Gå til innhold

Hvor og hvordan tar jeg av vertical sync....?

Anbefalte innlegg

Sliter med lav fps når jeg spiller cs og har hørt at det hjelper å ta av vertical sync.....

Hvis noen kunne fortelle meg hvor og hvordan jeg tar av vertical sync ville det vært fint! (Har et ATI RADEON 7000 series skjermkort)

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor vil den falle til det halve. Dette forstod jeg ingenting av, kan du forklare nærmere ? :)

Hvorfor skulle en maskin som ikke klarer stabilt 85 fps synke til halvparten hvis den har vsync på ?, det er jo dette du sier right.

Lenke til kommentar

Når VSync er på så vil skjermkortet kun tegne opp et nytt bilde når katodestrålen i skjermen er helt oppe i venstre hjørne. Hvis maskina ikke rekker å få bildet klart innen da så må skjermkortet tegne opp forrige bilde en gang til. Er maskina så treg at den ikke rekker å få bildet ferdig til da heller, så må skjermkrtet tegne opp samme bildet ENDA en gang. Hvis man skjønner dette så forstår man raskt at å skru av VSync kan gjøre underverker på hastigheten.

Lenke til kommentar
Når VSync er på så vil skjermkortet kun tegne opp et nytt bilde når katodestrålen i skjermen er helt oppe i venstre hjørne. Hvis maskina ikke rekker å få bildet klart innen da så må skjermkortet tegne opp forrige bilde en gang til. Er maskina så treg at den ikke rekker å få bildet ferdig til da heller, så må skjermkrtet tegne opp samme bildet ENDA en gang. Hvis man skjønner dette så forstår man raskt at å skru av VSync kan gjøre underverker på hastigheten.

Trippel buffering vil løse det problemet, men det er veldig sjelden brukt.

Jeg håper det vil komme noe form for "smart" v-sync som slår av v-sync når frameraten faller under refresh raten til skjermen.

Men har man en grei maskin så er det sjelden skjermkortet må tegne opp samme bildet 3 ganger og kjører man 85hz og framraten i noen situasjoner faller til det halve så er det etter min mening en liten pris å betale for å slippe tearing.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...