Bear^ Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 X360 Vs PS3, hvilken er best? Ingen overgår den andre, de har begge sine fordeler og ulemper, ups and downs. Er fælt hvor opptatt man har blitt av "hva er best". Hva er det som betyr noe i dag, enhet eller spillene? Tror mange har en egosentrisk indre behov for å hvite at de har "det beste" på markedet. Det er dog psykologisk og kun i sitt eget lille hode at man drar konklusjonen at enheten man har stående under TVen er overlegen de andre enhetene. De gjør ikke noe at man aldri har prøvd den andre enheten, den enheten man har under TVen, eneste enheten, er den beste enheten. De som våger å rokke på det skal få så øra flagrer. Og slik starter altså en fanboykrig. Jeg har i dag en liten hvit boks fra Nintendo og en litt større boks fra Microsoft under TVen. En tynn utgave av Sony's siste enhet står og plasser der i tillegg til noen andre retrokonsoller fra svunnenden timer. Alle er "best". Lenke til kommentar
langkaas Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Xbox:+Den har masse spill +God kontroll +Muligheter for feitameita ekstrautstyr PS3 påstås å ha så mye nyttige kule greier, men jeg har jo ikke kjøpt maskinen jeg ikke vil ha, så kan jeg nok ikke uttale meg om gitt, bortsett fra rævva (Og da skikkelig, utrolig megadårlig) kontroller og kun ett bra spill. Mega dårlig kontroller og kun et bra spill? Hviket spill da? Kan jo nevne noen bra spill til ps3 da: -GT5:P - Uncharted -Unreal Tournament 3 -Motorstorm Lenke til kommentar
Birkin Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 (endret) Det er én grunn som sier hvorfor PS3 rett og slett eier Xbox 360. Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots Endret 17. mai 2008 av Birkin Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Det er riktig nok den eneste grunnen I DET HELE TATT til å eie en ellers ganske patetisk spillkonsoll Lenke til kommentar
GSP<3 Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Xbox:+Den har masse spill +God kontroll +Muligheter for feitameita ekstrautstyr PS3 påstås å ha så mye nyttige kule greier, men jeg har jo ikke kjøpt maskinen jeg ikke vil ha, så kan jeg nok ikke uttale meg om gitt, bortsett fra rævva (Og da skikkelig, utrolig megadårlig) kontroller og kun ett bra spill. hva mener du med Muligheter for feitameita ekstrautstyr? hardddisk, wifi-adapter osv? og hd-dvd spiller? alt dette er jo på ps3 (untatt hd-dvd ) Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Nei, du nevnte ikke engang noe som var i nærheten feitameita. Først og fremst gode headset. Kunne egentlig sagt: Mulighet for å ha noe ekstrautstyr som faktisk hjelper deg når du spiller, og ikke når du bare bruker den some mediamaskin. Lenke til kommentar
Birkin Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Det er riktig nok den eneste grunnen I DET HELE TATT til å eie en ellers ganske patetisk spillkonsoll Ingen ekslusive spill til 360 kan måle seg med MGS4, uansett hvor langt du ser. Selvom Live har betraktelig bedre online service, koster det penger. 360 har FPS og RPG, whoopie! Ikke min greie. I tillegg, hadde det ikke vært for PS, hadde aldri 360 fått Devil May Cry 4 og det kommende Resident Evil 5, som jeg mener burde vært PS3 ekslusiv. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Og hva i helsikke tjener du på at de er eksklusive? "ÅÅÅH JESS NÅ FÅR IKKE XBOXFOLKA DET SPILLE YESS +1 POeNG PÅ MIN INVESTERING" Slike uttalelser viser bare til at du er usikker på konsollen din, og er "redd" for at den skal miste et evt overtak. Kanskje ingen eksklusive spill kan måle seg med MGS4 for din del, men slik som det er nå, er Mass Effect, Bioshock, Gears 1 og 2, Alan Wake og Halo-serien bedre grunn for folk som har lyst på en spillkonsoll til å velge Xbox. At XBL koster penger er ikke engang et argument, hvem plukker opp en brødskive fra en søplekasse når du kan få en pølse med hva du vil på på Narvesen vedsiden av for 20 kroner? For all del, beskytt kjøpet ditt, plager ikke meg. Lenke til kommentar
Birkin Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Det er ikke no poeng i å argumentere, når det er fanboy vs. fanboy. Alt går på preferenser, hvor min ligger i en genial storyline etterfulgt av bra characters og voiceacting, mot FPS/"over-the-shoulder" spill med veldig basic story og fin grafikk. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Hvem sa jeg brydde meg om grafikk. Btw, hvem er den andre fanboyen? Jeg bare sier det mange tenker. Lenke til kommentar
Birkin Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Jeg prater om de folkan du mente hadde bedre utbyttet av å velge 360 grunnet generiske skytespill. Du er den andre fanboyen. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Å nei, et generisk skytespill. Faktisk spille jeg for det meste kun pong, fordi alt annet er så generisk. Du må gjerne se på meg som en fanboy, folk så på en kar født i jerusalem som guds sønn. Det sier ikke så mye. Med mindre en fanboy da er en som åpenhjertet kan si at en annen ting ikke har noe spesiellt ved seg som gjør det verdt å ta seg bryet med å skaffe tingen. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 (endret) Nei, du nevnte ikke engang noe som var i nærheten feitameita. Først og fremst gode headset. Kunne egentlig sagt: Mulighet for å ha noe ekstrautstyr som faktisk hjelper deg når du spiller, og ikke når du bare bruker den some mediamaskin. Er ikke rart du ble banna, ta deg en ferie til da Boff3n. Gode headsett meg i asle! Du må bruke MS sine headsett. På PS3 kan du faktisk bruke de fleste Bluetooth headsett og USB. DER har du valget. Endret 18. mai 2008 av bebeluv Lenke til kommentar
praystation Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 (endret) Begynner egentlig å bli veldig lei argumentet om at 360 har så veeeldig mye større spillbibliotek enn PS3. Det var et argument for et halv års tid siden men nå begynner det vel å jevne seg ut. Hvis man kun kjøper multiplattform spill til en konsoll så sitter man selvsagt med det inntrykket. Eksempel: 360 eksklusive titler: Bioshock Gears of war Halo 3 Mass effect Blue Dragon Project Gotham Racing Crackdown Forza PS3 eksklusive titler: Motorstorm Resistance Uncharted Heavenly Sword Gran Turismo Warhawk Ratchet & Clank Unreal Tournament Multiplattoform: GTA IV Call of Duty 3 og 4 Guitar Hero III Burnout Paradise FIFA 08 PES 2008 Devil may cry 4 Assasins Creed Strangelehold Rainbow Six Vegas 1 & 2 Army og two Dark Sector Oblivion Orange Box Condemned 2 Turok Dersom du kjøper alle multiplattformspillene til PS3 så vil 360´n støve ned. Dersom du kjøper dem til 360´n så vil selvsagt PS3´n støve ned. Poenget mitt er at spillutvalget er stort sett likt på begge konsoller. Altså, man kjøper spillene til den konsollene man liker best å spille på. Liker man kontrolleren til 360 best, kjøper man selvsagt spillene til denne. Konklusjon: Spillutvalg 360 = Spillutvalg PS3 EDIT: Jeg understreker at det her er snakk om spillutvalg, ikke kvalitet. Der er det hver enkelt smak som bestemmer. Endret 18. mai 2008 av praystation Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Nei, du nevnte ikke engang noe som var i nærheten feitameita. Først og fremst gode headset. Kunne egentlig sagt: Mulighet for å ha noe ekstrautstyr som faktisk hjelper deg når du spiller, og ikke når du bare bruker den some mediamaskin. Er ikke rart du ble banna, ta deg en ferie til da Boff3n. Gode headsett meg i asle! Du må bruke MS sine headsett. På PS3 kan du faktisk bruke de fleste Bluetooth headsett og USB. DER har du valget. For bluetooth er så sabla kult? Få kobla til et Sharkoon X-tatic på PS3en a, eller Astro A40, eller Turtlebeach. 360 eksklusive titler:Bioshock Gears of war Halo 3 Mass effect Blue Dragon Project Gotham Racing Crackdown Forza PS3 eksklusive titler: Motorstorm Resistance Uncharted Heavenly Sword Gran Turismo Warhawk Ratchet & Clank Unreal Tournament Nei? Kvalitet>Kvantitet 360 eksklusive titler: Bioshock>Uncharted Gears of war>Ratchet Halo 3>Resistance Mass effect>Heavenly Sword Blue Dragon Project Gotham Racing > Motorstorm Crackdown>Warhawk Forza>Gran Turismo Lenke til kommentar
MatsAndreassen Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 huff og huff, for en tråd. PS3 vs Xbox360 går aldri bra sammen. Kommer aldri noe godt ut fra det og jeg gjetter meg til at ingen her er objektiv på noen som helts måte (selv ikke jeg). Har ikke sett et eneste godt argument for Xbox eller ps3 i denne tråden. Foretrekker du ps3 driter du vel langt i om en som elsker sin xbox sier at ps3 har en sugen kontroll og om du foretrekker xbox driter du vel i om en som har sex med sin ps3 sier at å betale for å spille live. Kan også si at jeg har en playstation 3 under tven og kunne aldri tenkt meg å kjøpe en xbox 360 nå. Vet du hvorfor? Fordi jeg har en ps3. Det er ufattelig lite som skiller de to maskinene den dagen i dag. Nå må dere faktisk huske at den eneste grunnen til at gran turismo er kunn til ps3 er jo fordi at Sony publiserer spillet. Både Microsoft og Sony betaler i dyre dommer for at de skal ha spill kunn til sin maskin. Overraskende nokk er Halo kunn til xbox (og pc) pga at det er Microsoft som publiserer spillet. Forstår ikke at en moderator ikke har stengt denne "objektive" tråden ennå og jeg ser fram til den dagen folk holder kjeft om hvilke konsoll som er best. Vil også si at logikken i hvordan dere baserer poengene er ikke logisk i det hele tatt. Skriver dere ps3 10/10 og xbox 360 7/10 eller xbox 10/10 og ps3 6/10 har dere faktisk ikke vært nøytral. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 (endret) For bluetooth er så sabla kult? Få kobla til et Sharkoon X-tatic på PS3en a, eller Astro A40, eller Turtlebeach. Nei? Kvalitet>Kvantitet 360 eksklusive titler: Bioshock>Uncharted Gears of war>Ratchet Halo 3>Resistance Mass effect>Heavenly Sword Blue Dragon Project Gotham Racing > Motorstorm Crackdown>Warhawk Forza>Gran Turismo Hvem har sagt det er kult? Men når det finns så mange forskjellige bluetooth headsett ute, så er det garantert et man blir fornøyd med. 360 har jo ikke akkurat det største utvalget med headsett. Sant nok, kvalitet fremfor kvantitet, men åssen i huleste klarer du å sammenlige for eks, Bioshock(FPS) med Uncharted(3ps)? hva med Gears(Action) og Ratchet("eventyr")? Mass effect(Rpg) og HS(Action)? Crackdown(Sandkassespille) vs Warhawk(Krigspill 3ps)? Har du slått deg i skallen etter bannen eller? Slutt med den usaklige delen din a plz :S Du gjør meg kvalm. Endret 18. mai 2008 av bebeluv Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 For å få ting på det rette, X360 har flere spill per i dag enn PS3. X360 består av 475 spill, ca. PS3 består av 341 spill, ca. Uansett om man har multiplatform spill får man en diff på 134 spill. Ergo, X360 har per i dag et større bibliotek enn PS3. Kilde PS3 Kilde X360 Begge listene består av spill som er kommet eller er annonsert til den enheten, så det er samme kriterier på begge listene. Til sammenligning har PS2 rundt 1700 titler, så begge de 2 enhetene kan gå hjem å vogge om det skal være snakk om hvilken som har flest spill. Men hva er vitsen med å sammenligne hvilken enhet som har mest spill, er det noe i det? Spillsmaken er så forskjellig fra person til person, der finnes dem som ikke ser noe morro i X360 spillene som er kommet/kommer men ser mer glede i PS3 spillene. Og vica versa. Krangling på slike grunnlag er i mine øyne fåmælt. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 For bluetooth er så sabla kult? Få kobla til et Sharkoon X-tatic på PS3en a, eller Astro A40, eller Turtlebeach. Nei? Kvalitet>Kvantitet 360 eksklusive titler: Bioshock>Uncharted Gears of war>Ratchet Halo 3>Resistance Mass effect>Heavenly Sword Blue Dragon Project Gotham Racing > Motorstorm Crackdown>Warhawk Forza>Gran Turismo Hvem har sagt det er kult? Men når det finns så mange forskjellige bluetooth headsett ute, så er det garantert et man blir fornøyd med. 360 har jo ikke akkurat det største utvalget med headsett. Sant nok, kvalitet fremfor kvantitet, men åssen i huleste klarer du å sammenlige for eks, Bioshock(FPS) med Uncharted(3ps)? hva med Gears(Action) og Ratchet("eventyr")? Mass effect(Rpg) og HS(Action)? Crackdown(Sandkassespille) vs Warhawk(Krigspill 3ps)? Har du slått deg i skallen etter bannen eller? Slutt med den usaklige delen din a plz :S Du gjør meg kvalm. Det er snakk om spillyd i nevnte headsets, framfor kun komms. Sammenligna egentlig heller ingen spill, tenkte ikke noe over det da jeg satt dem opp mot hverandre, kan være en hvilkensomhelst rekkefølge. Om jeg gjør deg "kvalm" så er vel kun målet oppnådd, men når jeg sa dette til en viss PS3gutt, så endte det i bann her i gården. Men dette ligger vel i at han gjemmer seg bak store ord, og faktisk virker 100% seriøs og litt hjerneskada Lenke til kommentar
praystation Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 For å få ting på det rette, X360 har flere spill per i dag enn PS3. X360 består av 475 spill, ca. PS3 består av 341 spill, ca. Uansett om man har multiplatform spill får man en diff på 134 spill. Ergo, X360 har per i dag et større bibliotek enn PS3. Kilde PS3 Kilde X360 Begge listene består av spill som er kommet eller er annonsert til den enheten, så det er samme kriterier på begge listene. Til sammenligning har PS2 rundt 1700 titler, så begge de 2 enhetene kan gå hjem å vogge om det skal være snakk om hvilken som har flest spill. Men hva er vitsen med å sammenligne hvilken enhet som har mest spill, er det noe i det? Spillsmaken er så forskjellig fra person til person, der finnes dem som ikke ser noe morro i X360 spillene som er kommet/kommer men ser mer glede i PS3 spillene. Og vica versa. Krangling på slike grunnlag er i mine øyne fåmælt. Det er jo akkurat det jeg skriver. Jeg driter vel i hvem som har størst spillbibliotek. Man kjøper spillene til den konsollen man liker best. Var bare en kommentar til alle de som påstår at spillutvalget er så mye bedre på 360. Ingen som har råd eller gidder å kjøpe alle spillene uansett, derfor tok jeg kun med et lite utvalg av populære titler. Til syvende og sist er det jo personlige preferanser som bestemmer. Hele denne diskusjonen er egentlig idiotisk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå