Magnusha Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Hei! Er litt ny på dette området, men ønsker meg et nytt anlegg til bilen min. Har en Saab 900 med orginalanlegget inni, og det låter skikkelig flatt og kjedelig. Så jeg lurte på om det var noen som hadde noen bra pakker til en nybegynner innen blistereo. Det jeg trenger i hovedsak er forsterker, sub(med kasse) og et frontsett. Vil helst ikke bruke mer enn 3000 kr. Noen som har noen gode forslag? Takker for alle svar! Lenke til kommentar
Reime Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 hmm... ville heller brukt dei 3 tusen på 2 gode 6.9 høytalera som det kallest ca 1800kr og forsterker på ca 200-300 rms watt rundt 1500-2000kr da slipper du og bytte ut noe viss du skal opgradere bilen senere har gjort det selv er godt fornøyd:) Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 6x9" er det siste du burde kjøpe... Start foran, med en god spiller, så ett bra frontsett og forsterker til det, så kan du tenke på sub og forsterker til sub, 6x9 trenger du ikke da Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 18. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2008 (endret) Okei. Har i dag en Sony CDX-GT414U spiller, burde jeg bytte ut denne og satse på et forntsett, for så å tenke på sub? Noen forslag? Endret 18. mai 2008 av Magnusha Lenke til kommentar
fhl Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Hvilken årsmodell er bilen? Frode Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Spør heller på www.bilstereoforumet.no Her går det stort sett bare i dynaBel og Soundmagus.. Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 19. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2008 Har en Saab 900s Lenke til kommentar
fhl Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Ok, du sier fortsatt ikke hvilken årsmodell, men her er iallefall to forslag(samme høyttalere, ulike forsterkere) til de siste modellene som ligner på 9-3: En fulltone til å ha på dashbordet kombinert med et skikkelig basselement i døra. Aktiv deling i forsterker. Mangler sub, men jeg mener at dette vil gi bedre lyd enn en komplett pakke til samme pris. Inspirasjon finner du her og her. Frode Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 19. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2008 å, beklager så ikke at det sto årsmodell, har en 97 modell Lenke til kommentar
fhl Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 å, beklager så ikke at det sto årsmodell, har en 97 modell Flott, da har du vel samme muligheter som 9-3'en jeg linket til. Frode Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Spør heller på www.bilstereoforumet.no Her går det stort sett bare i dynaBel og Soundmagus.. Det er en grunn til at det går i billigmerker vet du... De aller fleste her inne skal jo ha en masse stereo, men vil ikke betale noe for det. Så hvis du kan finne noe bedre til samme pris, så er det bare å komme med forslag Han vil få samme svar på bilstereoforumet når det er snakk om komplett anlegg til 3K Lenke til kommentar
Reime Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 6x9" er det siste du burde kjøpe... Start foran, med en god spiller, så ett bra frontsett og forsterker til det, så kan du tenke på sub og forsterker til sub, 6x9 trenger du ikke da skal du ha et bra frontsett forsterker til det + en god spiler er du laaaaaangt over 3tusen og hvorfor er 6x9 det siste en bør kjøpe? du får bra lyd! samt litt bass så kan du oppgradere bilen gradvis... Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 6x9" er det siste du burde kjøpe... Start foran, med en god spiller, så ett bra frontsett og forsterker til det, så kan du tenke på sub og forsterker til sub, 6x9 trenger du ikke da skal du ha et bra frontsett forsterker til det + en god spiler er du laaaaaangt over 3tusen og hvorfor er 6x9 det siste en bør kjøpe? du får bra lyd! samt litt bass så kan du oppgradere bilen gradvis... Fordi lydbildet blir helt feil, det er tross alt foran han sitter å kjører Hvis frontsettet ikke gir trykk i bassen, så er det feil montert, eller noe billig dritt... Lenke til kommentar
MasterOfDisaster Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 (endret) Om de sitter helt idiotik til i din egen bil så blir det dyrerer og MYE mer tidkrevende om du ender opp med å måtte bygge om kickpanel FX da? + sånn som jeg som har 3,5" forran, klarer du å få mye bass av det? i forhold til hva du kan få ved å bar emontere rett ned 6X9? Endret 24. mai 2008 av MasterOfDisaster Lenke til kommentar
Talker Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Jeg har 4" foran. Ikke plass til noe annet. Det står at de går ned til 90hz i manualen (kan jeg stole på det?) Blir dette veldig dårlig med en sub baki i tilleg?? Hvor høyt i hz burde jeg kjøre suben? Må vel kjøre endel høyere enn 80hz med tanke på å fylle ut lydbildet litt bedre? Eller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå