Mr.Anki Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Hei. Jeg har en gammel laptop skjerm liggende som jeg ønsker å ta i bruk. Selve maskinen fungerer ikke, men skjermen skal fungere tror jeg. Så jeg lurer på om dette er mulig? Mvh Mr.Anki Lenke til kommentar
Salt kjeks Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Det krever at laptoper har en slik inngang, noe jeg faktisk aldri har sett på en laptop. Så svaret blir mest sannsynlig nei Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 15. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2008 Tenker på å ta ut skjermen og sette på en annen kontakt til selve skjermen. Det skal ikke gå gjennom selve maskinen. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Dessverre. Mulighetene for det er svært små. Grunnen er at ledningene som går mellom skjermen og hovedkortet i en bærbar PC hverken har DVI eller VGA-plugg. Signalene er også ulike siden elektronikken som styrer panelet ikke sitter i skjermen men på hovedkortet. Du trenger altså deler av hovedkortet for å få et signal som kan loddes og trikses på en vanlig skjermkabel. Pinout er også svært vanskelig å finne om du finner det i det hele tatt. Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 15. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2008 (endret) okei, får prøve å finne noe annet å bruke denne maskinen til da Litt ot: Noen som vet hvor det selves 15v med 3A adaptere med ulie plugger? Evt. en som det kan spenningen kan reguleres på. Endret 15. mai 2008 av Mr.Anki Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Clas Ohlson selger det sikkert. Det bruker ofte å være sånt på elretur også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå