Gå til innhold

Telenor fri venner-juks og bedrag?

Anbefalte innlegg

Det er et eget aksjeselskap, så svindel er som andre har påpekt bare svada. Det blir som å si at det er svindel når Netcom Friends ikke gjelder når man ringer Chess-kunder. Netcom og Chess er jo vitterlig eid av TeliaSonera.
Det er det dummeste jeg har hørt på lenge.

Jeg jobber hos en Telenor-forhandler, ikke en Telenor- og djuice-forhandler. Om jeg skal lage et nytt abonnement gjør jeg det i akkurat samme nettside, jeg bruker SIM-kort fra den samme bunken, ringer samme forhandlerservice, og på kontrakten kunder skriver under på står det Telenor uansett om det er et Telenor- eller djuice-abonnement. Selv om de er forskjelle selskaper er den eneste praktiske betyningene for meg som forhandler og deg som kunde at det er forskjellig markedsføring. Og når kunder spør meg hva forskjellen på Telenor og djuice er, svarer jeg markedsføringen.

At djuice friends og Telenor FriVenner ikke ringer hverandre gratis er ikke hindret av Telenors selskapsstruktur, og er derfor tull. Man kan vel også si at dette er noe Telenor gjør bevisst for å kunne melke kua på lurte kunder. Jeg sier i hvert fall ettertrykkelig fra om at de to abonnementene ikke ringer gratis til den andre kundegruppen.

Man kan jo se på et annet eksempel: FriFamilie. Kan man ha både Telenor- og djuice-kunder i en FriFamilie? Ja. Kommer regningen fra samme sted? Ja. Har det noe praktisk betydning for Telenor om du ringer en kunde med Telenor- eller djuice-abonnement? Nei.

Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kall meg grønn, men det står på nettsiden:

---

Minuttpris til Telenor mobilkunder 0,-1

Minuttpris til andre mobiloperatører (inkludert djuice) 0,69

---

Det står jo "(inkl djuice)" så at de ikke påpeker det blir vel feil. Forrøverig er jeg helt enig med folk, djuice-kunder burde vært inkludert, FriVenner er jo ikke akkurat et kjempeabonnoment for de under 60 år.. Man kan jo snakke tall og si at det er 2,1 mill telenor-kunder og over 50% av mobilmarkedet, men folk i "vår alder" er nok ikke største delen av kaka.

Jeg ville heller gått for FriFiks eller FriHet, evt Friends. Hvis du har bundet deg opp med FriVenner kan du skifte til Superminutt eller FriHet tror jeg.

Endret av Geirern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...