 15. mai 2008 av elektronvandring Lenke til kommentar
eirik_lol Skrevet 15. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2008 Sannsynlegvis har maskina di same type RAM so mi, altså DDR2 SO-DIMM. På maskina mi (HP Compaq 6910p) var det enkelt å sette i nye brikker. Det var berre å skru ut to skruar på undersida av maskina og setje inn den nye brikka. Eg kan ikkje tenkje meg at du mistar garantien på dette, men du kan jo høyre med butikken der du kjøpe PC-en. Ok, men kan jeg ha 4 gig ram i denne maskina når jeg har 32bit system a? synes å huske noe om at det ikke går? Lenke til kommentar
snarius Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Ok, men kan jeg ha 4 gig ram i denne maskina når jeg har 32bit system a? synes å huske noe om at det ikke går? Det er vel ikkje noko problem å sette inn 4 GB, men det er vel slik at Windows berre får utnytta rundt 3 GB. Lenke til kommentar
eirik_lol Skrevet 15. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2008 Ok, men kan jeg ha 4 gig ram i denne maskina når jeg har 32bit system a? synes å huske noe om at det ikke går? Det er vel ikkje noko problem å sette inn 4 GB, men det er vel slik at Windows berre får utnytta rundt 3 GB. Så det er ikke noe vits å kjøpe mer en 3 gig? Lenke til kommentar
les_paul92 Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Eller installere 64-bit OS:/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå