raysv Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Hei, Nettop fjernet ubuntu fra boksen, og installert fedora9.. som topicen tilsier så har jeg problemer med å få vist frem vgtv feks på fedoran.. (dette gikk brille fint på ubuntu) regner med at det er en codec jeg mangler .. trodde dog jeg hadde installert alle. Noen som har peil på hva som skal til for å få vist vgtv i fedora? eller linux generelt ? Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 VG TV ser ut til å bruke Flash. Du kan prøve å installere Gnash fra Gnu eller Flash Player fra Adobe. Lenke til kommentar
raysv Skrevet 15. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2008 har installert adobe sin flashplayer, så selve "spilleren" dukker opp, hender også den spiller av den korte reklame filmen som vg har før de fleste repotasjene sine, men etter reklamen blir det kun svart, og det kommer ikke mer. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 jeg måtte installere vlc på ubuntu for å få vgtv igang. Her er epost jeg fikk fra vgtv: Hei, Det er noe problematikk omkring bruk av mplayer mot streamingteknologien (windows media) som VGTV bruker. Dette er beklagelig, men det er heldigvis ikke helt umulig å rette. Du kan installere VLC som i likhet med mplayer takler de fleste sidene med videovisning, men for å få dette til å fungere må du fjerne mplayer samtidig som du installerer VLC. Dette kan gjøres med følgende kommandoer: * sudo apt-get --purge remove mozilla-mplayer * sudo apt-get install mozilla-plugin-vlc Dersom du skulle angre deg, og vil ha mplayer tilbake gjør du dette: * sudo apt-get --purge remove mozilla-plugin-vlc * sudo apt-get install mozilla-mplayer Håper at dette er til hjelp. Lenke til kommentar
t_k Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Gjelder ikke det der for gamle VGTV? Den nyeste er ren flash basert etter som jeg har skjønt det. Kan du installere Flash 10 beta på Fedora? Om du kan det, så prøv det ut. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Selv begynner jeg å bli stadig mer imponert over totem-xine. Tror totem som følger med nyeste fedora kan bytte sømløst mellom xine og gstreamer motor, uten at du må slette totem og installere en annen versjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå