k-ryeng Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 (endret) Joda, vet at man ikke bør mate fugler i byen, men synes for det første man kan gjøre forskjell på småfuglene og duer/måker, og for det andre er det litt artig når de spiser av hånden på en... :-) Dette er tatt i Stavanger sentrum, med Pentax D-FA 100mm makro og er croppet noe. Bommet litt på fokus, men det er sannelig ikke lett å forutsi hvor fuglen hopper/flyr ;-) Hva mener dere? :-) Edit: Exif - 100mm @ f/4, 1/400s, ISO100 Endret 15. mai 2008 av k-ryeng Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Kult.. (En tanke.. om du matet denne sånn at det på bildet kunne se ut som om den gjorde noe.. feks fotograferte med ett kamera.. Da hadde sikkert det vært ett sånt 1% bilde de snakket om i en annen tråd. ) Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 15. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2008 om du matet denne sånn at det på bildet kunne se ut som om den gjorde noe.. feks fotograferte med ett kamera.. Da hadde sikkert det vært ett sånt 1% bilde de snakket om i en annen tråd.Vet ikke helt om jeg forstår hva du mener... Her i Tromsø har jeg ikke sett noe til slike fugler i sentrum, der er det duer og måker det går i - og jeg har ikke planer om å mate noen av dem... Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 (endret) nei, det var bare ett forsøk på en spøk.. Like mislykket som alltid ( altså spøken). Glemmer alltid at andre som leser det ikke tenker mine tanker.. Endret 15. mai 2008 av pybalto Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 15. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2008 nei, det var bare ett forsøk på en spøk.. Like mislykket som alltid ( altså spøken). Glemmer alltid at andre som leser det ikke tenker mine tanker..Alt i orden :-) Lenke til kommentar
DHM Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Littt OT: Lowepro Slingshot kamerabag ? ^^ Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 15. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2008 Littt OT: Lowepro Slingshot kamerabag ? ^^Jepp, 200AW. Lenke til kommentar
DHM Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Littt OT: Lowepro Slingshot kamerabag ? ^^Jepp, 200AW. Simply the best Lenke til kommentar
Eirikant Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Littt OT: Lowepro Slingshot kamerabag ? ^^Jepp, 200AW. Simply the best Signed;p Når det kommer til bilde synes jeg det er rimelig stilig, da jeg bare har møtt sånne fugler som er så vanvittig menneske-skye. De stikker jo alltid ifra så derfor synes jeg du har truffet noe som ikke skjer så veldig ofte:) Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Artig blinkskudd det der. Stavanger er en fin by for de som liker fugler. Nær Breiavatnet? Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 100mm macro? Stavanger? Hvorfor er ikke du i sommerfuglparken?! Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 16. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2008 Artig blinkskudd det der. Stavanger er en fin by for de som liker fugler. Nær Breiavatnet?Ikke så langt unna, nei. Det var tatt utenfor Sølvberget, ved de benkene som står der. 100mm macro? Stavanger? Hvorfor er ikke du i sommerfuglparken?! Fordi jeg bare hadde noen timer i Stavanger sentrum 2. pinsedag, og det var nokså lite som var åpent... Tenkte ikke tanken på sommerfuglparken en gang, det får bli neste gang (selv om jeg sikkert ikke har makro-objektivet da). Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 16. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2008 Du skuffer... Aner ikke hvor den er en gang jeg, men er slett ikke sikker på at jeg hadde fått med meg kona dit... Skjønt, sommerfugler er vel ikke det verste. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Tja, går litt OT nå, men kona kjører du inn på nermeste senter, gir henne 2 laken, bruker beina til det de er laget for (trykke på gassen) Jeg må til Stavanger en gang, helst i år, men får se, kanskje det blir sydentur istedet. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 16. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2008 Tja, går litt OT nå, men kona kjører du inn på nermeste senter, gir henne 2 laken, bruker beina til det de er laget for (trykke på gassen)Dårlig med kjøpesentre 2. pinsedag... Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 16. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2008 Se i vinduene? Ja, det skal hun gjerne få to lapper til å gjøre ;-) Neida, vi hadde en interessant tur på Sjøfarts- og Handelsmuseet i Nedre Strandgt vi, som til alt overmål var åpent på en mandag (vanlige åpningstider er bare søndag). Lenke til kommentar
_ART_ Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 om du matet denne sånn at det på bildet kunne se ut som om den gjorde noe.. feks fotograferte med ett kamera.. Da hadde sikkert det vært ett sånt 1% bilde de snakket om i en annen tråd.Vet ikke helt om jeg forstår hva du mener... Her i Tromsø har jeg ikke sett noe til slike fugler i sentrum, der er det duer og måker det går i - og jeg har ikke planer om å mate noen av dem... Dæven! Jeg hater måkene i Tromsø sentrum. Måtte bare få sakt det. Ang. bildet så er det en artig situasjon. Lite mer enn det. Lenke til kommentar
aksjetrading Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 se der ja. jaggu tror jeg at jeg har rett. det skal lite til å skille kjedelige fuglebilder, fra de litt mer spennende. og dette inngår selvfølgelig i den siste gruppen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå