anon12234 Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 (endret) Hei. er helt fersk på linux. har sittet i et par timer nå og lært meg en del terminal osv. det jeg har problemer med er å oppdatere skjermkortdrivere. har prøvd det som står i guiden i sticky, men får det ikke til. det jeg sliter med er å få stoppet x-server. får hverken stoppet den eller satt linux i runlevel 3. noen som kan hjelpe meg?. hva må jeg gjøre for å stoppe x-server? takk for svar! EDIT: fant ut hvordan!. WEE!. logge in som root nano -w /etc/inittab skifte default 5 til 3, save reboot å kjøre driveren derifra. Endret 15. mai 2008 av Henrik2k Lenke til kommentar
raysv Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Er vel ikke tilfeldigvis nvidia driveren du prøver å installere? I såfall så vil ikke dette fungere på fedora 9 enda da nvidia ikke støtter Xserver1.5 enda grunnet at det er prerelease. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 15. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2008 er nvidia jo, greit at det ikke fungerer. men jeg vil gjerne vite hvordan jeg kan få stoppet x-server likevell Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Hvis du legger til livna repo så får du tilgang til nvidia driver, mp3 og andre ufrie greier Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå