Gå til innhold

Feil på trådløst nettverkskort? [LØST]

Anbefalte innlegg

Hadde et uhell hvor ei hylle raste nedpå min stasjonære pc. Etter å ha undersøkt diverse maskinvare i PC-en, ser det ut til at jeg har en feil i forbindelse med min trådløse nettverkstilkobling. Internettilkoblingen har forsvunnet.

Jeg har Cisco Aironet 802.11A/B/G Wireless PCI Adapter som trådløst nettverkskort.

Jeg bruker XP og har prøvd å ta ut og sette inn det trådløse nettverkskortet. Så har jeg prøvd å innstallere/avinnstallere driverne fra CD-en som fulgte med dette nettverkskortet. Nettverkskortet dukker da omsider opp i enhetsbehandling hvor det vises et nettverkskort-ikon med et gult merke og utropstegn. Når jeg høyreklikker og får opp egenskaper, ser jeg en feilmelding under enhetsstatus: "Denne enheten kan ikke starte. (Kode 10)"

Hva kan være feil??

Etter å ha googlet på feilmeldingen, ser jeg følgende:

Kode 10

Hvis enheten har en FailReasonString-verdi i maskinvarenøkkelen, vises denne strengen som feilmeldingen. Driveren eller enumeratoren plasserer registerstrengverdien her. Hvis det ikke finnes en FailReasonString i maskinvarenøkkelen, får du denne feilmeldingen:

Denne enheten kan ikke starte. (Kode 10)

Anbefalt løsning

Enheten startet ikke. Klikk Oppdater driver for å oppdatere driverne for denne enheten. I kategorien for generelle egenskaper for enheten klikker du Feilsøking for å starte veiviseren for feilsøking.

...googlet litt til på problemet, og det ser ut til at det er flere som har hatt lignende problem. Fant imidlertid en løsning her...

Har nå forsøkt denne oppskriften, men har litt vanskligheter med driverinnstalleringen. Når jeg innstallerer fra medfølgende driver-CD, får jeg feilmeldingen:

Cisco Aironet 802.11 a/b/g wireless adapter software update can't proceed. Please insert the adapter in the system and try the installer again

Hurray! Prøvde nå å få kortet enda bedre inn i plassen sin...(virker som det har slått seg litt...?). Vel, innstalleringen av driverne gikk så automatisk, og etter enda en restart så er internett-koblingen tilbake.

Konklusjon: Oppskriften hjalp (til en viss grad:-)

Endret av 7r
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...