DuraN Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Nå har vi endelig fått Abit NF7-S 1.2 i Norge, komplett får dem iallefall inn 14. mars Dette har jeg ventet en stund på http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...10&GrpID=5&s=pl Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Du er ikke den eneste. Jeg snusa på versjon 1.0, men så hørte jeg om 1.1, og når 1.1 var ute hørte jeg om 1.2 og hvor bra det var i forhold til resten. Og nå har 1.2 kommet, og jeg skal ha det! En ting som bekymrer meg er problemene med korupt bios. Biosen kan vistnok bli korupt hvis for mange bios instillinger blir gjort samtidig og man lagrer det. Men det skal visst gå bra hvis man stiller inn en ting om gangen, liksom først FSB, save og så quite (ikke save and exit folk har hatt problemer med det), så går du inn i bios på nytt og fixer for eksempel volt, save og så quit. Og slik holder man på til man har fått til det man vil. Dette er da ikke et Abit NF7 problem men et nforce2 problem. Folk vet ennå ikke hva så må til for å fikse det, men en ny og bedere bios kan gjøre susen. Til tross for problemene har jeg mest sannsynelig tenkt å kjøpe kortet når det kommer ut. Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 6. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2003 Såvidt jeg vet gjaldt dette bare Asus sine NF2 kort, "save and exit" i BIOS og hk'et hengte seg, og måtte sendes inn til bytte. Med andre ord døde det bare. Har ikke hørt om noen slike problemer med andre, iallefall ikke Abit. Hadde vært kjekt med noen linker Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Såvidt jeg vet gjaldt dette bare Asus sine NF2 kort, "save and exit" i BIOS og hk'et hengte seg, og måtte sendes inn til bytte. Med andre ord døde det bare. Har ikke hørt om noen slike problemer med andre, iallefall ikke Abit. Hadde vært kjekt med noen linker Har hørt mest om trøbbel bra Asus, Abit og Epox. Epox har kommet ut med bios som fixer låse-seg-i-bios problemet. Hvis du lester litt på dette forumet så finner du ut litt av hvert... Leste faktisk noe interessant nå nettopp, det var en med Abit NF7-S som kortet hadde død hos, har sitat her: Try to boot your corrupted NF7-S with a FSB100 CPU e.g. a Duron. This will maybe revive your dead board. I was testing my corrupted NF7-S rev 1.0 with an old Duron and it worked (my XP2400+ (@ 220MHz*10 stable) wasnt dead). Seems to be something wrong with the CPU initialisation on NForceII Chipset. Hope they can fix bios corruption with a new bios. Have fun and keep overclocking Foo At kortene dør er det at biosen blir korupt. Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Er den GF4'en din varm? eller er den vannavkjølt? Jeg og har tenkt å skaffe meg Twinmos PC3700. Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 7. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2003 Ser ut til å gjelde v 1.0 iallefall GF4 kortet blir varmt ja, men det er varmest på core fordi TT GF4 Copper cooleren ikke er bra nok. Det blir nok vannkjølt når jeg får stipendutbetalingen den 15 Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Kan jeg, hvis jeg har problemer med nf7-s 1.0, sende inn hk til komplett? Og får jeg da 1.2 i retur? Bare sånn jeg lurer på Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 7. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2003 Vel, tviler siden de to er listet opp som forskjellige produkter. Du får mest sannsynlig 1.1 tilbake. Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Hva er det som er forbedret i Abit NF7-S v1.2 iforhold til tidligere versjoner? Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Hva er det som er forbedret i Abit NF7-S v1.2 iforhold til tidligere versjoner? Fiksa mic problemer, bedere plass rundt mounting holes, 2.3v vcore, mer stabilt. Det er hva jeg kommer på i farta, det har letter sagt blitt et kort mer retta mot overklokkere. Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Vel, tviler siden de to er listet opp som forskjellige produkter. Du får mest sannsynlig 1.1 tilbake. Hvis jeg sier at jeg ikke er fornøyd med versjon 1.1, da burde dem sende meg et 1.2 tilbake? eller? Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Vel, tviler siden de to er listet opp som forskjellige produkter. Du får mest sannsynlig 1.1 tilbake. Hvis jeg sier at jeg ikke er fornøyd med versjon 1.1, da burde dem sende meg et 1.2 tilbake? eller? Da må du jo betale litt ekstra da hvertfall. v1.2 blir solgt som eget produkt og koster 182kr mer enn 1.1. Lenke til kommentar
RansoM Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Så har 1.2 versjonen fått 4 hull rundt socketen. 4 hull som er riktig laget. Lenke til kommentar
arnbju Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Hva er spesifikasjonene ? Komplett har ingen Lenke til kommentar
Arne Anka Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Hva er spesifikasjonene ? Komplett har ingen Här har du lite spec på Abit kortet http://www.excaliberpc.com/product_info.ph...products_id=866 Lenke til kommentar
Mr_Byte Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Vel, tviler siden de to er listet opp som forskjellige produkter. Du får mest sannsynlig 1.1 tilbake. Hvis jeg sier at jeg ikke er fornøyd med versjon 1.1, da burde dem sende meg et 1.2 tilbake? eller? Da må du jo betale litt ekstra da hvertfall. v1.2 blir solgt som eget produkt og koster 182kr mer enn 1.1. Jeg bestillte den "gamle" versjonen og fikk versjon 1.2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå