kaoskaon Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Har bygg på denne maskinen 1 dag no å skulle endelig få den opp å gå . . Slo på strømmen Stillte klokken å datoen på biosen, så plustelig slo maskinen seg av. . Noen som kan prøve å veilede meg til hvor problemet ligger? Er det for dårlig kjøler på cpu , Bruker den kjøleren som fulgte med Cpu'en . . Har 520w Psu. . . Var inne på monitor i stad då lå Cpu på hele 80 :-o eg skjønner det ikke. . Den kjører alt som står på pakkningen . . Det er en Intel Core duo 2.66 Mvh Kaoskaon Lenke til kommentar
kaoskaon Skrevet 15. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2008 Noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
saurånn Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 (endret) sjekk at cpuen er stilt inn rett når det gjelder multiplier, fsb og volt. kjøpte en quad core cpu fra komplett tidligere og det gjorde at system rebootet seg ofte. Etter å ha manuelt justert inn settings så er den nå stabil. den var på 1200mhz, 1.0 volt. flasha så biosen og satt den til 2500 mhz, 1.280v stabil nå! prøv det du Endret 16. mai 2008 av saurånn Lenke til kommentar
kaoskaon Skrevet 16. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2008 Hva skal eg stille den innpå, eg er ikke helt innpå det der. . . Lenke til kommentar
saurånn Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 (endret) hvilken cpu har du da? kan du linke fra siden du kjøpte det fra? hvis cpuen din ligger på 80 grader er det sikkert litt monteringsfeil og? stiger den over 90 er det stor fare for skade ps: tar hovedkort i kabinettet? små skruer som løfter det skal være under Endret 16. mai 2008 av saurånn Lenke til kommentar
saurånn Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 (endret) Mulig at det er bobler i kjølepastan. Når du plasserer heatsinken/vifta oppå cpu'en må du vri veldig forsiktig litt i hver retning for å fjerne bobler eller unngå de. PC-en slår seg av automatisk for å redde cpu hvis temperaturen blir for høy Endret 16. mai 2008 av saurånn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå