LockBreaker Skrevet 15. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2008 Æ snakke Tromsø dialekt (sånn halveis værtfall) . Syns trådstarter sin dialækt va vanskeli å lese. Kordan dialækt e de? Ho stamma frå Gudbransdale (Gudbrandsdalen) å'o kallast døll. (Ikke kjedelig men, døla dialekt.) Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Æ snakke Tromsø dialekt (sånn halveis værtfall) . Syns trådstarter sin dialækt va vanskeli å lese. Kordan dialækt e de? Hah, Tromsø-dialækt. Næsten samme som mæ. Bor jo ikke så langt unna Tromsø. Korr du bor? Æ snakke Tromsø dialekt (sånn halveis værtfall) . Syns trådstarter sin dialækt va vanskeli å lese. Kordan dialækt e de? Ho stamma frå Gudbransdale (Gudbrandsdalen) å'o kallast døll. (Ikke kjedelig men, døla dialekt.) Ah . Lenke til kommentar
thadon Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 (endret) jei håpær på at det kommer en del tøffe bondedialektar her, sågnemål er vel den kulaste av alle Va en gang me på en klassetur (kvite bussan) me en klasse såmm kåmm fra en litn plass i øst Telemark. Dæmm snakka iværtfall vældi rart. Eks: Eg sø et ikøn i jår = Jeg så et ekorn i går. haha, sånn snakkær søskenabarnet mitt, du møtte sikkert en fra tåkke (tokke kommune) eller deromkring. Sliter med å ikke overdrive dialekta mi her. Endret 15. mai 2008 av thadon Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 jei håpær på at det kommer en del tøffe bondedialektar her, sågnemål er vel den kulaste av alle Va en gang me på en klassetur (kvite bussan) me en klasse såmm kåmm fra en litn plass i øst Telemark. Dæmm snakka iværtfall vældi rart. Eks: Eg sø et ikøn i jår = Jeg så et ekorn i går. haha, sånn snakkær søskenabarnet mitt, du møtte sikkert en fra tåkke (tokke kommune) eller deromkring. Sliter med å ikke overdrive dialekta mi her. Dæmm va fra en plass såmm hete Høydalsmo. Ane ikke i kordan kommune de ligg i. Lenke til kommentar
thadon Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 jei håpær på at det kommer en del tøffe bondedialektar her, sågnemål er vel den kulaste av alle Va en gang me på en klassetur (kvite bussan) me en klasse såmm kåmm fra en litn plass i øst Telemark. Dæmm snakka iværtfall vældi rart. Eks: Eg sø et ikøn i jår = Jeg så et ekorn i går. haha, sånn snakkær søskenabarnet mitt, du møtte sikkert en fra tåkke (tokke kommune) eller deromkring. Sliter med å ikke overdrive dialekta mi her. Dæmm va fra en plass såmm hete Høydalsmo. Ane ikke i kordan kommune de ligg i. Akkurat der han kommer fra. Var nåkk di du støta på ja Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Her e nån snedie tægn førr dæm av dåkk såm har løst te å gjær det her skikkeli. Retrofleks flapp/tjukk l: Ł, ł Palatalisering markeres vanligvis med en "i", som så: dains. Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Eg e veldi skolelej, e de noen andre somm e de? Lenke til kommentar
aspic Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Eg veit liksom ikkje heilt ka eg ska sei. Eg synes egentlig ikkje at dialekto mi skille seg ut frå andre vestlandsdialekte. Lenke til kommentar
Baconburger Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Æ snakke Tromsø dialekt (sånn halveis værtfall) . Syns trådstarter sin dialækt va vanskeli å lese. Kordan dialækt e de? Hah, Tromsø-dialækt. Næsten samme som mæ. Bor jo ikke så langt unna Tromsø. Korr du bor? Narvik, sællfælgeli. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Eg e veldi skolelej, e de noen andre somm e de? JA! Eg e sjukt skulelei Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 jei håpær på at det kommer en del tøffe bondedialektar her, sågnemål er vel den kulaste av alle Va en gang me på en klassetur (kvite bussan) me en klasse såmm kåmm fra en litn plass i øst Telemark. Dæmm snakka iværtfall vældi rart. Eks: Eg sø et ikøn i jår = Jeg så et ekorn i går. haha, sånn snakkær søskenabarnet mitt, du møtte sikkert en fra tåkke (tokke kommune) eller deromkring. Sliter med å ikke overdrive dialekta mi her. Dæmm va fra en plass såmm hete Høydalsmo. Ane ikke i kordan kommune de ligg i. Akkurat der han kommer fra. Var nåkk di du støta på ja Fornavn? Lenke til kommentar
thadon Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Eg e veldi skolelej, e de noen andre somm e de? JA! Eg e sjukt skulelei Snart færi me skoern uansett, bare eksamner igjen Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Eg e veldi skolelej, e de noen andre somm e de? Skolelei æ åsså. Værtfall av lekse. Æ snakke Tromsø dialekt (sånn halveis værtfall) . Syns trådstarter sin dialækt va vanskeli å lese. Kordan dialækt e de? Hah, Tromsø-dialækt. Næsten samme som mæ. Bor jo ikke så langt unna Tromsø. Korr du bor? Narvik, sællfælgeli. Tromsø e 10 gang bedre enn Narvik . Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 De e brah at eg isje e alene. Må bare holle ut en måne till. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Eg e veldi skolelej, e de noen andre somm e de? JA! Eg e sjukt skulelei Snart færi me skoern uansett, bare eksamner igjen Her åsså. Får vite i mårra ka æ kåmmer opp i, håpe på norsk. Du da? Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Her e nån snedie tægn førr dæm av dåkk såm har løst te å gjær det her skikkeli. Retrofleks flapp/tjukk l: Ł, ł Palatalisering markeres vanligvis med en "i", som så: dains. Takk Skarstad, æ tru æ viłj få bruk for ł-an i aiłj faiłj. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 (endret) De e brah at eg isje e alene. Må bare holle ut en måne till. Bergen? Endret 15. mai 2008 av aspic Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Fornavn? Anders hetærn Va nåkk ikke han æ va me da. Han e enn 91'er. Lenke til kommentar
Kibs Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Retrofleks flapp/tjukk l: Ł, ł Palatalisering markeres vanligvis med en "i", som så: dains. Ælsk på de, Skarstad. Va voillsomt te trønderæ her, syns e. Eiller så skriv bære fålk ækstremt likt. Oo Vart dæ nok palatalisering, Skarstad? Eller bi dæ åverdrevent? Må hør mæ mestern, liksom. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg