Gå til innhold

Dialektkafè. Snakk med din egen dialekt.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Æ blei plutselig glad før at vi må skriv enten bokmål eller nynorsk hær på forume, ellers hadde det blitt heitl før jævlig å læs.

Jeg også. Må konsentrere meg virkelig hardt for å skjønne hva som blir skrevet her.

Lenke til kommentar
Alle som æ har møtt syns æ prate olsoænser, men alle osloænsera har ikkje peiling på kor æ skjæm fra.

Før Oslofålk har jo IKKJE dialækt. Yeah, right.

Oslofålk e uansett ikkje allti ræseræ på å ta dialækte, ha e føinne ut. ^^

Jeg også. Må konsentrere meg virkelig hardt for å skjønne hva som blir skrevet her.

Mæn tænk så flenk aille hadd vørte tel å les dialækte! :ohmy:

Lenke til kommentar
Æ blei plutselig glad før at vi må skriv enten bokmål eller nynorsk hær på forume, ellers hadde det blitt heitl før jævlig å læs.

Å nættopp av deinj gruinnj fåretrække æ bokmål. Både te å skriv å te å prat, skjønt, når en prate det hete det væl normaltalemål elns.

Lenke til kommentar

Mornings, harru vært i skauwen å skjekka ut fauwlene dær eller? D'ække dårlig bare det vettø. Det er heller ikke kørr at noen cheris tar burren til ryen får å kjøpe rebab. Ty for de schpasa du mekka mæ her om daen, fåkke taki bamblevann uten.

Satt litt på spissen, men sånn går pratinga her.

Lenke til kommentar
Mornings, harru vært i skauwen å skjekka ut fauwlene dær eller? D'ække dårlig bare det vettø. Det er heller ikke kørr at noen cheris tar burren til ryen får å kjøpe rebab. Ty for de schpasa du mekka mæ her om daen, fåkke taki bamblevann uten.

Satt litt på spissen, men sånn går pratinga her.

hæ?

Lenke til kommentar
Nei, men d va jo bare for å peike ut at æ ikke snakka osloænser allikavell

Trur kje dæ e så mange her som villjæ truidd dæ uansett.

Truidd. Oo Gad.

Hehe, nei trudde nå ikke det heller.

Slitsomt me blandingsdialekt, bytte nånn gang på dialekt mitt i ei sætning (har bodd over heile Nårge stort sætt)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...