Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. Har nettop begynt å overklokke litt. Men får bare negativ cpu speed. Jeg må jo gjøre noe steingalt når jeg underklokker kortet mitt. Kjører bare med standard vifte, men skal oppgradere den snart. Her er et ss av OCCT:

najhjaabk.jpg

Har prøvd å stilt litt på alt men kommer ikke over 2,4 som prossessoren egentlig skal være.

Har FBS på 1550

Volt på 1.5

Fbs volt på 1,4

Multiplier på 9, men i cup z sier den at multiplieren er på 6.

Noen som kan hjelpe meg litt.

På forhånd takk :love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Har oppgradert dataen med ny vifte ol. Er på ganske mye overclock nå. Ligger på ca 3,1ghz og temp på 30 idle og 52 load. Har merker at lyd og mus begynner å lagge litt. Hva kan skape dette problemet?

Lenke til kommentar

Alt lagget. Men fant ut at det var et av programmene jeg brukte til å hente ut infoen som lagde laggen. Var bare å avbryte dette. For de som lurer var det OCCT.

EDIT: Nice clock på din. Vannkjøling eller?

Endret av Smalltimer
Lenke til kommentar

Hadde min oppi 3,8 med orginalvifta, men bare en liten stund for å sjekke om den var stabil. Noe som den var.

Nå etter viftebytte og lavere temperatur greier ikke driten 3ghz en gang, kjørte den på 3,2 pga det holdt. Tempen var helt grei...

Litt merkelig igrunnen siden den virket mye mer klokkevennlig før forholdt til nå. Har heller ikke hatt for høy volt.

Kan det være at den begynner å gå i stykker?

Kjører den på 2,87ghz nå, er stabilt. Utenom at cs kræsjer hele tiden.

Men tror ikke det er prosessoren som skaper problemet..

Ps. Forsøker ikke å kapre tråden, men gidder ikke å starte en ny. :p

Lenke til kommentar

Verdensrekorden i overklokking var 8.4GHz på en 3GHz pentium 4-prosessor. Selvsagt ikke over lang tid.

PC Gamer UK testa oljebad som kjøling, det funker visst grisefint fordi olje ikke leder elektrisitet overhodet, og det kreves store mengder energi for å varme den opp bare noen få grader, noe en CPU ikke klarer. Og når den varmes opp, ledes det umiddelbart vekk. De klokka da en 1.8GHz E6300 opp til 3GHz. Hele hovedkortet kan ligge i olja, men ikke PSU og harddisker, så det må legges ved siden. De brukte bare et vanlig plastkar og 10-15 liter rapsolje. Problemet med den er at den blir harsk etter et par dager i friluft, så det lukta ganske funky etterhvert. Babyolje er luktfritt men mye dyrere. De foreslo å bruke en kjøleribbe oppå CPU som stikker ut av olja for å sikre at ikke olja begynte å koke oppå CPU'n.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Jeg får ikke til å komme over 3ghz på min 2,4ghz prosessor. Den blir ikke varm, men tror den får for lite strøm. Har kun stilt på vcoren, selv om jeg kan stille på noe annet. Jeg har ikke stilt på disse andre fordi jeg rett og slett ikke hvet hva de gjør og hvor mye de skal stilles opp. Noen som vet hvor mye det andre skal stiles opp?

Lenke til kommentar

Du kan jo prøve og stille opp volten på nb litt (North bridge)

Men vær forsiktig da dette kan bli litt hett, du burde kanskje feste ei ekstra vifte på nb.

Min E6600 kjører jeg på 3.65 på luft, og fungerer veldig fint, men min er litt sulten på vcore, så kjører den på 1.55 Satser på 3.8 når jeg får den på vann.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...