Kibs Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Kibs, snakke ailj oppi der som om dæm kjæm fra Rørvik, eillj? Næi, e du gærn? Dæ e faktisk ganske svære førsjellæ, tru dæ eiller ei. Dæ e bære dåkker søringæ som kje høre dæ. Evt les dæ. Mæn dæ e værre å les dæ, då, såklart. Snakke blandingsdialækt, men bor for tia i Finnmark. Va dæ e og kom fram te. Va litt sær greie, egentle. Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 (endret) Du trur kje dæ e beire å skriv "de" istanfør "det"? Sjøl om fålk vilj les dæ som "di". Før dein dialæktæ di har vel kje "det", har dein vel? Uttalen bi uansett deinn samma, så da skriv eg det på deinn måtin som sir minnjst (ke faen?) muli ævneveikt ut, sjøl om "de" kanskje e deinn rektiaste, sånn reinnt fonetisk sittj. Òg: Ikåinne sprang åver fjille me ei bøtt. PÅ GJÆNGLÅR! Endret 15. mai 2008 av Skarstad Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Altså, jeg blir litt sliten, jeg. =/ Men en ting skal være sikkert, jeg kommer aldri til å si "hytten". Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 (endret) E jo sinnsykt lætt for mæ da, vi snakke jo næsten bokmål hær (ikkje heilt da men )Få' mei så varre jævli unaturli å plussli skulle bryte skriveregler å sånn. Har'em lissom inne såm utgangspongt. Endret 15. mai 2008 av L4r5 Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 (endret) Finnmarkinga har såm sagt næstn ikk(j)e dialækt L4r5: Korssn uttale du å uttale "utgangspongt" me gt på sluttn? Får ikk(j)e d til. Endret 15. mai 2008 av Rabbid Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Ha ha, de' e som å læs / hør kompisan min fra Rørvik Æ bære tænke "Boysnake - 8th Wonder of the World" me' ein gång æ. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Haha. Du e morsom du, Rabbid. Lenke til kommentar
Kibs Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 (endret) Uttalen bi uansett deinn samma, så da skriv eg det på deinn måtin som sir minnjst (ke faen?) muli ævneveik ut, sjøl om "de" kanskje e deinn rektiaste, sånn reinnt fonetisk sittj. Òg: Ikåinne sprang åver fjille me ei bøtt. PÅ GJÆNGLÅR! IKKÅRN! Dæ heite ikkår på innavlæ Hæmnesdialækt i aille faill. "Det" ser jo æmneveikt ut på Bindaling, då. >.< Ortofoni ftw. Finnmarkinga har såm sagt næstn ikk(j)e dialækt Syns e ser dæ. Dessutn har vel aille dialækt, så dæ stæmme kje uansett. Endret 15. mai 2008 av Kibs Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Finnmarkinga har såm sagt næstn ikk(j)e dialækt Det harri jo. Bare prøv å få en finnmarking te å si "linoleum". Lenke til kommentar
Kibs Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Ha ha, de' e som å læs / hør kompisan min fra Rørvik Æ bære tænke "Boysnake - 8th Wonder of the World" me' ein gång æ. Du ha bære kje hørt dæ einno. Sekkert dærfør. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 haha, artig fårslag det hær. ka skjer? Lenke til kommentar
thadon Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 E jo sinnsykt lætt for mæ da, vi snakke jo næsten bokmål hær (ikkje heilt da men )Få' mei så varre jævli unaturli å plussli skulle bryte skriveregler å sånn. Har'em lissom inne såm utgangspongt. Grenlan? Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Tja, sekkert nok. Får bærre ta å mainnj mæ opp å ring dæ da Evt. snus opp nommeret te nånn aindre oppi dær å ring på måfå. Kainj bli interessant. Skarstad, æksistere de' nå snærre fønky tægn for skarre-r når vi samtidi e igang? Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Finnmarkinga har såm sagt næstn ikk(j)e dialækt Det harri jo. Bare prøv å få en finnmarking te å si "linoleum". Si det bare rett ut eg Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Grenlan?Det ær rekti. Bor i Langesund. Våkst åpp på Klyve. Bodd for det meste i scheen da. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 E gledå mæ te mange ting, Runarbs. D e d som skjer. E gledå mæ te PC, mobil og te å se datamusa e har bestilt. Akkurat nå kjedå e mæ litt. Lenke til kommentar
Kibs Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Tja, sekkert nok. Får bærre ta å mainnj mæ opp å ring dæ da Evt. snus opp nommeret te nånn aindre oppi dær å ring på måfå. Kainj bli interessant. Skarstad, æksistere de' nå snærre fønky tægn for skarre-r når vi samtidi e igang? Tja. Evt få me tel å svar. Du ska ha løkke tel uansett. E kje nå tægn før skarre-r i di dialæktprøvan vi har på skolæ i aille faill. Dar står dæ bære: "Denne dialekten har skarre-r". Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Javæll ja, Godt å skriv trøndersk på offentlig froum ja E ijt nå nålles Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Ha ha, takk, æ træng de' væl uansett. Men sallan! Fåschælsbehaindling e itj nå, sjø! Trønderan får ailt, men åss siddisa får itj nå >< Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Æ blei plutselig glad før at vi må skriv enten bokmål eller nynorsk hær på forume, ellers hadde det blitt heitl før jævlig å læs. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg