Gå til innhold

Flashe X360 som har RROD

Anbefalte innlegg

Hallois!

Har en xbox som har uoriginal firmware, men siden jeg har fått rrod ønsker jeg å reverte tilbake til vanlig firmware. Går det an å flashe en x360 som har rrod. Eventuelt, kan jeg bruke toweltrick slik at den fungerer en liten stund?

Er det forresten bare å flashe over med ny FW, eller må man "fjerne" den uoriginale først?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han tenker vel at når han nå skal sende den tilbake til Microsoft, så hadde det vært greit at det ikke lå en modifisert firmware på DVD-rom'en. Ikke at jeg helt ser for meg Microsoft sjekke firmwaren, er "seal"'et brutt, så er garantien borte.

Lenke til kommentar
Går fint å flashe en PROD-boks, det eneste du trenger boksen til er og gi strøm til DVDen. Men skjønner ikke helt hvorfor du ønsker å ha flashe tilbake til orginal firmware.

Takk for fornuftig svar! Da får jeg flashe tilbake når jeg får tid :D

Lenke til kommentar
Nyesten Ixtreme 1.4 har en recovery, så trengte ikke å bruke backup av original FW. Har lest litt rundt på nettet og selv prøvd den uten problemer.

Javel?? og hvordan vet den hvilken nøkkel som er til DIN maskin?? Recovery er for å sette den tilbake i orginalstand, men du må fortsatt ha boksens ORGINALE fw... Det går sikkert å bare flashe tilbake, men da virker ikke boksen etterpå ;)

Du få krysse fingrene for at MS ikke finner det ut... kunne vel like gjerne levert den med uorginal fw ;)

Lenke til kommentar
Javel?? og hvordan vet den hvilken nøkkel som er til DIN maskin??

Nøkkelen ligger jo også i den modifiserte firmwaren (som allerede ligger inne på DVD drevet og greit kan hentes ut derfra igjen) så det burde ikke by på problemer. Jeg gjetter at den største betenkeligheten her ligger i at for at iXtreme skal kunne ha denne funksjonaliteten så må den orginale firmwaren (riktignok uten nøkler) leveres med som en del av selve iXtreme pakka. Og da beveger man seg kanskje ut på ullent område juridisk sett, ettersom man da må legge ut den orginale firmwaren, som er utviklet av DVD-spiller produsenten, for nedlasting på nettet. Er ikke noen ekspert på dette men jeg antar det juridisk sett kan være en forskjell på å legge ut en modifisert utgave av firmwaren (slik man har gjort frem til nå) og det å faktisk legge ut den opprinnelige firmwaren for nedlasting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...