AlltidRett Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Hadde sinnsvakt høye mobilregninger med netcom, og bestemte meg nylig for å gå over til telenor fri venner da de sier man kan ringe gratis til ALLE med telenor. Det skulle fikse saken! Meen så stod det på sida til telenor at man kunne sende inn "Venn mobilnummerettilenvenn" til 1999, og sjekke om man kunne ringe gratis til de. Testa nå med to stykker som jeg VET har telehor,men jaggu fikk jeg melding tilbake der det står "dessverre, dette er ikke et telenornummer" Hva svarte skal det bety? Er det lureri ute og går, eller bare den tjenesten som er upåregnelig? Mektig irritert akkurat nå. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Da er det tjenesten på sms som er ute og kjører... du vil få spesifisert på regningen din om hva som er hva og du vil se hvor lenge du har ringt til Telenor og andre operatører, så du har ikke noe å bekymre deg for. Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Du kan også teste om de er Telenor-kunder ved å slå sifrene 1945 før numrene deres og ringe ut med mobilen. Dette differensierer dog ikke mellom om de er Telenor- eller Djuice-kunder. Lenke til kommentar
yhagger Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Det som fort er "problemet" er at det kan hende de har Djuice. Det vil fortsatt stå Telenor i displeyet på telefonen, men du ringer kun gratis til Telenor kunder. Altså de med ett abonement direkte fra Telenor, ikke Djuice eller Talkmore eller andre som bruker telenornettet. Hvis de du kjenner har Djuice så bør du gå for Djuice Friends. Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Det holder ikke at vennene dine er på Telenor sitt nett, de må være Telenor kunder. Det er ofte dette som er problemet med slikt - folk tror det er nok å ha dekning fra nett X, men akk nei. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Det holder ikke at vennene dine er på Telenor sitt nett, de må være Telenor kunder. Det er ofte dette som er problemet med slikt - folk tror det er nok å ha dekning fra nett X, men akk nei. djuice er nå drevet av telenor så dette kan vel strengt talt kalles svindel Lenke til kommentar
Skippy123 Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Det holder ikke at vennene dine er på Telenor sitt nett, de må være Telenor kunder. Det er ofte dette som er problemet med slikt - folk tror det er nok å ha dekning fra nett X, men akk nei. djuice er nå drevet av telenor så dette kan vel strengt talt kalles svindel hehe..kan jo ikke kalles svindel når det står at det er gratis til Telenor kunder. Har man djuice så er man jo djuice kunde og ikke Telenor kunde sett fra abonnements øyne selv om det er samme eiere og kundeservice. Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Bare man leser hva man godtar av avtalevilkår så blir man ikke lurt, men de fleste leser bare de store overskriftene (akkurat slik selskapene håper på) og går i fella.. Lenke til kommentar
Roab Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Det holder ikke at vennene dine er på Telenor sitt nett, de må være Telenor kunder. Det er ofte dette som er problemet med slikt - folk tror det er nok å ha dekning fra nett X, men akk nei. djuice er nå drevet av telenor så dette kan vel strengt talt kalles svindel hehe..kan jo ikke kalles svindel når det står at det er gratis til Telenor kunder. Har man djuice så er man jo djuice kunde og ikke Telenor kunde sett fra abonnements øyne selv om det er samme eiere og kundeservice. er vel strengt tatt ikke gratis. Koster jo 89 øre i opstartsavgift til alle sammen inkludert telenor kunder, men jeg er enig. Burde være 0 kr i minuttet til Djuice kunder også! Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 djuice er nå drevet av telenor så dette kan vel strengt talt kalles svindel Det er et eget aksjeselskap, så svindel er som andre har påpekt bare svada. Det blir som å si at det er svindel når Netcom Friends ikke gjelder når man ringer Chess-kunder. Netcom og Chess er jo vitterlig eid av TeliaSonera. Lenke til kommentar
Skippy123 Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 djuice er nå drevet av telenor så dette kan vel strengt talt kalles svindel Det er et eget aksjeselskap, så svindel er som andre har påpekt bare svada. Det blir som å si at det er svindel når Netcom Friends ikke gjelder når man ringer Chess-kunder. Netcom og Chess er jo vitterlig eid av TeliaSonera. Bra sammenligning Submariner! Lenke til kommentar
captain_obvious Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 herre min hatt at folk aldri lærer å holde seg unna teledraugen. er et uttrykk vi har for sånne: "fool me once, shame on you - fool me twice, shame on me" Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Og for all del, ikke kjøp mobil sammen med 12 mnd binding til Telenor FriVenner, da blir det plutselig 4 ganger dyrere Lenke til kommentar
Skippy123 Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 (endret) Virker som om folk ikke tenker på hva de bruker telefonen til når man velger abonnement. Frivenner passer for dem som for det meste ringer til Telenor folk. De som faktisk ser over fakturaen for de siste 2-3mnd og etterpå velger det abonnementet som passer til den bruken, er dem som kommer best ut av det... Endret 19. mai 2008 av Skippy123 Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Hvorfor quotet du meg der? Jeg mente at prisen på abonnementet blir 4 ganger dyrere når du binder deg i 12 måneder. Det er det ikke alle som er klar over Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Er ikke uvanlig at måndes priser blir 180 kr mer på abonnomenter som gir så høy provisjon på telefoner som FriVenner da. Blir likt som på alle andre Telenors abonnomenter. Lenke til kommentar
Skippy123 Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Hvorfor quotet du meg der? Jeg mente at prisen på abonnementet blir 4 ganger dyrere når du binder deg i 12 måneder. Det er det ikke alle som er klar over Var ikke meningen! Trykket litt feil her og gikk litt i går... Lenke til kommentar
digitalglenn Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 (endret) dere som sier det er svindel og ikke ringe djuce kunder gratis: LÆR DERE LESE LITEN SKRIFT PÅ ALLT AV TELERPISER! det står på alle info sider om fri venner: GJELDER IKKE DJUCE KUNDER! for min del er dette abbo. piss! regingene mine er som følger (frifiks) samtaler til telenor sitt nett 70kr samtaler til andre nett 250. go figure om dette egentig er lurt spør du meg. Endret 24. mai 2008 av digitalglenn Lenke til kommentar
Sitronkake Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Få leser prisene for abonnementene. Enda færre leser abonnementsvilkårene. Dette tjener operatørene stort på. Det tar meg 2-3 minutter å sjekke prisene på et abonnement og avgjøre om det lønner seg for meg å endre. Egentlig ganske utrolig at ikke flere gjør det samme, men heller går ut ifra at det en selger sier eller det som står i reklame på TV/radio er den hele og fulle sannhet. Jeg ville aldri takket ja til noe per telefon uten å ha sjekket det grundigere ut først. Det samme gjelder i butikk. Tar aldri selgeren på ordet uten å sjekke andre kilder først. Lenke til kommentar
schlingy Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 (endret) slettet Endret 20. juli 2008 av schlingy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå