Gå til innhold

Telenor fri venner-juks og bedrag?

Anbefalte innlegg

Hadde sinnsvakt høye mobilregninger med netcom, og bestemte meg nylig for å gå over til telenor fri venner da de sier man kan ringe gratis til ALLE med telenor. Det skulle fikse saken! Meen så stod det på sida til telenor at man kunne sende inn "Venn mobilnummerettilenvenn" til 1999, og sjekke om man kunne ringe gratis til de.

Testa nå med to stykker som jeg VET har telehor,men jaggu fikk jeg melding tilbake der det står "dessverre, dette er ikke et telenornummer" Hva svarte skal det bety? Er det lureri ute og går, eller bare den tjenesten som er upåregnelig? Mektig irritert akkurat nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som fort er "problemet" er at det kan hende de har Djuice. Det vil fortsatt stå Telenor i displeyet på telefonen, men du ringer kun gratis til Telenor kunder. Altså de med ett abonement direkte fra Telenor, ikke Djuice eller Talkmore eller andre som bruker telenornettet. Hvis de du kjenner har Djuice så bør du gå for Djuice Friends.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Det holder ikke at vennene dine er på Telenor sitt nett, de må være Telenor kunder. Det er ofte dette som er problemet med slikt - folk tror det er nok å ha dekning fra nett X, men akk nei.

djuice er nå drevet av telenor så dette kan vel strengt talt kalles svindel

Lenke til kommentar
Det holder ikke at vennene dine er på Telenor sitt nett, de må være Telenor kunder. Det er ofte dette som er problemet med slikt - folk tror det er nok å ha dekning fra nett X, men akk nei.

hehe..kan jo ikke kalles svindel når det står at det er gratis til Telenor kunder. Har man djuice så er man jo djuice kunde og ikke Telenor kunde sett fra abonnements øyne selv om det er samme eiere og kundeservice.

Lenke til kommentar

hehe..kan jo ikke kalles svindel når det står at det er gratis til Telenor kunder. Har man djuice så er man jo djuice kunde og ikke Telenor kunde sett fra abonnements øyne selv om det er samme eiere og kundeservice.

er vel strengt tatt ikke gratis. Koster jo 89 øre i opstartsavgift til alle sammen inkludert telenor kunder, men jeg er enig. Burde være 0 kr i minuttet til Djuice kunder også!

Lenke til kommentar

Det er et eget aksjeselskap, så svindel er som andre har påpekt bare svada. Det blir som å si at det er svindel når Netcom Friends ikke gjelder når man ringer Chess-kunder. Netcom og Chess er jo vitterlig eid av TeliaSonera.

Lenke til kommentar

Det er et eget aksjeselskap, så svindel er som andre har påpekt bare svada. Det blir som å si at det er svindel når Netcom Friends ikke gjelder når man ringer Chess-kunder. Netcom og Chess er jo vitterlig eid av TeliaSonera.

Bra sammenligning Submariner! :)

Lenke til kommentar

Virker som om folk ikke tenker på hva de bruker telefonen til når man velger abonnement. Frivenner passer for dem som for det meste ringer til Telenor folk. De som faktisk ser over fakturaen for de siste 2-3mnd og etterpå velger det abonnementet som passer til den bruken, er dem som kommer best ut av det...

Endret av Skippy123
Lenke til kommentar

dere som sier det er svindel og ikke ringe djuce kunder gratis:

LÆR DERE LESE LITEN SKRIFT PÅ ALLT AV TELERPISER!

det står på alle info sider om fri venner:

GJELDER IKKE DJUCE KUNDER!

for min del er dette abbo. piss! regingene mine er som følger (frifiks) samtaler til telenor sitt nett 70kr samtaler til andre nett 250. go figure om dette egentig er lurt spør du meg.

Endret av digitalglenn
Lenke til kommentar

Få leser prisene for abonnementene. Enda færre leser abonnementsvilkårene. Dette tjener operatørene stort på.

Det tar meg 2-3 minutter å sjekke prisene på et abonnement og avgjøre om det lønner seg for meg å endre.

Egentlig ganske utrolig at ikke flere gjør det samme, men heller går ut ifra at det en selger sier eller det som står i reklame på TV/radio er den hele og fulle sannhet. Jeg ville aldri takket ja til noe per telefon uten å ha sjekket det grundigere ut først. Det samme gjelder i butikk. Tar aldri selgeren på ordet uten å sjekke andre kilder først.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...