Gå til innhold

Dell Precision eller HP Compaq

Anbefalte innlegg

Nok en "Hvilken bærbar skal jeg velge?"-tråd, men jeg prøver meg :)

Har i tillegg til stasjonær hatt en Dell Inspiron 8200 ganske lenge nå. Siden denne var en toppmodell i sin tid og dermed har holdt lenge, vil jeg nå prøve å finne en ny bærbar som vil holde en del år.

Har sett på Dell Precision M4300 og HP Compaq 8510p og lignende. Har og såvidt vært innom Thinkpad. Regner med å bruke rundt/i overkant 10000,-. Ser ut som Dell gir mest for pengene mens HP og Thinkpad er mer solide?

Sånn omtrent er jeg på jakt etter en pc med en god 15" 1680 x 1050 skjerm, 2GB RAM, minst 160GB disk og 4 timer+ batteritid. Bruksområdet er ikke spill, men mer photoshop, lightroom, matlab, og generelt arbeid og surfing.

Hvilken av disse eller tilsvarende modeller er beste kjøp?

Endret av tflie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi har brukt Thinkpad på jobben i mange år og har vel hatt rundt 50 stk. ulike modeller. Disse brukes stort sett av selgere og teknikere som delvis farter rundt i tildels ugjestmilde områder for en PC. Allikvel har jeg ALDRI opplevd ett eneste problem med noen av dem! De bare går og går og følger ikke minst de fleste standarder og er 100% Microsoft kompatible.

Som spill PC er det allikevel ikke det jeg ville ha valgt først, men er du ute etter en solid arbeidshest med muligheter for dockingstasjon etc. er Thinkpad min klare anbefaling! :)

Denne f.eks. med 802n nettverkskort, fingeravtrykksleser, kortleser og det meste inklusive Windows XP :) Mangler dog web-cam, men ellers en utrolig fin maskin!

Lenke til kommentar

Er noe i den duren jeg er på jakt etter ja :) Har jo hørt at Thinkpad er veldig solide maskiner som holder en god stund, selv om man nok betaler litt ekstra for det.

Er det foresten stor forskjell på R og T modellene i byggekvalitet eller funksjoner? T-modellene går vel for å være bedre?

Noen som foresten vet hva forskjellen er på b og p modeller til HP også? Ser ikke ut som det er store spesifikasjonsforskjeller på 6710b og 8510p feks, men b-modellene er billigere.

Lenke til kommentar

Er stort sett T modellene jeg har erfaring med, men teknisk er det ikke så store forskjellene annet enn fysisk størrelse så vidt jeg har skjønt.

Fant en tråd om det her: http://episteme.arstechnica.com/eve/forums.../m/170002542731

Søk på Thinkpad T vs R på google :)

Maskinene er jo klassikere og support på disse finnes overalt, selv etter at Lenovo overtok :)

Endret av trn100
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...