Datasmurf Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Å dær har vi dærre ore igjæn. Ka faen betyr "nålles"? Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Alle som æ har møtt syns æ prate olsoænser, men alle osloænsera har ikkje peiling på kor æ skjæm fra. Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Æ blei plutselig glad før at vi må skriv enten bokmål eller nynorsk hær på forume, ellers hadde det blitt heitl før jævlig å læs. Jeg også. Må konsentrere meg virkelig hardt for å skjønne hva som blir skrevet her. Lenke til kommentar
Kibs Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Alle som æ har møtt syns æ prate olsoænser, men alle osloænsera har ikkje peiling på kor æ skjæm fra. Før Oslofålk har jo IKKJE dialækt. Yeah, right. Oslofålk e uansett ikkje allti ræseræ på å ta dialækte, ha e føinne ut. ^^ Jeg også. Må konsentrere meg virkelig hardt for å skjønne hva som blir skrevet her. Mæn tænk så flenk aille hadd vørte tel å les dialækte! Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Æ blei plutselig glad før at vi må skriv enten bokmål eller nynorsk hær på forume, ellers hadde det blitt heitl før jævlig å læs. Jeg også. Må konsentrere meg virkelig hardt for å skjønne hva som blir skrevet her. Å nættopp av deinj gruinnj fåretrække æ bokmål. Både te å skriv å te å prat, skjønt, når en prate det hete det væl normaltalemål elns. Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Alle som æ har møtt syns æ prate olsoænser, men alle osloænsera har ikkje peiling på kor æ skjæm(?) fra. Du må ha møtt mang iddiota. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 (endret) Varde dialekt, Loveless? Ska man omskrive navn å te dialekt/fonetisk? Får eksempel: Loveless = Låvvless Endret 15. mai 2008 av Knewt Lenke til kommentar
Kiro Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 (endret) har egentlig isje noe å si, men vil ha denne tråen i mine innlegg Endret 15. mai 2008 av Missy9001 Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 (endret) Oslofålk e uansett ikkje allti ræseræ på å ta dialækte, ha e føinne ut. ^^Nei, men d va jo bare for å peike ut at æ ikke snakka osloænser allikavell EDIT: Quot feil innlegg Endret 15. mai 2008 av Rabbid Lenke til kommentar
El-Deno Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Mornings, harru vært i skauwen å skjekka ut fauwlene dær eller? D'ække dårlig bare det vettø. Det er heller ikke kørr at noen cheris tar burren til ryen får å kjøpe rebab. Ty for de schpasa du mekka mæ her om daen, fåkke taki bamblevann uten. Satt litt på spissen, men sånn går pratinga her. Lenke til kommentar
Kibs Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Nei, men d va jo bare for å peike ut at æ ikke snakka osloænser allikavell Trur kje dæ e så mange her som villjæ truidd dæ uansett. Truidd. Oo Gad. Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Det er sant, Kibs. Men det er mye bedre å høre enn å lese det! For da slipper man at det svir i øynene. Det er så forvirrende. =( Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Satt litt på spissen, men sånn går pratinga her.Ække det bare gøy a? Mosjomt me alle dialektane synes jæ væffal. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 El-Deno, no vart æ interessert. Kainj'u oversætt de' dær te bokmål? Gira ti å finnj ut ka i allj væla de' dær betydd, sjø. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Mornings, harru vært i skauwen å skjekka ut fauwlene dær eller? D'ække dårlig bare det vettø. Det er heller ikke kørr at noen cheris tar burren til ryen får å kjøpe rebab. Ty for de schpasa du mekka mæ her om daen, fåkke taki bamblevann uten. Satt litt på spissen, men sånn går pratinga her. hæ? Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Varde dialekt, Loveless? Ska man omskrive navn å te dialekt/fonetisk? Får eksempel: Loveless = Låvvless Um, nei. Jeg sier ikke mæ og dæ. Oo Æææææ æææ æsj. Lenke til kommentar
Kibs Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Det er sant, Kibs. Men det er mye bedre å høre enn å lese det! For da slipper man at det svir i øynene. Det er så forvirrende. =( Joda. Dæ har du rætt i. Mæn wiiii, dialækte! Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Nei, men d va jo bare for å peike ut at æ ikke snakka osloænser allikavell Trur kje dæ e så mange her som villjæ truidd dæ uansett. Truidd. Oo Gad. Hehe, nei trudde nå ikke det heller. Slitsomt me blandingsdialekt, bytte nånn gang på dialekt mitt i ei sætning (har bodd over heile Nårge stort sætt) Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Det er sant, Kibs. Men det er mye bedre å høre enn å lese det! For da slipper man at det svir i øynene. Det er så forvirrende. =( Joda. Dæ har du rætt i. Mæn wiiii, dialækte! Æ si heilljer grøss, dialækt :| Lenke til kommentar
El-Deno Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Satt litt på spissen, men sånn går pratinga her.Ække det bare gøy a? Mosjomt me alle dialektane synes jæ væffal. Skjønte fort at jæ er fra grenland ja, der laget er Pors og bussane er blå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg